Gå til innhold

Systemkrav for Doom III

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-08 16:23, skrev letmein:

Jeg har P4 2.26 med GF3 (nv20) og her hakker det til tide, men går helt fett å spille for det om.

Du har spilt en lekket versjon. Den er garantert ikke optimalisert eller noe. Systemkravet blir ikke så høyt.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig litt vanskelig å si hva systemkravene kommer til å bli siden spillet ikke er i beta engang. Jeg regner med at teh Carmack eller noen andre fra iD kommer til å komme litt nærmere innpå det med systemkrav litt nærmere release. Spillet kommer jo til å gå en god del bedre enn den leaka versionen, det mangler jo et hav av optimiseringskode på denne versionen.

Lenke til kommentar

Slik jeg har fått med meg så er D3 demoen en alphaversjon(alpha=testversjon som er langtifra ferdig og er ofte langt ifra slik final releasen blir) med ukomprimerte teksturer og med debugger.

Om det stemmer så vil spillet kreve betydelig mindre ressurser når det blir sluppet. Så dere som klarer å kjøre spillet "ok" på alphaen vil oppleve at spillet flyter flott når det blir sluppet.

Jeg vil tro at en AthlonXP + Geforce3/Radeon8500 vil være tilstrekkelig for å spille Doom3 utifra det jeg har hørt folk si på IRC om hvordan demoen har fungert.

Lenke til kommentar

Dette er min første post!

Jeg tror kraved på Doom 3 vil ligge på rundt 1.0-1.5Ghz med et GeForce 3 kort.. 128MB+ ram og 2GB hd plass.

Alpha versjonen er som den sier en test for å vise potensialet til den nye Doom 3 motoren... Doom 3 kommer til å sette en ny standard i FPS spill. (sikkert hørt den før:-).)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-08 20:34, skrev TCi:

Dette er min første post!

Jeg tror kraved på Doom 3 vil ligge på rundt 1.0-1.5Ghz med et GeForce 3 kort.. 128MB+ ram og 2GB hd plass.

Alpha versjonen er som den sier en test for å vise potensialet til den nye Doom 3 motoren... Doom 3 kommer til å sette en ny standard i FPS spill. (sikkert hørt den før:-).)

Takk - dette skjønte jeg noe av ... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Holmgr3N :

Er dette så urealistiskt?

-------------------------

Nei, som sagt kravet vil ligge rundt 1.0-1.5. John Carmac sier at du må ha minstGeForce 3 for å spillet det slik Doom 3 er laget for..Pågrunn av realtime lys og skygger.

Dersom noen ønsker å spille Quake med realtime lys og skygge, stikk til http://tenebrae.sourceforge.net/

- Hvordan quoter man uten å sette inn teksten manuelt???

Lenke til kommentar

Eh, du trykker på "Bruk sitat"? :wink:

Men maskinkravene som antas her blir sikkert "recommended"-kravene, vil jeg tippe. Som vanlig blir vel minimum-kravet satt for lavt.

BTW: Doom3 hang seg her i går, så jeg stengte det. Senere på kvelden synes jeg ting gikk tregt, så jeg fyrte opp Task Manager. Der lå Doom3.exe og spiste all prosessortid og en haug med minne. Morsomt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 11:40, skrev Holmgr3N:

Spille med 50fps++

1,5 P4 / 256, 512mb ram / GF3 128mb /

Er dette så urealistiskt?

Ja det tror jeg er urealistisk, med den konfigrasjonen vil man nok ikke ligge på mer en rundt 30FPS (gjennomsnitt) med lav oppløsning.

Lenke til kommentar

Jeg har akkuratt lastet ned DoomIII(Kazaa). Men får ikke kjørt det på XP sier at den har utført en feil....

I tilegg kjører den bare i 640x480 i et lite vindu på skjermen min.

Har er det noen som har noen patcher som fikser problemene mine? Har hørt at det skal ligge noen der ute... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...