h_k Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei, Har fått installert Fedora Core 5 på lapptoppen vedsiden av windows XP. Jeg installerte med dvd. Alt fungerer veldig bra, og under installeringen haket jeg av på å ha alt:) Problemmet mitt er at jeg ikke kommer meg inn på internet. Jeg har ADSL modem som jeg deler gjennom husverten. Det fungerer fortsatt bra på Windiws XP delen min. Jeg installerte lunix med nettverkskabel i pc. Men når jeg går inn på firefox får jeg bare opp feilmelding om at jeg ikke er pålogget nettet. Hvordan og hvor er det jeg konfigurerer internett/nettverk på Fedora? Håper det er noen som kan hjelpe meg:) Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hmm... Å komme på internett over kabel pleier sjelden være et problem. Hvilken merke og modell er nettverkskortet ditt? Lenke til kommentar
leopex Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei, Har fått installert Fedora Core 5 på lapptoppen vedsiden av windows XP. Jeg installerte med dvd. Alt fungerer veldig bra, og under installeringen haket jeg av på å ha alt:) Problemmet mitt er at jeg ikke kommer meg inn på internet. Jeg har ADSL modem som jeg deler gjennom husverten. Det fungerer fortsatt bra på Windiws XP delen min. Jeg installerte lunix med nettverkskabel i pc. Men når jeg går inn på firefox får jeg bare opp feilmelding om at jeg ikke er pålogget nettet. Hvordan og hvor er det jeg konfigurerer internett/nettverk på Fedora? Håper det er noen som kan hjelpe meg:) 7157798[/snapback] Bruker du Gnome eller KDE? Har du satt opp ditt eget domene? (Dette kan ha invirkninger på modemet) Vanligvis kan du vel bruke ifup og prøve og configurere med knetworkmanager! Tror ikke du skal ha noe som helst slags problemer med driver i fedora! Vertfall ikke nettverks driver... Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei, Har fått installert Fedora Core 5 på lapptoppen vedsiden av windows XP. Jeg installerte med dvd. Alt fungerer veldig bra, og under installeringen haket jeg av på å ha alt:) Problemmet mitt er at jeg ikke kommer meg inn på internet. Jeg har ADSL modem som jeg deler gjennom husverten. Det fungerer fortsatt bra på Windiws XP delen min. Jeg installerte lunix med nettverkskabel i pc. Men når jeg går inn på firefox får jeg bare opp feilmelding om at jeg ikke er pålogget nettet. Hvordan og hvor er det jeg konfigurerer internett/nettverk på Fedora? Håper det er noen som kan hjelpe meg:) 7157798[/snapback] Fungerer det out of the box i windows (uten driver)? På nforce3 hovedkortet mitt må jeg legge inn en driver i både windows og linux Lenke til kommentar
h_k Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hei, Har fått installert Fedora Core 5 på lapptoppen vedsiden av windows XP. Jeg installerte med dvd. Alt fungerer veldig bra, og under installeringen haket jeg av på å ha alt:) Problemmet mitt er at jeg ikke kommer meg inn på internet. Jeg har ADSL modem som jeg deler gjennom husverten. Det fungerer fortsatt bra på Windiws XP delen min. Jeg installerte lunix med nettverkskabel i pc. Men når jeg går inn på firefox får jeg bare opp feilmelding om at jeg ikke er pålogget nettet. Hvordan og hvor er det jeg konfigurerer internett/nettverk på Fedora? Håper det er noen som kan hjelpe meg:) 7157798[/snapback] Bruker du Gnome eller KDE? Har du satt opp ditt eget domene? (Dette kan ha invirkninger på modemet) Vanligvis kan du vel bruke ifup og prøve og configurere med knetworkmanager! Tror ikke du skal ha noe som helst slags problemer med driver i fedora! Vertfall ikke nettverks driver... 7161952[/snapback] Hei! Jeg har installert gnome, vet ikke om jeg har lagt til localhost. Men prøvde å legge til nettet på nettverkadministrasjonen, men får ikke aktivert det. Lurer på om jeg muligens kan ha valgt feil opplysninger, men jeg haket av for å finne ip adressen automatisk. Jeg har Asus A6JM med nvidia skjermkort. Nettet fungerer kjempefint med kabel og trådløst i Win XP men kommer meg ikke på nett i Linux=) Takk for hjelpen=) Endret 28. oktober 2006 av h_k Lenke til kommentar
h_k Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Hmm... Å komme på internett over kabel pleier sjelden være et problem. Hvilken merke og modell er nettverkskortet ditt? 7160984[/snapback] Hei! Jeg har Asus A6JM med nvidia skjermkort. Er ikke helt sikker på merke og modell på nettverkskortet mitt=( Lenke til kommentar
h_k Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei, Har fått installert Fedora Core 5 på lapptoppen vedsiden av windows XP. Jeg installerte med dvd. Alt fungerer veldig bra, og under installeringen haket jeg av på å ha alt:) Problemmet mitt er at jeg ikke kommer meg inn på internet. Jeg har ADSL modem som jeg deler gjennom husverten. Det fungerer fortsatt bra på Windiws XP delen min. Jeg installerte lunix med nettverkskabel i pc. Men når jeg går inn på firefox får jeg bare opp feilmelding om at jeg ikke er pålogget nettet. Hvordan og hvor er det jeg konfigurerer internett/nettverk på Fedora? Håper det er noen som kan hjelpe meg:) 7157798[/snapback] Fungerer det out of the box i windows (uten driver)? På nforce3 hovedkortet mitt må jeg legge inn en driver i både windows og linux 7162865[/snapback] Hei! Jeg har Asus A6JM med nvidia skjermkort. Nettet fungerer kjempefint med kabel og trådløst i Win XP men kommer meg ikke på nett i Linux=) Vet du hvor jeg kan finne drivere til kortet mitt?=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå