daim Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei jeg skal ha foredrag om pc. lurte på om noen hvet av et foredrag? eller om noen kunna ha hjulpet meg skal være litt gennerelt om pc:) foredrag på ca 5 min Takk forr all hjelpen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Snakk om og gå gjennom gratis alternativer til Microsofts dyre programvare (både Windows og Office). Lenke til kommentar
daim Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Takk forr tips noen som kan si noen om ram, prosessor , harddisk ? Lenke til kommentar
daim Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Noen som kan hjelpe meg og si litt kort om *ram *Prosessor *harddisk hm, ja egentli litt gennerelt om selve innholdet i dataen Lenke til kommentar
daim Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 ingen som har lyst til og hjelpe meg? :S Lenke til kommentar
thamule Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 ingen som har lyst til og hjelpe meg? :S 7158567[/snapback] Har du tatt på deg å legge fram om et emne du ikkje har kunnskap om? Det var vel ikkje så lurt? En PC er jo ganske kompleks, men det er jo begrensa kor djupt en kan gå på 5 min. Det vanskeligste er jo å begynne. Prøv først sjøl, blir lettere å komme med innspill da. Lenke til kommentar
daim Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 hm.. jaja. får vel prøve! Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det kunne vel vært en mulighet og sjekka andre tråder har på forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525806 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=146173 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=204514 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=364464 det er sikkert flere også Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kanskje litt interessant å ta med historien til PC'en også? Lenke til kommentar
daim Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 FOREDRAG OM DATA! PC (Personal Computer). Den første personlige datamaskinen ble produsert av IBM - som kalte modellen IBM PC. PC ble etter hvert et begrep på IBM-kompatible personlige datamskiner Ram: "Random Access Memory" er internminnet til datamaskinen. Alle programmer og dokumenter du jobber med lagres i RAM, som er mye raskere enn harddisken. Dersom minnet går fullt må maskinen likevel lagre en del på harddisken, noe som gjør maskinen tregere. Harddisk: Lagringsenheten i en datamaskin. Operativsystemet, programmer og dokumenter lagres her. Prosessor: Prosessoren er "hjernen" i en datamaskin, den tar i mot og formidler informasjon, uten den ville ikke en PC fungert i det hele tatt. Hastigheten den gjør dette på måles i millioner operasjoner (klokkesykluser) i sekundet (GHz) Styling av pc: Man kan style pc`n på mange måter. Man kan kjøpe et tøft kabinett. Man får kjøpt kule lys i mange varianter til pc`n. Vifter med lyst fåes også. Noen som kan forbedre dette litt? eventuelt komme med innspill? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Var ikke det litt kort? eller var det meninga? Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Var ikke det litt kort? eller var det meninga? 7182343[/snapback] Står i første posten at det skal være på 5 min. I tillegg tenker jeg at dette kanskje bare er "stikkord" for hva han skal si Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 "Styling av pc:" Man kan style pc`n på mange måter. Man kan kjøpe et tøft kabinett. Man får kjøpt kule lys i mange varianter til pc`n. Vifter med lyst fåes også. Noen som kan forbedre dette litt? eventuelt komme med innspill? Tror du bør droppe dette. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 "Styling av pc:" Man kan style pc`n på mange måter. Man kan kjøpe et tøft kabinett. Man får kjøpt kule lys i mange varianter til pc`n. Vifter med lyst fåes også. Noen som kan forbedre dette litt? eventuelt komme med innspill? Tror du bør droppe dette. 7182388[/snapback] Hvis du mener han bør droppe det, kan du kanskje si hvorfor? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Styling har det ingenting med en PC å gjøre, det har med utseendet til en PC å gjøre. Det er det hele ganske dårlig skrevet, og jeg leste igjennom ALT på 40sekunder, ikke fem minutter. Du bør få med mer, og spesielt om hvordan dagens PCer er i forhold til PCen for, la oss si 10år siden. Kanskje du kan bevege deg litt inn på software, OperativSystem og slikt. Når det gjelder prosessorer(CPU om du vil) så kan du skrive litt om forskjellige arkitekturer, og hvilke produsenter det finnes, og hvilke som var for 15år siden. Det er veldig mange CPU produsenter som har blitt skvist ut av markedet. Jeg la merke til litt feilinformasjon du har under "Prosessor". Millioner operasjons sykluser i sekundet er Mhz, ikke Ghz. Endret 30. oktober 2006 av PatrickM Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvis du har en gammel harddisk som er ødelagt så kan du jo demontere den og ta den med. Eventuelt høre med IT-ansvarlig på skolen om han/hun har en Lenke til kommentar
Mit Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Står i første posten at det skal være på 5 min. I tillegg tenker jeg at dette kanskje bare er "stikkord" for hva han skal si 7182385[/snapback] Hehe, men det der er jo 1 min. Det var litt enkelt synes jeg, dette er i skolesammenheng? isåfall får dere karrakter på det? Jeg er ingen foredrags-ekspert altså men litt lenger kan det vel bli, det er ganske mye man kan skrive om en pc så det blir nok ikke et problem Lenke til kommentar
daim Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 uff. det er vel dårlig da. men kan noen hjelpe meg og skrive dette bedre da? trenger hvirkelig hjelp her! Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Vi hjelper deg med stoff og informasjon med leksene, vi hjelper deg ikke med rettskrivning og formulering. Det har du en norsklærer til. Om du sender meg .doc filen skal jeg ta det når jeg har tid, men ikke vent på at jeg skal formulere det bedre og rette grammatikken, du må prøve selv også. For øvrig burde posten min litt over her hjelpe deg litt på vei. Endret 30. oktober 2006 av PatrickM Lenke til kommentar
daim Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Takk for tips skal si dette på dialekt. så er ikke så farlig med rettskriving Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå