Isbilen Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) I en annen tråd ble nettopp medlemmene av sekten Jehovas Vitner (heretter JV) nevnt, og med dem også deres noe spesielle misjoneringsteknikk. Mange av oss har opplevd å høre ringeklokken for så å finne en svartkledd fremmed med stresskoffert og hatt på døra, og de pleier ikke å bli invitert inn på kaffe og vafler, for å si det sånn. Til poenget: De hadde ikke gjort dette hvis det ikke hadde virket, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt omvendt av JV, i hvert fall ikke på den måten. Kjenner noen til slike tilfeller? Enda mer spennende hadde det vært om noen medlemmer av JV kunne fortalt oss om hvor stor prosentdel av de besøkte som ikke avviser dem/lar seg omvende. En liten morsomhet til slutt: Gjelder angrefristen i slike tilfeller? Det er jo ikke slik at vi oppsøker Rikets Sal? Endret 26. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det må jo rett og slett fungere, ellers ville de jo ikke brukt så mye tid på det, men jeg ville anta at det er rimelig lav "timelønn" Lenke til kommentar
fiskebolleboks Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det burde vært forbudt å plage uskyldige folk med sånn jævla psykose-hjernevask-budskap som religion er. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jehovas vitner var faktisk på døren min i går! Men eg ble veldig skuffet, de ville ikke diskutere eller bli med inn. De bare gikk dør til dør og leverte en brosjyre som sa noe som :"religion lyger." den gikk rett i søpla, men poenget er at de ikke var keen på å diskutere.. En av tingene eg må gjøre før eg dør er å omvende en jehovas vitne! Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 En av tingene eg må gjøre før eg dør er å omvende en jehovas vitne! 7158956[/snapback] Jeg svarer alltid med samme skyts når noen prøver å frelse meg på gaten. "Du kunne ikke tenke deg å bli ateist da?" Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette er ikke som annet salg. De følger misjonsbefalingen fordi den er hellig for dem. Det spiller forsåvidt ingen rolle om det virker eller ikke, Gud (gjennom Matteus) har befalt dem å gjøre det, og da er det ikke opp til dem å vurdere nytteverdien. Og evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme Når enden kommer skal de 144000 utvalgte komme til paradis, så det er verd å streve litt for. Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette er ikke som annet salg. De følger misjonsbefalingen fordi den er hellig for dem. Det spiller forsåvidt ingen rolle om det virker eller ikke, Gud (gjennom Matteus) har befalt dem å gjøre det, og da er det ikke opp til dem å vurdere nytteverdien. Og evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme Når enden kommer skal de 144000 utvalgte komme til paradis, så det er verd å streve litt for. Geir 7159275[/snapback] Det va ca akkurat dette jeg hadde tenkt til å si.. Da sparte du meg for mange tastetrykk. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 hehe, ikke etter du har snakket med dem og sagt at du har meldt deg ut og joinet statskirken.... hihi, har aldrig sett dem igjen.... Lenke til kommentar
Knast Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 hehe, ikke etter du har snakket med dem og sagt at du har meldt deg ut og joinet statskirken....hihi, har aldrig sett dem igjen.... 7159526[/snapback] Eller; Jeg er da Jehovas vitne.. Han er min usynlige siamesiske tvilling;) (den morsomheten var kanskje bedre enn jeg først antok om man leser litt mellom linjene) Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det burde vært forbudt å plage uskyldige folk med sånn jævla psykose-hjernevask-budskap som religion er. 7158823[/snapback] Er bare å si fra at du ikke vil ha besøk av de flere ganger hvis de kommer på døren din. Verre er det ikke! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Når enden kommer skal de 144000 utvalgte komme til paradis, så det er verd å streve litt for. Så det er ikke mer pes enn å rapportere tråden, og håpe at det er enden som tar saken til etterretning? ------------ Har aldri fått besøk fra JV, kunne jo være interessant. Se hvor langt de var gå for å spre budskapet sitt osv. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hadde JV på døren for noen dager siden, de sto der med et tåpelig flir og ville gi meg et hefte som het "hvilken religion er falsk" eller lignende. De ble litt lange i maska når jeg forklarte a jeg ikke har noen religion og tror på vitenskap og evolusjon. Flirene ble borte når jeg ble irritert siden de ikke ville slutte å presse på meg heftet og jeg smalt døren i fjeset på dem. Religiøse folk som skal komme på dørene til private folk og mase burde vært STRENGT forbudt. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Når enden kommer skal de 144000 utvalgte komme til paradis, så det er verd å streve litt for. Det har visst vært fullt der en stund, nå er det bare trøstegevinster igjen. Om ikke man vil ha besøk av dem hjelper det muligen å henge et oppnedkors på døra. Endret 26. oktober 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
rekar Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Neste gang de kommer på døra å spør åssn religion du tilhører. Da er det bare å smile bredt å si,"Vi dyrker Satan. Kom gjerne inn". Endret 27. oktober 2006 av rekar Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har snakket med Jehovas vitner mange ganger, lest heftene deres osv. Det virket mot sin hensikt. Jeg ble bare enda mer uenig i det de sa og det som stod i bladene deres. Dum som jeg var så var jeg hyggelig mot dem, og for dem betyr det at de er velkommen tilbake. Jeg klarer ikke si at jeg ikke vil snakke med dem. Synd jeg tok av meg denne 10min før de kom, ellers hadde de nok skjønt at de var kommet feil, og jeg hadde sluppet å gjemme meg for de i flere uker Lenke til kommentar
thomas™ Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det må jo rett og slett fungere, ellers ville de jo ikke brukt så mye tid på det, men jeg ville anta at det er rimelig lav "timelønn" Ja, man skulle jo tro at det må fungere, ellers ville de ikke brukt så mye tid på dette... Men den logikken gjelder ikke her. Det er ekstremt sjelden at noen blir Jehovas Vitner som resultat av et slikt besøk. Det er uansett ganske irrelevant for dem, de er nemlig bare pålagt å forkynne, og trenger ikke nødvendigvis verve noen. Fra Wikipedia: "Det ventes at alle medlemmer skal være forkynnere som deltar i evangelisering ved å oppsøke mennesker, for eksempel i hjemmene og på gatene." Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Bare et spørsmål, kunne jeg blitt straffet hvis jeg for eksempel hadde kastet vann på dem? Har aldri hatt de på døren, men hvis de hadde vekket meg en lørdag morgen må jeg si dert hadde fristet å bare så "ja, bare vent et øyeblikk" for å så komme ut med en liter eller tre med vann og kaste det på dem, for å så si "ikke interresert, men ellers takk" Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Bare et spørsmål, kunne jeg blitt straffet hvis jeg for eksempel hadde kastet vann på dem? Har aldri hatt de på døren, men hvis de hadde vekket meg en lørdag morgen må jeg si dert hadde fristet å bare så "ja, bare vent et øyeblikk" for å så komme ut med en liter eller tre med vann og kaste det på dem, for å så si "ikke interresert, men ellers takk" Min kone hadde en ganske så humoristisk opplevelse her for en tid tilbake da Kona var ikke spesielt fornøyd da to av disse krypene ringte på døren i dag. Med hodepine, helt nedsyltet i forkjølelse hadde hun endelig klart å sovne, og så ringer det på døren…Der står det to gamle damer og smiler, og lurer på om hun ikke ville høre på et par vers… Kona er ikke av den hyggeligste sorten når hun er sur, det vet jeg alt om, så jeg var egentlig litt glad det ikke var meg det gikk utover denne gangen… Hun var rett og slett skikkelig forbanna, og måtte til og med ringe til meg rett etterpå for å få ut resten av frustrasjonen… Men altså, jeg skulle likt å være flue på veggen der hjemme. For akkurat i det den ene damen var på vei over dørstokken, så ser kona henne rett inn i kvitauge og sier; “Pell dere ned i hullet dere kom krypende opp fra, her er dere ikke velkommen“, og smeller døra rett i tryne på den gamle damen. Litt fortumlet så retter hun på hatten og tasser ut av gårdsplassen noe fornærmet. Kilde: www.sinna.no Endret 13. januar 2008 av R@ge Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Dette er ikke som annet salg. De følger misjonsbefalingen fordi den er hellig for dem. Det spiller forsåvidt ingen rolle om det virker eller ikke, Gud (gjennom Matteus) har befalt dem å gjøre det, og da er det ikke opp til dem å vurdere nytteverdien. Og evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme Når enden kommer skal de 144000 utvalgte komme til paradis, så det er verd å streve litt for. Geir Joda, det er jo logisk tankegang det at dersom evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden, så vil det bli verdens ende. Det er vell ikke så utenkelig at en eventuell fremtidig hellig krig vil utslette det meste på jorden. mere forkynning = mere religiøse mere religiøse = mere ekstremister mere ekstremister = PANG! Så hvorfor i pokker skal vi streve etter å framskynde en selvdestruksjon? En annen ting, hvor hentet du tallet 144000 i fra? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Noe jeg tror var jehovas vitne var på døren her om dagen. Når jeg åpnet døren så jeg bare et par eldre damer stå der med et hefte med noen ord som gud osv, så jeg lukket døren. Er så sykt irriterende når noen kommer på døren for å prakke på meg dritt. Og hjelper lite at de står å holder inne ringeklokken som noen små unger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå