Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli kvitt forkjølelse, og la være å få det

V-by

Anbefalte innlegg

hoy.

Jeg har pådratt meg en kjej forkjølelse, går rundt med vondt i hue, snørrer som om jeg skulle produsert snørr for halve kina, og hoster masse.

og er slapp, og varm og kald :p

Det som plager meg mest er snørringa, noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt det enkelt? jeg pleier også å være plaget med mye snørr gjennom hele vinteren..

Og noen som veit en perfekt måte å snyte seg? enten så havner masse av guffa oppover nesa, eller nedover mot haka...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er ikke vits å kle på seg når du går ut om vinteren. Er ikke kulde og bråe temperaturforandringer som gjør at du blir forkjøla, men bakterier fra andre som er forkjøla. Det som derimot ikke er bra er å gå mye ut i kulda når du er forkjøla fra før. Da tar det bare lengre tid til det går over.

Prøv å hold deg unna folk som er forkjøla så du ikke blir smitta (fysisk kontakt, stå veldig nærme når dere snakker, drikke av samme flaske osv...) , vask deg på henda hver gang før du spiser og selvfølgelig etter du har vært på do, så tror jeg du har minska sjansen ganske drastisk.

Lenke til kommentar

eneste jeg blir sjuk av er vintern :p

Jeg har minst to ganger om vintern jeg blir skikkelig sjuk...

Men i går før jeg la meg, tok jeg en pinex, satte på ovnen på kvart styrke og sovna, og var bare litt snørrete i morges :wee: men nå er jeg tett igjen..

Men får ta meg en tur til legen å sjekke snart...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har gode erfaringer ved å innta Propolistabeletter (2 stk pr dag). Var kronisk plaget med forkjølelse, og tette slimhinner. De siste 20 år kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger jeg har pådratt meg influensa, og de gangene har jeg blitt syk fordi jeg har vært sløv med å ta disse pillene.

Lenke til kommentar

Et godt tips for å bli kvitt snørr: Før du legger deg (dette er viktig at du gjør rett før du skal sove, da du ikke klarer å ha øynene åpene så lenge etter du har gjort dette) smører du et godt (men ikke overdriv) lag med Tigerbalsam over nesa, legg deg og sov, med et lommetørkle ved siden av deg og så lenge du er våken tørk snørra som nå vil komme rennende ut.

Dette høres kanskje litt ekkelt ut, men det funker perfekt for meg, gjør dette omtrent hver gang jeg er syk, særlig hvis det skjer noe viktig som har med sport/idrett å gjøre i nærmeste fremtid.

Gjorde det senest i natt med godt resultat ;)

Lenke til kommentar
Vær nå for all del veldig forsiktig så du ikke får Tigerbalsam i øyet :)

7183329[/snapback]

det er jo digg da :p

men har starta å bli frisk nå. stappa til meg litt tran i dag tidlig :w00t: smaker ikke så vondt som alle skal ha det til :p

sitter nå også her med et digert lass med appelsiner :)

Lenke til kommentar

Hvis du har "bide", eller hva det nå enn heter, så fyll det opp med varmt vann og nå mener jeg varmt vann! Så henter du en stol og setter føttene ned i det varme vannet og sitter der en stund, gjerne med et blad eller noe lignende.

Det skal være litt ubehagelig å ha føttene nede i det varme vannet i starten, men pass på så du ikke tar altfor varmt vann og skader deg :)

Lenke til kommentar
Hvis du har "bide", eller hva det nå enn heter, så fyll det opp med varmt vann og nå mener jeg varmt vann! Så henter du en stol og setter føttene ned i det varme vannet og sitter der en stund, gjerne med et blad eller noe lignende.

Det skal være litt ubehagelig å ha føttene nede i det varme vannet i starten, men pass på så du ikke tar altfor varmt vann og skader deg :)

7187689[/snapback]

heter vel balje? :p

men tror jeg skal prøve det i kveld. høres digg ut :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...