CIder Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Heisann! Jeg plages med et "usb-brakett" som jeg har montert i front i en av floppy-brønnene. Problemet er at når jeg slår av maskinen, kommer det opp en feilmelding om at stasjonen A: ikke er klar og sjekk om døren er lukket. Dette har funket knirkefritt før, men feilmeldingen kom etter re-install. Denne braketten trenger strøm som jeg tar fra den ledningen som normalt skal til floppy. Her tror altså maskinen at jeg har en floppy-drive innstallert, noe jeg ikke har. Brakketten er av merke Trust og har 4 porter. Noen som har vært borti noe sånt før?. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har du gjernet floppy fra boot-lista i bios? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det er nok lite sannsynlig at det er en sammenheng mellom USB og den meldingen. Det er ingen mulighet for at PCen skal kunne 'vite' at du bruker en floppy kontakt til strøm. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Hmmm... Floppy er disablet i bios ja. Merkelige greier dette her. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Denne braketten er koblet fra usb-kontakten på hovedkortet. Trenger denne braketten noen form for driver?. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Nei, det er jo bare en 'skjøteledning' for USB kontakten på hovedkortet. Du trenger jo USB drivere sånn generellt, mener det avhenger av hovedkortet om det brukes standard Windows drivere eller noe som følger med CD'en til HK. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Her kommer et bilde av "feilmeldingen" jeg får ved avslutning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå