Thea1 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 vGrunnen til at det er flere kriger nå er vel rett og slett globaliseringen. Syntes det blir feil å skylde på religion. Ja såklart . Så noen vil ha globalisering og noen ikke og derfor kriger de.... HALOOOOOO!!! Våkne opp er du snill! Drikk litt virkelighets kaffe, det vil nok virke.... OK, så er kanskje ikke religion direkte innvirkende på de fleste kriger, men mer eller mindre indirekte er religion i en eller annen form skyld i det meste av kriger rundt om jo... Å tro noe annet er bare dumt. Roten til alt ondt i verden er og blir religon. Til fortere folk skjønner dette til bedre blir verden!! Til thea 1: Jeg var en ikke troende for 3 år siden Er redd du tar litt hardt i her for hadde du vært ikke troende (ateist) hadde du ikke gått tilbake, det vil bare virke dustete å gjøre noe sånt. At du stilte spørsmål om dette også videre er jeg ikke i tvil om, men at du var ateist tror jeg ikke noe på. Heller en som ikke er sterk nok til å stå på egne ben og vaklet litt i troen og fint for deg at du fant noen andres ben å stå på, men å si at du er en ikke troende har jeg ingen som helst tro på. Sorry. bare måtte ha det ut! Er så lei av liksom historier om "fullblods" ateister som liksom har gått tilbake til å tro på sludderet. Det ville være for meg som å bytte huset i en kald og øde hule uten vann og innlagt strøm, helt utelukket! Det er sånn jeg ser på det. Jeg er helt uenig i dine påstander. Hvordan kan du vite om jeg var en ikke troende eller ikke? Hmm, det lurer jeg på? Du sier: Jeg ville aldri, ikke engang i mine villeste mareritt, funnet på å tro på gud i dag eller i fremtiden. Det ville være å lyve for seg selv når jeg vet det jeg vet i dag.... Hva er det du veit i dag som gjør at du føler det slik?. Tenk om du tar feil? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 ....Du sier: Jeg ville aldri, ikke engang i mine villeste mareritt, funnet på å tro på gud i dag eller i fremtiden. Det ville være å lyve for seg selv når jeg vet det jeg vet i dag.... Hva er det du veit i dag som gjør at du føler det slik?. Tenk om du tar feil? Oh om han tok feil, hvilken gud skulle han så svare for? Zevs, Allah, Tor med hammern, Odin eller tusenvis av andre glemte guder? Dette argumentet er dødt og begravet for lenge siden. Religion kan aldri gi meg svar på de spørsmålene jeg stiller vedrørende astronomi, genetikk, geologi og fysikk. Å introdusere en gud for å gi svar blir bare latterlig, det gir absloutt ingen mening, alle som kan et snev av sannsynlighetsberegning og vet litt om vitenskapelige prinsipper for bevisføring klarer å se dette. Cern, derimot, vil mulignes gi en god del svar i mai/juni en gang... Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 "dørsalget", altså tillbudet om et gratis bibelstudium fungerer. så klart ikke mange som tar imot, dere ser innstillingen til de andre som har svart i tråden her. de fleste bryr seg rett og slett ikke. men det er noen få som gjør det, og det er de vi er ute etter å møte. de 144 000 er de som skal til himmelen, de andre skal få leve evig på jorden. noe mer dere lurer på? ja, hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Fikk besøk av jehovas vitner en gang, var to hyggelige menn og vi snakket om mye interessant, de kom tilbake flere dager på rad, men gav opp til slutt da jeg prøvde å omvende dem istedenfor og pekte på en del teologiske svakheter i forklaringene dere. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 haha, sikkert artig:) Men jeg er sikker på at om de gutta der hadde hatt mer peiling enn det som stod i ''manus'' kunne nok de forsvart seg tilbake:) Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Fikk besøk av jehovas vitner en gang, var to hyggelige menn og vi snakket om mye interessant, de kom tilbake flere dager på rad, men gav opp til slutt da jeg prøvde å omvende dem istedenfor og pekte på en del teologiske svakheter i forklaringene dere. Eid! :!: Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (Noe utenom emnet:) Jeg pratet med to mormonske jenter på gata i Frankrike, og de ba meg slutte å stille vanskelige spørsmål og begynne å tro på Gud. Rimelig direkte. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det er mange bevis for at Gud eksisterer, har du lest og studert bibelen kanskje? Der finner du en hel haug av dem. Drøyt å kreve at vi som ikke tror på bibelens innhold skal studere den selv og bruke masse av vår fritid for å overbevise oss selv om noe vi i utgangspunktet ikke tror på. Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvis du tenker hvor mange religioner som eksisterer i vår verden, og så tenker over hvor mange forskjellige grupperinger det er under "hoved" religion (flere tusen under kristendommen for eks. synes å huske eg leste et tall rundt 30.000 eller mer) . Som igjen sier at hvis du ikke tror på VÅR tolkning så kommer du til å brenne i helvete og lignende svada. Så er våre sjanser for å ha valgt rett ganske små, morsom tanke ^^ Mer on topic, har ikke hatt så mange erfaringer med JV utenom noen av "misjonærene" som kom på døra mi med hele familien på slep for å virke mer vennlige. Sa bare nei takk og slengte døra igjen så har eg ikke sett de igjen på et par år. Og har eller ikke hørt om noen det har funka her hvor eg bor, Så tror "dørsalget" fungerer mer på personer som enten er religiøse fra før eller som har kanskje opplevd noe trist og trenger noe å støtte seg til. Hadde også en JV i klassen min på ungdomskolen og han var ganske normal, han trodde ikke så mye på hva som blei lært i JV men var JV på grunn av foreldrene sine. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hadde også en JV i klassen min på ungdomskolen og han var ganske normal, han trodde ikke så mye på hva som blei lært i JV men var JV på grunn av foreldrene sine. Så han var medlem av JV, men trodde ikke på budskapet deres og ønsket ikke å ta et oppgjør med foreldrenes tro, og troen han var vokst opp med? Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hadde også en JV i klassen min på ungdomskolen og han var ganske normal, han trodde ikke så mye på hva som blei lært i JV men var JV på grunn av foreldrene sine. Så han var medlem av JV, men trodde ikke på budskapet deres og ønsket ikke å ta et oppgjør med foreldrenes tro, og troen han var vokst opp med? Tror det var mer at han var redd for hva som skulle skje hvis han sa det til foreldrene, de var litt fanatiske. Har ikke sett han på endel år nå og vet ikke om han meldte seg ut eller om han fremdeles er JV. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 hehe, det virker som om det er en ganske normal problemstilling for ungdommen som er jv'er. Redd for hva som skjer, tenk alle de som blir skuffet og mister interessen for deg..-.- Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Tenk på alle de interessante menneskene som du får lov til å treffe dersom du tillater deg å tenke selv! Man skal jo ikke tro på noe fordi andre tror på det (ikke engang dine foreldre), man skal tro på det fordi man selv vil, fordi man selv har kommet frem til at det stemmer. Det er nok et problem for barn av JV, og jeg kan tenke meg at det er rimelig mye press på en for å unngå at man faller av JV-vognen, men er det for mye å kreve å la saken tale for seg selv, fremfor å ty til overtalings- og hersketeknikker for å overbevise? En som ikke tør la saken tale for seg er en som er usikker. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 personlig har jeg foreldre som er jv'er, men jeg vil si jeg er mer en slags hobby jv, jeg gjør det bare fordi jeg ikke vil skuffe foreldrene mine:) Jeg lever nesten to liv, et blant jv'er og et annet der jeg morer meg med andre vanlige og gøyer mennesker:D (jv'er er så seriøs selv om de også har det gøy). Men det er greier de jv'ene da:D Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 personlig har jeg foreldre som er jv'er, men jeg vil si jeg er mer en slags hobby jv, jeg gjør det bare fordi jeg ikke vil skuffe foreldrene mine:) Jeg lever nesten to liv, et blant jv'er og et annet der jeg morer meg med andre vanlige og gøyer mennesker:D (jv'er er så seriøs selv om de også har det gøy). Men det er greier de jv'ene da:D Du skuffer nok foreldrene dine mere hvis de oppdager at du lever et dobbeltliv enn at du er ærlig vedr. din tro. Tro er jo ikke en ting man automatisk "arver". Uansett hvilket standpunkt du tar så er foreldrene dine glad i deg. Høres slitsomt ut for deg å leve et dobbeltliv, må jo tære på samvittigheten din. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (Noe utenom emnet:) Jeg pratet med to mormonske jenter på gata i Frankrike, og de ba meg slutte å stille vanskelige spørsmål og begynne å tro på Gud. Rimelig direkte. Hvem gud skulle du ha spurt. Den guden som Smith fant på, unnskyld, den guden som Smith fikk de gull tavlene som bare han kunne lese fra? Mormonere er klin hakke gale, det er sikkert. Diskuterte med to dress kledde mormonske amerikanere her selv for en stund siden og må bare si at DE er hjernevasket de! Helt utrolig. Men det må de også være skal de tro på Smith sin versjon av en gud... hakket verre enn den vanlige trøtte kristne guden også den. Sto det ikke i den mormonske bibelen, frem til ihvertfall femtiårene eller noe slikt, at de som hadde slaver skulle få slaven med seg når han kom til himmelen? Og for slaven måtte dette da være....? helvette? Eller omtrent det samme som det må være for de 72 jomfruene å komme til "himmelen" og finne ut at de er sex slaver for en selvmords bomber? Jøss, religion er virkelig galskap i ordnede former.... egentlig burde det være forbudt å prakke dette på folk, for ikke å snakke om at barn burde skjermes mot dette.... noe som sikkert hadde vært forbudt også hvis galskapen ikke hadde sortert under religion.... Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Slitsomt er det i alle fall ikke, funker fett det:) Og ikke tærer det på samvittigheten heller. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Slitsomt er det i alle fall ikke, funker fett det:) Og ikke tærer det på samvittigheten heller. Hva er ikke slitsomt og hva funker fett? Og hvorfor tærer det på samvittigheten din? Eller ikke gjør? Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hadde også en JV i klassen min på ungdomskolen og han var ganske normal, han trodde ikke så mye på hva som blei lært i JV men var JV på grunn av foreldrene sine. Så han var medlem av JV, men trodde ikke på budskapet deres og ønsket ikke å ta et oppgjør med foreldrenes tro, og troen han var vokst opp med? Ja som de fleste protestanter også. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 personlig har jeg foreldre som er jv'er, men jeg vil si jeg er mer en slags hobby jv, jeg gjør det bare fordi jeg ikke vil skuffe foreldrene mine:) Jeg lever nesten to liv, et blant jv'er og et annet der jeg morer meg med andre vanlige og gøyer mennesker:D (jv'er er så seriøs selv om de også har det gøy). Men det er greier de jv'ene da:D Du skuffer nok foreldrene dine mere hvis de oppdager at du lever et dobbeltliv enn at du er ærlig vedr. din tro. Tro er jo ikke en ting man automatisk "arver". Uansett hvilket standpunkt du tar så er foreldrene dine glad i deg. Høres slitsomt ut for deg å leve et dobbeltliv, må jo tære på samvittigheten din. Slitsomt er det i alle fall ikke, funker fett det:) Og ikke tærer det på samvittigheten heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå