Gå til innhold

Fungerer virkelig Jehovas Vitners "dørsalg"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

v

Grunnen til at det er flere kriger nå er vel rett og slett globaliseringen. Syntes det blir feil å skylde på religion.

Ja såklart :thumbup: . Så noen vil ha globalisering og noen ikke og derfor kriger de.... :ph34r:

HALOOOOOO!!! Våkne opp er du snill! Drikk litt virkelighets kaffe, det vil nok virke.... :dribble:

OK, så er kanskje ikke religion direkte innvirkende på de fleste kriger, men mer eller mindre indirekte er religion i en eller annen form skyld i det meste av kriger rundt om jo... Å tro noe annet er bare dumt. Roten til alt ondt i verden er og blir religon. Til fortere folk skjønner dette til bedre blir verden!!

Til thea 1:

Jeg var en ikke troende for 3 år siden

Er redd du tar litt hardt i her for hadde du vært ikke troende (ateist) hadde du ikke gått tilbake, det vil bare virke dustete å gjøre noe sånt. At du stilte spørsmål om dette også videre er jeg ikke i tvil om, men at du var ateist tror jeg ikke noe på. Heller en som ikke er sterk nok til å stå på egne ben og vaklet litt i troen og fint for deg at du fant noen andres ben å stå på, men å si at du er en ikke troende har jeg ingen som helst tro på. Jeg ville aldri, ikke engang i mine villeste mareritt, funnet på å tro på gud i dag eller i fremtiden. Det ville være å lyve for seg selv når jeg vet det jeg vet i dag.... Sorry. bare måtte ha det ut! Er så lei av liksom historier om "fullblods" ateister som liksom har gått tilbake til å tro på sludderet. Det ville være for meg som å bytte huset i en kald og øde hule uten vann og innlagt strøm, helt utelukket!

Det er sånn jeg ser på det. :ph34r:

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Ja såklart :thumbup: . Så noen vil ha globalisering og noen ikke og derfor kriger de.... :ph34r:

HALOOOOOO!!! Våkne opp er du snill! Drikk litt virkelighets kaffe, det vil nok virke.... :dribble:

Kremt. Poenget mitt var at verdenssamfunnet er mye "mindre" nå. Det var lett å holde USA og Iran fra hverandre når man brukte tre måneder på togreisen dit. Det er verre når man kan ringe fra det Hvite Hus til en militærbase i Saudi Arabia og ha bomber over Tehran i løpet av noen timer.

For ikke å snakke om at handelsavtaler, politisk uenighet, og felles interesser/uinteresser teller inn.

Og den virkelighets-kaffen[sic] din får du holde for deg selv. Les noen bøker.

Lenke til kommentar
Til thea 1:
Jeg var en ikke troende for 3 år siden

Er redd du tar litt hardt i her for hadde du vært ikke troende (ateist) hadde du ikke gått tilbake, det vil bare virke dustete å gjøre noe sånt. At du stilte spørsmål om dette også videre er jeg ikke i tvil om, men at du var ateist tror jeg ikke noe på.

Er så lei av liksom historier om "fullblods" ateister som liksom har gått tilbake til å tro på sludderet.

For en shitload med bullshit! :wow:

Selvsagt skjer omvendelser alle veier! Fra svorne kristne til svorne ateister og omvendt, fra svorne muslimer til svorne kristne til hare krishna til scientologi. Det sier seg selv med så mange mennesker i verden. Les litt om Francis Collins. Og ikke kom og påstå han er en dum mann, som har vært en enestående pioner innen DNA og gen-forskning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Collins_(geneticist)

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er flere kriger nå er vel rett og slett globaliseringen. Syntes det blir feil å skylde på religion.

Var det meg du svarte? I så fall skal jeg svare at det på ingen måte var min intensjon. Resten av forklaringen får vente til prinsessa eventuelt svarer.

Lenke til kommentar

Selvsagt skjer omvendelser alle veier! Fra svorne kristne til svorne ateister og omvendt, fra svorne muslimer til svorne kristne til hare krishna til scientologi. Det sier seg selv med så mange mennesker i verden. Les litt om Francis Collins. Og ikke kom og påstå han er en dum mann, som har vært en enestående pioner innen DNA og gen-forskning.

Stønn! Enda en sånn idiotisk "evolusjon er guds måte å oppgradere mennesker på" mann. Like dumt som resten av kreasjonistene dette jo! Vet ikke hvordan det er med deg, men sånne klarer jeg rett og slett ikke å ta alvorlig! Sorry! Har vært på flere nettsider rundt om og på omtrent samtelige "bumper" det inn tråder der såkalte "fullblods" ateister plutselig, helt fantastisk såklart, har sett jesus og omgående blitt troende. Og jeg sier: BULLSHIT! Ihvertfall i mitt tilfelle er det HELT og HOLDENT umulig å begynne å tro på guds tullet igjen! Hvorfor i all verden skulle jeg det? Hvorfor i all verden skulle noen det i det hele tatt? At noen vaklere har gjort det kan godt hende, men jeg tviler på at noen som er "fullblods" ateister gjør sånt i tide og utide. Men det er meg da! Tror det beste om folk jeg.. :D

Lenke til kommentar

Stønn! Enda en sånn idiotisk "evolusjon er guds måte å oppgradere mennesker på" mann. Like dumt som resten av kreasjonistene dette jo! Vet ikke hvordan det er med deg, men sånne klarer jeg rett og slett ikke å ta alvorlig! Sorry! Har vært på flere nettsider rundt om og på omtrent samtelige "bumper" det inn tråder der såkalte "fullblods" ateister plutselig, helt fantastisk såklart, har sett jesus og omgående blitt troende. Og jeg sier: BULLSHIT! Ihvertfall i mitt tilfelle er det HELT og HOLDENT umulig å begynne å tro på guds tullet igjen! Hvorfor i all verden skulle jeg det? Hvorfor i all verden skulle noen det i det hele tatt? At noen vaklere har gjort det kan godt hende, men jeg tviler på at noen som er "fullblods" ateister gjør sånt i tide og utide. Men det er meg da! Tror det beste om folk jeg.. :D

Du må jo være enig i at med milliarder av mennesker, er det en selvfølge at også svorne ateister slumper til å bytte livssyn innimellom? Noe annet ville være å ignorere åpenbare fakta i mine øyne.

Poenget mitt med Collins er at også brilliante mennesker kan være religiøse, så din og andres påstand om at "smarte mennesker er ateister" spiller fallit. Det er mannen som har vært den desiderte spydspissen innen DNA og genforskning. Det er ikke for smågutter.

Lenke til kommentar

Oki, så har det vel slumpet da, ... *bite i det sure eplet* .... :D

"smarte mennesker er ateister" spiller fallit.

Nope. Det er faktum et fakta at smartere/bedre utdannet folk tror mindre på fabler om spøkelser/gud og andre rariteter. De tenker antagelig mer selv..... mulig det er grunnen.

At "spydspissen" for DNA forskning tror på sånt sludder sjokkerer meg mer enn det overrasker meg da han er mer enn smart nok til å se igjennom tullet.... men dette er min mening da. Hva andre syntes er totalt opp til dem og de skal jeg ikke uttale meg på vegne av...

:D

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp poenget mitt at det sjokkerer deg; Du trodde smart var ekvivalent til ateist, men det ble motbevist. Klart du blir sjokkert da.. ;)

Neida, jeg vet om smarte mennesker som er troende også jeg, de har bare aldri tenkt gjennom HVORFOR de tror skikkelig. (og der tror jeg mange er i dag, det er liksom "tryggere" å la være å tenke for mye på det ----)

De som er smarte og tenker på det blir veldig ofte ateist pga at de finner ut at FOR mye i bibelen ikke henger på greip.

Så har du de som "skaper" seg en ny religion/tro basert på det nye de har funnet ut, som denne Francis Collins ser ut til å ha gjort! Tenker det at hvis han setter seg ned og virkelig pirker og analyserer så ville han også funnet ut at det ikke hang på greip. Men det var det å ville analysere det da... :)

Lenke til kommentar

Enkelttilfeller som Collins kan ikke gjøre noe med det faktum at en stor majoritet av de best utdannede menneskene i verden faktisk er agnostikere, ateister, panteister eller ikke-troende i en eller annen form.

Angående IQ og religiøsitet er det fortsatt endel forskning som gjenstår, men de forsøkene som har blitt gjort viser en negativ tendens hos religiøse også her, dog er det endel problemer med homogeniteten til testgruppen mhp korrelasjonen mellom religionstilhørighet og gjennomsnittet forøvrig i populasjonen der undersøkelsene har blitt utført.

En kan derfor ta dette med en klype salt, men merke seg at tendensen likevel er tilstede i noen grad.

Kilder finner en i haugevis om en googler, derfor gidder jeg ikke linke til noe, det bugner av rapporter om emnet.

Lenke til kommentar
Enkelttilfeller som Collins kan ikke gjøre noe med det faktum at en stor majoritet av de best utdannede menneskene i verden faktisk er agnostikere, ateister, panteister eller ikke-troende i en eller annen form.

Angående IQ og religiøsitet er det fortsatt endel forskning som gjenstår, men de forsøkene som har blitt gjort viser en negativ tendens hos religiøse også her, dog er det endel problemer med homogeniteten til testgruppen mhp korrelasjonen mellom religionstilhørighet og gjennomsnittet forøvrig i populasjonen der undersøkelsene har blitt utført.

En kan derfor ta dette med en klype salt, men merke seg at tendensen likevel er tilstede i noen grad.

Kilder finner en i haugevis om en googler, derfor gidder jeg ikke linke til noe, det bugner av rapporter om emnet.

Jeg kan jo ta et eksempel mot, selv om det gjelder barn; Den meget konservativt kristne privatskolen jeg vokste opp med, 1-10. klasse, vinner stadig konkurranser og utmerkelser fremfor de andre skolene i landet.. Dette til tross for at de har daglig kristendomsundervisning, og (hvertfall i min tid) lærte at jorden var omlag 6000 år gammel. ;)

Lenke til kommentar

Tja, men i 1-10 klasse er det snakk om kunnskap som enhver voksen bør ha kontroll på.

Det er når det gjelder høyere utdanning at en ser et markant skille.

Undre meg på hva de hadde svart ved spørsmål om geologi på universitetsnivå med den "ballasten" de hadde med seg, hehe ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan jo ta et eksempel mot, selv om det gjelder barn; Den meget konservativt kristne privatskolen jeg vokste opp med, 1-10. klasse, vinner stadig konkurranser og utmerkelser fremfor de andre skolene i landet.. Dette til tross for at de har daglig kristendomsundervisning, og (hvertfall i min tid) lærte at jorden var omlag 6000 år gammel. ;)

da er det jo klart at de aldri var med i noe konkuranse om geologi eller biologi.

ser for meg den spøre konkuransen.

sensor spør.

hvordan kom fuglene til.

de kristene rekker opp hånda og sier Gud skapte dem.

det bryter ut latter i hele salen.

så rekker en fra det andre laget opp hendene og sier, de har utviklet seg fra dinosaurer og de vinner konkuransen

Lenke til kommentar
Tja, men i 1-10 klasse er det snakk om kunnskap som enhver voksen bør ha kontroll på.

Det er når det gjelder høyere utdanning at en ser et markant skille.

Undre meg på hva de hadde svart ved spørsmål om geologi på universitetsnivå med den "ballasten" de hadde med seg, hehe ;)

Vel, vi skjønte ganske tidlig at ikke alle mente det samme som oss da, og at vi var i klart mindretall.. ;)

Lenke til kommentar

da er det jo klart at de aldri var med i noe konkuranse om geologi eller biologi.

ser for meg den spøre konkuransen.

sensor spør.

hvordan kom fuglene til.

de kristene rekker opp hånda og sier Gud skapte dem.

det bryter ut latter i hele salen.

så rekker en fra det andre laget opp hendene og sier, de har utviklet seg fra dinosaurer og de vinner konkuransen

De vinner mye i naturfag, norsk og matte blant annet. Særlig matte, tror det er "kapp abel" en av konurransene heter.

Skolen har flere ganger vært omtalt i media som eksemplarisk i flere fag. Så, jeg er ikke lei meg for å ha fått den skolen, til tross for at religionsundervisningen var "litt" annerledes.. :p

Lenke til kommentar

At de vinner innen realfag sier like mye om hvor dårlig den norske skolen er, men nå synes jeg diskusjonen har sporet av ;)

Hvorfor fungerer ikke JVs sitt "dørsalg"? For min del så anser jeg jorden som mer enn 5000 år, ser ikke på forklaringene som mange gir som særlig smart, selv om de er ganske så kreative.

Lenke til kommentar
v

OK, så er kanskje ikke religion direkte innvirkende på de fleste kriger, men mer eller mindre indirekte er religion i en eller annen form skyld i det meste av kriger rundt om jo... Å tro noe annet er bare dumt. Roten til alt ondt i verden er og blir religon. Til fortere folk skjønner dette til bedre blir verden!!

"Virkelighetskaffe" burde du kanskje prøve på selv? Det er materialistiske verdier og makt, som står til grunne for konflikt. Religion er og forblir ett virkemiddel. Hadde ikke religion blitt brukt, så hadde det vært nasjonalisme eller noen annen form for gruppeappell.

Lenke til kommentar
v

"Virkelighetskaffe" burde du kanskje prøve på selv? Det er materialistiske verdier og makt, som står til grunne for konflikt. Religion er og forblir ett virkemiddel. Hadde ikke religion blitt brukt, så hadde det vært nasjonalisme eller noen annen form for gruppeappell.

Ja Vigrid er virkelig bare der på grunn av materialistiske verdier og makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...