RBW Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei, Jeg ønsker å kunne skru av en datamaskin over nettverket, ved hjelp av BAT-fil. Derfor er det vel shutdown.exe som jeg må få til å fungere. Det er ikke noe problem å legge til maskiner under "Force shutdown from a remote system", men når jeg velger "apply" får jeg følgende feilmelding: "failed to save local policy database". Jeg har funnet flere som har fått samme feilmeldingen rundt om på nettet, men det har stort sett vært et problem som de har løst via omveier. Noen som har noen hete tips å komme med? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg har denne batfilen på desktopen til mine remote desktop-maskiner som kjører Windows C:\WINDOWS\SYSTEM32\TSSHUTDN.EXE 0 /DELAY:0 /POWERDOWN exit men du skulle kanskje stenge uten å være pålogget ? Endret 26. oktober 2006 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
RBW Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har denne batfilen på desktopen til mine remote desktop-maskiner som kjører Windows C:\WINDOWS\SYSTEM32\TSSHUTDN.EXE 0 /DELAY:0 /POWERDOWN exit men du skulle kanskje stenge uten å være pålogget ? 7158534[/snapback] Jo takk, har en slik alt. Den fungerer utmerket for meg. Ellers tar jeg det ofte manuelt når jeg er logget på. Grunnen til at jeg trenger det til å fungere med remote shutdown er at dette er en del av et opplegg for å sikkerhetskopiere filer på min kones bærbare. Først startes "filserveren" med WOL, deretter kjøres sikkerhetskopiering, så var tanken at "filserveren" skulle bli skrudd av over nettet. Med denne løsningen slipper hun helt gjøre noe selv, og så slipper jeg problemene når maskinen hennes tryner. Selvsagt kunne maskinen vært på hele tiden, jeg kunne skrudd av ved en passende anledning etc, men hvis jeg hadde fått til remote shutdown hadde jo det vært det beste. Maskinen som skal skrues av er også plassert godt unna, i en bod, så det er ikke bare å trykke på knappen heller... *sukk* Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Denne funker fint for meg da. shutdown -s -m \\192.168.10.10 Har samme administrator navn og passord på maskinene. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker jeg styra med å kjøre tsshutdn via noe som het "remote execute" (freeware) før jeg fant ut at jeg faktisk alltid er pålogget min server. Mener den også kan bakes inn i bat-filer, siden den har cli grensesnitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei, Jeg ønsker å kunne skru av en datamaskin over nettverket, ved hjelp av BAT-fil. Derfor er det vel shutdown.exe som jeg må få til å fungere. Det er ikke noe problem å legge til maskiner under "Force shutdown from a remote system", men når jeg velger "apply" får jeg følgende feilmelding: "failed to save local policy database". Jeg har funnet flere som har fått samme feilmeldingen rundt om på nettet, men det har stort sett vært et problem som de har løst via omveier. Noen som har noen hete tips å komme med? 7157815[/snapback] Tja.. Jeg får samme feilmelding når jeg prøver å "adde" maskiner i min "arbeidsgruppe". (Dette er maskiner i lokal nett.. inkludert Hamachi). Velger jeg OK, så blir "policy" oppdatert likevel. Hvorvidt dette funker gjenstår å se... Har alltid hatt problem med "remote shutdown" såsnart aktuell maskin er logget på av en "bruker" som bruker MSN, "Fil(stj)delings-programmer".. eller tilsvarende. (Disse programmer legger inn "sperrer" for remote shutdown ser det ut til, alternativt det er ikke mulig å ta remote shutdown på en som er logget på som admin). Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ja har vært borti det problemet selv. det var noen parametere som skulle til. Husker ikke helt men tror det var noe som /konsoll Lenke til kommentar
RBW Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Denne funker fint for meg da. shutdown -s -m \\192.168.10.10 Har samme administrator navn og passord på maskinene. 7159348[/snapback] Jeg har prøvd den der, dog byttet ut med en anne IP-adresse. Heller ikke shutdown -s -m \\maskinnavn fungerte. Jeg har samme administratorbruker på begge maskinene, og samme passord. TL1000S: Hvis jeg velger OK etter feilmeldingen ser det likevel ut som databasen er oppdatert. Men så snart man lukker den og åpner igjen er den tilbake slik den var. Jeg prøvde også en liten frekkasmanøver, uten at den så ut til å gjøre noe fra eller til. Jeg laget en ny database (tror jeg da) som var en kopi av den orginale secpol.msc. Denne fikk jeg endret på under "Local Security Policy". Ved å fjerne den originale filen og legge inn den jeg laget i system32 trodde jeg biffen var fikset. Etter en omstart klikket jeg meg inn på "Local Security Policy", men der ble jeg jammen møtt med en melding om at innstillingene for remote shutdown bare var aktive i databasen og ikke aktive for selve maskinen... dette begynner jo å bli artig. S_tone_meg: Du kommer ikke på noe mer da? Jeg har rotet rundt med MMC uten det helt store hellet så langt. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Når du logger deg på med remotedesktop. må du skrive /konsol etter maskinnavnet eller ip. Det er en sperre på noen vis. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg liker å bruke noen av disse toolene for å oppnå det du ønsker, pstools fra sysinternals.com. Funker som ei kule *Tronaldo* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå