Schnell Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 ja det fungerer, bestemoren min ble visst omvendt av de, men hun var ikke helt klar heller på sine gamle dager Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 ja det fungerer, bestemoren min ble visst omvendt av de, men hun var ikke helt klar heller på sine gamle dager :!: nice comment schnell Lenke til kommentar
BPhanna Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 "dørsalget", altså tillbudet om et gratis bibelstudium fungerer. så klart ikke mange som tar imot, dere ser innstillingen til de andre som har svart i tråden her. de fleste bryr seg rett og slett ikke. men det er noen få som gjør det, og det er de vi er ute etter å møte. de 144 000 er de som skal til himmelen, de andre skal få leve evig på jorden. noe mer dere lurer på? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ja faktisk, loggfører JV besøket (tid, sted og grad av vellykkethet)? Lenke til kommentar
BPhanna Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 man rapporterer hvor mange timer man har gått hver måned, ant blader, bøker, gjennbesøk, bibelstudier.. hm. noe jeg har glemt nå? Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 "dørsalget", altså tillbudet om et gratis bibelstudium fungerer. så klart ikke mange som tar imot, dere ser innstillingen til de andre som har svart i tråden her. de fleste bryr seg rett og slett ikke. men det er noen få som gjør det, og det er de vi er ute etter å møte. de 144 000 er de som skal til himmelen, de andre skal få leve evig på jorden. noe mer dere lurer på? Ja. Hvor har du hentet dette magiske tallet (144 000) fra? Lenke til kommentar
strayder Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) JV holdt på å hjernevaske min kjære lillesøster for en del år siden. Hun hadde fått ei ny venninne i 9. klasse hun var mye hos og kom plutselig hjem meget redd og urolig og da vi spurte hva som var galt sa hun at pappaen til denne jenta hadde truet min søster, som da halvveis trodde på dette gudstullet, med at hun kom til helvette og så videre hvis hun ikke lot seg døpe og så klart ordnet jeg opp. Jeg tok bibelen de hadde prakket på henne og dro sporenstreks opp til denne bibel pushende fysakken og fortalte ham hva som kom til å skje hvis han forsøkte seg på et sånt stunts en gang til og leverte bibelen rett i fleisen på ham. (Hadde gått to år på boksing den gangen og virket truende nok til at han, dessverre for meg den gangen :-), ikke forsøkte å finne ut om det lå noe bak den truselen...) De trodde antagelig at min søster var lett og lede og da de fant ut at hun ikke var det begynte de å true henne... Personlig har jeg ikke annet enn forakt igjen for JV, de er virkelig noen selvforherligende dritt sekker som har fått det for seg at de er bedre enn alle andre. De omgåes skjelden andre også, ihvertfall hadde vi en gjeng på den skolen som jeg gikk på som aldri vanket med andre enn de som var i menigheten, vi andre var ikke bra nok eller noe slikt... Skal du bli mobbet av andre er jo dette en grei måte å gjøre det på.... Når jeg tenker etter er det faktisk lenge siden jeg har hatt JV på døren. Ikke at jeg savner dem, ikke missforstå men siden det er noen år siden kommer det vel av at de har gitt opp å frelse meg antagelig? Er ikke JV en sånn sekt som kjører jernhardt mot de som hopper av? Akkurat som livets ord? Har nemlig ei venninne som var hoppet av livets ord og kan med hånden på hjertet si at det overrasket meg hvor langt de er villige til å gå for å plage og mobbe tidligere medlemmer. De både terror ringer vedkommende og oppsøker dem både hjemme og der avhoppende medlemmer jobber og truer med både det ene og det andre til den som har hoppet av lever i et sant helvette! Og dette er folk som liksom setter medmenneskelighet, kjærlighet og omtanke i høysetet? Phøy sier jeg! Og etter hva jeg har hørt, blond prinsesse kan jo avkrefte det (litt bukken til havre sekken kanskje?), er JV like ille som livets ord når noen ikke vil mer. Angående dørsalget deres kan jeg ikke for mitt bare liv se at de klarer å verve mange nei.... Så de må gjøre dette mest for at medlemmene skal være med på noe "godt" liksom... Jeg lurer på: Hvis 144000 medlemmer skal til himmelen og resten av JV skal leve i herlighet å jorden hvor blir det av oss andre da? De som ikke tror eller som tror på andre guder? Kommer mannen med ljåen og tar oss eller? Eller syntes du, blond_prinsesse, at det er helt ok å drepe alle oss andre fordi vi ikke tror på din gud sånn at dere skal få leve alene her? Eller gjelder alt dette i overført betydning? Og en ting til: Hvor sitter du og din familie i kirken din? Er familien din rik? På hvilken rad sitter dere da? (Har hørt at de med mest penger får sitte på første rad, de gir jo tross alt 10% av det de tjener så det skulle jo bare mangle?) Stemmer dette eller er dette en myte? Min personlige opplevelse av JV: Jeg har jobbet sammen med fem-seks JV folk i mitt yrkesaktige liv (som nå har passert 25 år) og personlig har jeg aldri jobbet med mer uærlige og umoralske folk! De løy og stjal så fort sjansen bød seg og tok aldri på seg skylden selv om de er aldri så skyldige (det er mulig at disse så på oss andre som døde allerede, hva vet jeg? ). De holdt seg også alltid for seg selv, virket som om vi andre ikke var bra nok for dem... Jeg kjenner i overkant av 1000 mennesker etter å ha jobbet i NSB i 23 år der jeg har jobbet med alt fra truck kjøring til elektriske reperasjoner på tog, og jeg tørr å påstå at samtelige av dem hadde bedre moral enn de JV folkene hadde! Ikke aner jeg hvorfor de var sånn, men hvis dette er gjennomsnittet i JV grøsser jeg på ryggen, for da er dere i sannhet hjerne vasket!!!! Endret 14. januar 2008 av strayder Lenke til kommentar
BPhanna Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 "dørsalget", altså tillbudet om et gratis bibelstudium fungerer. så klart ikke mange som tar imot, dere ser innstillingen til de andre som har svart i tråden her. de fleste bryr seg rett og slett ikke. men det er noen få som gjør det, og det er de vi er ute etter å møte. de 144 000 er de som skal til himmelen, de andre skal få leve evig på jorden. noe mer dere lurer på? Ja. Hvor har du hentet dette magiske tallet (144 000) fra? åpenbaringen 14:1 "Og jeg så, og se, Lammet stod på Sions fjell, og sammen med det hundre og førtifire tusen, som hadde dets navn og dets Fars navn skrevet på sine panner." ikke så veldig magisk, bare å slå det opp Lenke til kommentar
BPhanna Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 JV holdt på å hjernevaske min kjære lillesøster for en del år siden. Hun hadde fått ei ny venninne i 9. klasse hun var mye hos og kom plutselig hjem meget redd og urolig og da vi spurte hva som var galt sa hun at pappaen til denne jenta hadde truet min søster, som da halvveis trodde på dette gudstullet, med at hun kom til helvette og så videre hvis hun ikke lot seg døpe og så klart ordnet jeg opp. Jeg tok bibelen de hadde prakket på henne og dro sporenstreks opp til denne bibel pushende fysakken og fortalte ham hva som kom til å skje hvis han forsøkte seg på et sånt stunts en gang til og leverte bibelen rett i fleisen på ham. (Hadde gått to år på boksing den gangen og virket truende nok til at han, dessverre for meg den gangen :-), ikke forsøkte å finne ut om det lå noe bak den truselen...) De trodde antagelig at min søster var lett og lede og da de fant ut at hun ikke var det begynte de å true henne... Personlig har jeg ikke annet enn forakt igjen for JV, de er virkelig noen selvforherligende dritt sekker som har fått det for seg at de er bedre enn alle andre. De omgåes skjelden andre også, ihvertfall hadde vi en gjeng på den skolen som jeg gikk på som aldri vanket med andre enn de som var i menigheten, vi andre var ikke bra nok eller noe slikt... Skal du bli mobbet av andre er jo dette en grei måte å gjøre det på.... Når jeg tenker etter er det faktisk lenge siden jeg har hatt JV på døren. Ikke at jeg savner dem, ikke missforstå men siden det er noen år siden kommer det vel av at de har gitt opp å frelse meg antagelig? Er ikke JV en sånn sekt som kjører jernhardt mot de som hopper av? Akkurat som livets ord? Har nemlig ei venninne som var hoppet av livets ord og kan med hånden på hjertet si at det overrasket meg hvor langt de er villige til å gå for å plage og mobbe tidligere medlemmer. De både terror ringer vedkommende og oppsøker dem både hjemme og der avhoppende medlemmer jobber og truer med både det ene og det andre til den som har hoppet av lever i et sant helvette! Og dette er folk som liksom setter medmenneskelighet, kjærlighet og omtanke i høysetet? Phøy sier jeg! Og etter hva jeg har hørt, blond prinsesse kan jo avkrefte det (litt bukken til havre sekken kanskje?), er JV like ille som livets ord når noen ikke vil mer. Angående dørsalget deres kan jeg ikke for mitt bare liv se at de klarer å verve mange nei.... Så de må gjøre dette mest for at medlemmene skal være med på noe "godt" liksom... Jeg lurer på: Hvis 144000 medlemmer skal til himmelen og resten av JV skal leve i herlighet å jorden hvor blir det av oss andre da? De som ikke tror eller som tror på andre guder? Kommer mannen med ljåen og tar oss eller? Eller syntes du, blond_prinsesse, at det er helt ok å drepe alle oss andre fordi vi ikke tror på din gud sånn at dere skal få leve alene her? Eller gjelder alt dette i overført betydning? Og en ting til: Hvor sitter du og din familie i kirken din? Er familien din rik? På hvilken rad sitter dere da? (Har hørt at de med mest penger får sitte på første rad, de gir jo tross alt 10% av det de tjener så det skulle jo bare mangle?) Stemmer dette eller er dette en myte? Min personlige opplevelse av JV: Jeg har jobbet sammen med fem-seks JV folk i mitt yrkesaktige liv (som nå har passert 25 år) og personlig har jeg aldri jobbet med mer uærlige og umoralske folk! De løy og stjal så fort sjansen bød seg og tok aldri på seg skylden selv om de er aldri så skyldige (det er mulig at disse så på oss andre som døde allerede, hva vet jeg? ). De holdt seg også alltid for seg selv, virket som om vi andre ikke var bra nok for dem... Jeg kjenner i overkant av 1000 mennesker etter å ha jobbet i NSB i 23 år der jeg har jobbet med alt fra truck kjøring til elektriske reperasjoner på tog, og jeg tørr å påstå at samtelige av dem hadde bedre moral enn de JV folkene hadde! Ikke aner jeg hvorfor de var sånn, men hvis dette er gjennomsnittet i JV grøsser jeg på ryggen, for da er dere i sannhet hjerne vasket!!!! oioi...Har problemer med å tro på deler av det her. For det første tror vi ikke på helvete. Og denne faren hadde truet søsteren din med at det var nettopp der hun kom til å ende opp? Kanskje jeg som misforstod. Men vi ser på det som ganske viktig å ha respekt og å være ærlige overfor andre og ønsker ikke å sette seg over andre på noen måte. Det var helt sikkert ikke ment slik. Har også problemer med å tro på at disse kollegaene dine stjal og løy for deg. Nå kjenner ikke jeg til detaljene, men uansett er det IKKE slik jv'er ønsker å bli sett på. Mitt inntykk av jv'er er helt motsatt av slik du beskriver, jeg ville brukt ordene: snille, ærlige, vennelige, gode, overbærende, barmhjertige, åpne, ovs for å beskrive jv'er. og det du lurte på: De 144000 skal til himmelen, og resten har mulighet til å få leve evig på jorden. Det er bare noen tusen igjen av de 144000 nå. Det er Gud som bestemmer hvem som får lov å komme inn i paradiset. Hvor mye penger du gir, har eller lingnende, har INGENTING med tilbedelsen av Jehova å gjøre. Det er absolutt en myte!! Hele organisasjonen er bygget på frivillige bidrag, ingen får noe bedre "status" ved å gi mye penger, ingen får betalt for å jobbe heller, hvor mye du velger å gi er opp til deg selv. (man pleier ikke fortelle andre hvor mye du har gitt eller pleier å gi) Man blir ikke eksludert hvis man virkelig ikke vil det, hvis du vil hoppe av er jo det helt opp til deg selv. Konsekvensen av dette er at man rett og slett vil ha minimal kontakt med de som faktisk er med... kanskje det var noe mer også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Min personlige opplevelse av JV: Jeg har jobbet sammen med fem-seks JV folk i mitt yrkesaktige liv (som nå har passert 25 år) og personlig har jeg aldri jobbet med mer uærlige og umoralske folk! De løy og stjal så fort sjansen bød seg og tok aldri på seg skylden selv om de er aldri så skyldige (det er mulig at disse så på oss andre som døde allerede, hva vet jeg? ). De holdt seg også alltid for seg selv, virket som om vi andre ikke var bra nok for dem... Jeg kjenner i overkant av 1000 mennesker etter å ha jobbet i NSB i 23 år der jeg har jobbet med alt fra truck kjøring til elektriske reperasjoner på tog, og jeg tørr å påstå at samtelige av dem hadde bedre moral enn de JV folkene hadde! Ikke aner jeg hvorfor de var sånn, men hvis dette er gjennomsnittet i JV grøsser jeg på ryggen, for da er dere i sannhet hjerne vasket!!!! Naboen til bestemora mi hadde også noe av det samme problemet. Der hvor hun bodde var det ikke så mange som kom på besøk så når det kom noen så var det glade tider (er kanskje 7 familier som bor der) Uansett to av dem hadde kommen på døra og snakka med henne. Siden området er ganske religiøst (læstadianere) så hadde hun på en eller annen måte fått de i stua med kaffe og kaker etc. Uansett så mens de hadde drevet på å snakka så hadde noen andre jehovas vitner som ikke var lag med de to hun hadde i stua sneket seg opp på loftet og begynte å stjele verdisaker. Heldigvis hørte hun at det var noen oppe så hun hadde grepet kosten fatt og slo og jaga hele bunten vekk Ingen jehovas vitner har vært i den bygda igjen for å si det sånn. Dessuten er de litt sleipe. Vi har fått en her i området som hele tiden deler ut sånne lapper i postkassa til folk. Vi har putta på sånn "Uadressert reklame - NEI TAKK", så han putta det ikke oppi våres, men da ringte på døra og prøvde å gi det slik. Uheldigvis var det bare jeg hjemme, og jeg ser litt ut som et metallhau spesielt i tskjorta, men tok imot brosjyra. Var etter jeg fikk den brosjyra mamma fortalte meg hva om hadde skjedd med naboen til bestemora mi. Synes JV virker VELDIG likt Scientologkirka, g det er ikke positivt! Endret 14. januar 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Om du har møtt 3-4 JV som har vært umoralske, så betyr det ikke at alle er umoralske og elendige mennesker. Dere som kritiserer JV, vet dere noe om JV, annet enn det tabloide vrøvlet som dere kommer med? Hva med å sette seg inn i deres tro, i stedet for å bare kritisere? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Om du har møtt 3-4 JV som har vært umoralske, så betyr det ikke at alle er umoralske og elendige mennesker. Dere som kritiserer JV, vet dere noe om JV, annet enn det tabloide vrøvlet som dere kommer med? Hva med å sette seg inn i deres tro, i stedet for å bare kritisere? Som det rasjonelle og logiske pattedyret jeg hevder å være har jeg satt meg mer enn nok inn i JV og hva de tror og ikke tror. Er det så for mye forlangt at JV faktisk sate seg litt inn i realitetene her i verden til gjengjeld? Svaret er at det tør de ikke, de foretrekker istedet å leve i en tilstand av bevisst selvbedrag, også kalt religiøs tro. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Dere som kritiserer JV, vet dere noe om JV, annet enn det tabloide vrøvlet som dere kommer med? Ja, jeg har, som nevnt, flere ganger hatt første hånds kontakt med JV ja, uten at det har imponert meg nevneverdig! Hvis "det tabloide vrøvlet" du sikter bruker å stå i avisa så er det ikke jeg som har et problem, dem JV, for da har vel de også fått med seg hva JV innebærer for de som IKKE er i JV antagelig. Sånn jeg har forstått det er vi "andre" sett på som annenrangs borgere og knapt nok det! Som sagt har jeg jobbet med fem stykker, noen av dem over perioder på flere år, så kom ikke her og skap deg og påstå at jeg IKKE har hatt kontakt med representanter fra JV. Av de fem så var altså fem uærlige, løgnaktige og lite kollegiale, men jeg kan levende forestille meg at de var snille, greie og guds fryktige mot sine "egne", men det er vel det det hele går ut på også, ikke sant?.... Så den vesle respekten jeg engang hadde for denne JV sekten et vekk som dugg for solen etter bekjentskapen med de fem (pluss div andre...), og jeg håper virkelig for deres egen skyld at dere er bedre enn de var. Hva med å sette seg inn i deres tro, i stedet for å bare kritisere? Joda, det er jo det vi gjør. Men ikke kom og tro at "JV" religionen er fritatt for kritikk, for det er den ikke. Og skulle jeg gi deg og andre religiøse et godt råd så var det akkurat det: still flere kritiske spørsmål! (Og da mener jeg ordentlige skikkelige spørsmål!) Kan da garantere at de ikke kan svare deg på de fleste av de! Du må bare tro for å tro på det, enkelt ikke sant? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 De 144000 skal til himmelen, og resten har mulighet til å få leve evig på jorden. Det er bare noen tusen igjen av de 144000 nå. Det er Gud som bestemmer hvem som får lov å komme inn i paradiset. Hvor i Bibelen står dette med at folk kan få leve evig på Jorden, men ikke i himmelen? Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 De 144000 skal til himmelen, og resten har mulighet til å få leve evig på jorden. Det er bare noen tusen igjen av de 144000 nå. Det er Gud som bestemmer hvem som får lov å komme inn i paradiset. spennende... dersom det er bare noen tusen plasser igjen...hvem har fått plass? Hva "kostet" denne biletten? Hvor mye penger du gir, har eller lingnende, har INGENTING med tilbedelsen av Jehova å gjøre. Det er absolutt en myte!! Hele organisasjonen er bygget på frivillige bidrag, ingen får noe bedre "status" ved å gi mye penger, ingen får betalt for å jobbe heller, hvor mye du velger å gi er opp til deg selv. (man pleier ikke fortelle andre hvor mye du har gitt eller pleier å gi) svart arbeidskraft og grov utnytting da med andre ord? "tjenesten" man kjøper ved å donere penger som det ikke skattes av og tilby gratis arbeidskraft er vell "å ha en viss tjangse til å bli en av de 144000" Lenke til kommentar
strayder Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det er bare noen tusen igjen av de 144000 nå Hvem sier det? Presten din eller står dette på hjemmesiden deres? (Hvor står det hvor f.eks du kommer hen? Vet du det?) Og hvem holder i så fall regnskap på dette? Og hvem bestemmer over hvem som skal hvor? Syntes det hele virker umåtelig latterlig når det holdes en telling over hvor mange som skal dit og hvor mange som skal datt, for ikke å snakke om alle oss andre som dere ser ut til å drite totalt i! Vi betyr altså ikke en dritt i deres mening og det forklarer jo hvorfor de JV drittsekkene oppførte seg som de gjorde, skjønner det nå! Medmenneskelighet, vennlighet og kjærlighet ER kun forbeholdt de som er i JV skjønner jeg! Og da spør jeg: TROR du virkelig på dettes selv? Er jo nesten like dumt som mormonere dette jo....... Vel vel, lykke til! Får håpe du får en av de 144000 plassene da blonde_prinsesse! JEG misunner deg IKKE, det er ihvertfall helt sikkert! Er nesten "religiøst" lykkelig over at jeg er ateist! Det er litt mer strevsomt for jeg må forholde meg til sannheter og ting som kan bevises, men jeg slipper til gjengjeld å gå rundt på dørene til folk for å forkynne det. Eller kanskje jeg skulle begynne med det? Gå rundt og "forkynne" ateisme? Amusing!!! Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 oioi...Har problemer med å tro på deler av det her. For det første tror vi ikke på helvete. De 144000 skal til himmelen, og resten har mulighet til å få leve evig på jorden. Det er bare noen tusen igjen av de 144000 nå. Det er Gud som bestemmer hvem som får lov å komme inn i paradiset. OK.. Så jeg har minimal sjans for å komme med blandt de siste par tusen. Helvete(straff for å ikke tro) finnes ikke. Hvilket grunnlag har jeg da for å "gidde" å tro, og leve under strengere regler enn nødvendig? Hvorfor være lydig mot Gud, når det ikke er belønning igjen, og straff ikke eksisterer? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 144000 plasser. Det er nevnt en eneste gang. Og de tror ikke på helvete -- selv om det er nevt mer en seks ganger. På godt engelsk -- cherrypicking. De blander pinadø sin egne fruktsalat med epler, bananer og appelsiner, og driter i kålerabien, potetene, ananasen, rødbetene, tyttebærne, sitronene, rosinene, løkene, hvitløken, pepperet, chilien, aloe-veraen og brennenestlene -- de bruker bare det lille som de liker og gir fanden i resten. Akkurat som resten av de kristne, med andre ord. Så hva er det som er så galt med jehovas vitner egentlig, folkens? Lenke til kommentar
BPhanna Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 oioi...Har problemer med å tro på deler av det her. For det første tror vi ikke på helvete. De 144000 skal til himmelen, og resten har mulighet til å få leve evig på jorden. Det er bare noen tusen igjen av de 144000 nå. Det er Gud som bestemmer hvem som får lov å komme inn i paradiset. OK.. Så jeg har minimal sjans for å komme med blandt de siste par tusen. Helvete(straff for å ikke tro) finnes ikke. Hvilket grunnlag har jeg da for å "gidde" å tro, og leve under strengere regler enn nødvendig? Hvorfor være lydig mot Gud, når det ikke er belønning igjen, og straff ikke eksisterer? Leste du ikke hva jeg skrev? "og resten har mulighet (og/eller håp) til å få leve evig på jorden." en paradisisk jord altså.Det å komme til himmelen er ikke det eneste håpetvi har, som de aller fleste tror. Vi er lydig mot gud fordi vi ønsker det og fordi vi har et håp for framtiden, og å gå glipp av det ville vært mer enn nok straff for meg! Lenke til kommentar
BPhanna Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 De 144000 skal til himmelen, og resten har mulighet til å få leve evig på jorden. Det er bare noen tusen igjen av de 144000 nå. Det er Gud som bestemmer hvem som får lov å komme inn i paradiset. spennende... dersom det er bare noen tusen plasser igjen...hvem har fått plass? Hva "kostet" denne biletten? Hvor mye penger du gir, har eller lingnende, har INGENTING med tilbedelsen av Jehova å gjøre. Det er absolutt en myte!! Hele organisasjonen er bygget på frivillige bidrag, ingen får noe bedre "status" ved å gi mye penger, ingen får betalt for å jobbe heller, hvor mye du velger å gi er opp til deg selv. (man pleier ikke fortelle andre hvor mye du har gitt eller pleier å gi) svart arbeidskraft og grov utnytting da med andre ord? "tjenesten" man kjøper ved å donere penger som det ikke skattes av og tilby gratis arbeidskraft er vell "å ha en viss tjangse til å bli en av de 144000" Jeg har bare møtt 2-3 av de 144000 Det er vel slik at enten er man det, eller ikke. Og man vet selv veldig godt hvilken av delene man er, akkurat som at man ikke lurer på om man er gutt eller jente, enten er man det ene eller det andre. Arbeidskraft kan også være et bidrag Og nevnte jeg at det er FRIVILLIG?! Frivillig arbeidskraft er ikke "svart" eller "grov utnytting", de har da valgt å være der selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå