Gå til innhold

Fungerer virkelig Jehovas Vitners "dørsalg"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Hey jeg kommer på døren din for å fortelle deg at jeg vet mye mer enn deg, og at du kommer til å brenne i helvete fordi du lever i synd.

Jehovas vitner tror ikke på hellvette...

Men de tror at det er plass til temmelig nøyaktig 148000 i himmelen? Og at resten av dem skal leve i paradis her på jorden? Hallooo, er det bare meg som ser det høyt flygende, for ikke å snakke om onde i dette eller? "Tro eller dø!" ligger som en klam trussel bak hele troen her også....

Kan ikke skjønne hvordan noen fant ut at kristendommen er kjærlighetens budskap jeg :roll: ....

Lenke til kommentar
Jehovah's Witnesses believe that October of 1914 marks the return, or "presence", of Christ as king of God's kingdom, which is understood to have occurred invisibly in heaven. They believe that his first act as king was to throw Satan out of heaven Revelations 12:7-12. In 1918, those of the 144,000 who had died are believed to have been resurrected as spirit creatures to heavenly life Revelations 4:1,2;11:11,12; 7:4. Since then, any remaining members of the 144,000 who die are believed to be immediately resurrected to heavenly life, based on their understanding of 1 Corinthians 15:51, 52.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jehova%27s_Witnesses#Salvation

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
JV snakker om 144.000 prester som skal styre Himmelen fra himmelen. Resten av dem som blir frelst skal leve evig på jorden.

Jeg, derimot, kommer til helvete. (Alt dette har jeg fra et vitne jeg gikk i klasse med for noen år siden.)

Igjenn, JV'er tror ikke på hellvette :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si det har fungert noe bra hos meg. En gang for en del år siden tok jeg og diskuterte ganske lenge med dem. Jeg slapp dem ikke inn, men vi sto i gangen til blokka der jeg nå bodde. Nå for en stund siden gadd jeg ikke åpne opp døra nede for dem slik at de kunne komme inn og ringe på dørene til folk.

Jeg var med en gang da det endte med at det var en JVer eller mormoner(husker ikke men tror det var JV) som ble bedt for av kristne, da fungerte det heller dårlig for dem. Det skjedde i Hong Kong.

Lenke til kommentar

Jeg bor da 500 meter fra "vakt tornet" i Enebakk da, er ikke det hoverkvarteret eller noe sånt? Og vi har fått gjennom gå JV'enes dørsalg for å si det sån :p Plagsomt som bare det, men det begynner å bli en stund sia di har vært her nå da :)

Lenke til kommentar

åh.. jeg skulle ønske de kom til meg!!! jeg ville stått å diskutert med dem i evigheter og provosert dem til de grader.. og så vilel jeg slengt døra i ansiktet dems.. så.. nei.. dørsaget dems virker ikke på meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Hvordan tror dere det påvirker en unge å vokse opp i en jehovas vitne familie?

Han får ihvertfall ikke noe valg.... Tror ihvertfall jeg. De jeg har vært borti har blitt indoktrinert uten mulighet til å velge fritt hva de ville selv og de var og ble enstøinger som for det meste holdt seg for seg selv. Jeg skjønte ikke hvorfor de var sånn, for jeg vet ikke hvor mange ganger vi andre prøvde å inkludere de JV oppover årene, men de ville ikke inkluderes, de ville være for seg selv. I dag skjønner jeg hvorfor, tror jeg, for vi "andre" blir antagelig sett på som søppel som puster og lever, men som egentlig er døde og ikke er noe å bry seg om. JV'er er master rasen liksom, det er vel sånn de ser på seg selv.... Tror jeg. I dag vet jeg ikke om noen som er JV, de jeg har jobbet sammen med oppover i årene har også holdt seg for seg selv og kommuniserte bare det de måtte med oss andre... Merkelige folk, men klart, er de opplært at de ikke skal menge seg gjør de bare det de er opplært til å gjøre...

De JV'ene jeg jobbet sammen med, ihvertfall to av dem, ble flere ganger fersket i løgn men ikke pokker om de innrømmet det. Den ene av dem prøvde til og med å gi en annen skylden for det han hadde gjort, så JV'ere hverken har eller hadde noen stor stjerne hos meg, det er sikkert. Husker en gang så kom naboen som bodde bak der vi jobbet og sa at vi bare kunne forsyne oss av eple trærne han hadde, da han ikke brukte alt selv. Dagen etter var eple hagen plukket ren av den ene JV'eren og menigheten hans! Helt utrolig, men han sa han hadde forstått at det bare var fritt frem for å plukke alt men det var ikke slik han som eide eplene, eller vi andre som jobbet der, hadde forstått det! Så det var siste gang den naboen sa NOE i nærheten av JV'en, som ikke stoppet med dette, men han tok også alle konfekt eskene vi andre hadde fått i julegave/jule grasiale med seg hjem og nektet å hente dem før vi truet med å anmelde ham for tyveri. Han så i det store og hele på seg selv som en som fortjente mer enn alle andre og jeg har "forklart" det sånn at det er slik man blir når man ikke omgåes andre enn de samme skrullingene en har i en menighet.....

Det er mulig at jeg har feil, men noen raringer var alle disse JV'ene og jeg skjønner godt at de ikke akkurat er godt likt, ego som de er. Det ser ut til at de driter totalt i andre menneskers ved og vel bare de kan albue seg frem selv og jeg har løst det ved å gi faan i å være der det er JV'er...... Så de plager ikke meg og jeg plager ikke dem! Men jeg liker dem ikke, mye på grunn av tjuvradene og løgnhalsene jeg jobbet sammen med for noen år siden. De hadde gud som co pilot så det ut til at de trodde og tok for seg der de kunne. Det var liksom samme og de jugde og stjal fra oss andre da vi i bunn og grunn ikke betydde noe i det hele tatt. For å si det sånn: Hadde en av dem dukket opp på døra hadde jeg omgående gitt dem tenner i avføringen den påfølgende uken... :nei: Jeg hadde ikke tenkt meg om en gang og sagt at jeg snublet og kom borti dem..... drittstøvler som de var, og antagelig er...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...