Anders15 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Er ute etter digitalt slagverk. Vil ikke bruke for mye penger på det, men jeg vil egentilg ikke ha noe dritt jeg kommer til å angre på. Jeg så på et billigt her: http://www.musikkhandel.no/shop/product/002144826.aspx Er dette noe bra. Har spillt trommer i litt over 2 år nå. Takker for alle svar Endret 26. oktober 2006 av Anders15 Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har hørt at Roland er ganske gode på dette feltet.. Lå ett på qxl for litt siden så jeg. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Roland er konge når det gjelder digitalt slagverk! Lyden er kjempe god, men jeg vil ikke si at noe digitale trommer kan sammenlignes med vanelige Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Digitalt slagverk har høy dæinnjsbænd-faktor, men er sikkert fett når du ikke vil vekke naboer osv? Lenke til kommentar
Anders15 Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Roland er kanskje i dyreste laget. 4000-5000 er en passelig pris Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Kanskje mer å hente om du poster i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=430608 Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Eastone er ikke spesiellt bra og har ikke spesiellt bra holdbarhet - spiller du gjennomsnittlig hardt, så er du heldig om det holder et år. Yamaha DTXplorer eller Roland TD-3KW eller TD-6KW er vel safere her... Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei, jeg har prøvd de Eastone trommene, de bør du styre laaangt unna. Det dårligste jeg har vært borte i, de er ikke vært 4000,- kr en gang. Du kan maks slå på to trommer samtidig!! Selv kjøpte jeg dtxplorer på salg å vedvik (sto hvertfall det på posen) i Tønsberg. Det kosta rundt 6000,- og er veldig bra! Kjempe fornøyd!! Lykke til Lenke til kommentar
fre4k Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Kjøp et yamaha trommesett, dei er kanskje litt dyre (ja jeg leste at du skal ha et ganske billig), men dei er verdt penga. Jeg prøvde et i Oslo når jeg spilte der en gang og det var dritt bra. Lenke til kommentar
buggha Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 du får nesten ikke noen bra elektriske slagverk til 4-5 tusen. og hvis du spiller i band så bør du ha noen sterke høytalere som kommer gjennom lyden av de andre instrumentene. så hvis du skal ha hele pakka så bør du opp i 12-14 tusen. Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Har selv roland td6kw, og det er helt fantastisk. Har det hjemme som øvingssett, mens det akkustiske står i øvingslokalet. Jeg anbefaler å legge litt penger i det når du først skal ha et elektrisk sett. TD3 er sikkert perfekt for deg, det har litt mindre modul (mixeboks) og ikke "skinn" på skarptromma (bare pad), men duger som bare det. Hvis du bor i nærheten av oslo anbefaler jeg at du tar en tur innom immerslund musikk og tester div el trommer. Du bør prøve å finne en modul med aux-inngang, da kan du kjøre mp3-spiller sammen med spillinga, funker som en kule! Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Velger å skrive her istedenfor å lage en helt ny topic. Har sett på digitalt trommesett litt nå og tror det er det beste alternativet for meg. Har ikke plass til å ha et vanlig trommesett stående noe sted over lengre tid og heller ikke et sted jeg kan bråke så mye heller. Har derfor gått over på ideen med digitalt. Og kravene mine er: - Dobbel basstromme pedal - Enkelt å håndtere (flytte på det og pakke det ned osv) - Forholdsvis bra lyd (krever jo ikke det beste av det beste, men så det er deilig å høre på ) - Fra en butikk som er til å stole på. Her er det beste forslaget jeg har kommet til selv. Så hvis noen har et utsagn om det eller et bedre forslag så tar jeg gjerne imot det Jeg er ikke den mest drevne på trommer, men har lyst til å fortsette med det selv om jeg ikke får bråkt like mye før. Spiller også sammen med noen så vi kan kanskje kalle oss et "band", så hvis det er noen løsninger for åssen jeg får lyden opp og ut med dem så hadde det vært kjekt også. takk Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Så i den samrtclubavisa i dag at de har alesis-sett til 5000, og nå er det mesh-heads også, var vel vanlige padder før. Har ikke prøvd det, men har hørt den lydmodulen er ganske ok http://www2.smartclub.no/elektro/ Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Så i den samrtclubavisa i dag at de har alesis-sett til 5000, og nå er det mesh-heads også, var vel vanlige padder før. Har ikke prøvd det, men har hørt den lydmodulen er ganske ok http://www2.smartclub.no/elektro/ Trommesett fra smartclub... Det finnes vel bedre forretninger enn det som har litt mer peiling og litt bedre rutine på dette? Også var det vel ikke dobbel bass på den? Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Lurer også på om det er noen mulighet for å sette på en ekstra pad. Som f.eks en hi hat? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 SOm sagt, så har jeg ikke prøvd det settet. Men du kan jo google litt, så finner sikkert ut mer om det. Ser ut til at det går an å bruke dobbelpedal på det, og hihatpad er det jo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå