Hondaen Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Driver å konstuerer en peltier basert colaboks kjøler. Til det så trenger jeg et sylindrisk dreieemne i aluminium som har diameteren 86mm eller større, lengde 165mm eller lengre. Har snoket litt rundt om, men har bare funnet et emne på 80mm, noe som akkurat er for lite :-( Hvis noen kan være behjelpelig med anskaffelse av dette så hadde vært fint :-) Hondaen Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 bare å bestille det å dreie ned til ønsket diameter Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Bestille fra hvor... Astrup lagerfører slike emner, men de er 4 meter lang og koster 3-4 tusen kr... Jeg trenger som sagt bare en liten bit. =) Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hei Hondaen, jobber selv i verksted, og skal sjekke på mandag om jeg finner en alubit som du beskriver, et rør er vel ikke å forakte heller? bare å lodde på en bunn da? forstår det slik at du skal lage den ned i kabinettet fra toppen? [ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-11-08 18:02 ] Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 18:01, skrev minimum payne:Hei Hondaen, jobber selv i verksted, og skal sjekke på mandag om jeg finner en alubit som du beskriver, et rør er vel ikke å forakte heller? bare å lodde på en bunn da? forstår det slik at du skal lage den ned i kabinettet fra toppen?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-11-08 18:02 ]</font> Flotters! Et rør går helt fint, men røret må ikke ha større indre diameter enn 60mm. En firkant blokk kan også brukes, hvis sidene er minimum 76*76mm. Den må være massiv og ha en lengde 165mm =) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hadde faktisk tenkt og etterlyse kjøleren din. Men nå er du i gang ser jeg :smile: Spm, kommer du til og sveise fast "seter" til Peltier-elementene? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Nei, ingen sveising. Den går rett i fresen Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Har du fått tak i emne? Hvor er du ifra? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Nei har ikke fått tak i... Kommer fra Bergen =) Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hadde du bodd litt nærmere, så kunne jeg ha skaffet emne til deg. Jeg bor i stavanger. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-09 19:02, skrev LeGranDuc:Hadde du bodd litt nærmere, så kunne jeg ha skaffet emne til deg.Jeg bor i stavanger. hm... vel kan jo sende i post da... Er ikke så mye stress det, bare å hive den inn i en norgespakke f.eks Hondaen Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Du legger vel ut bilder av dette, antar jeg... Kan du ikke legge ut arbeidstegninger? Du har vel designet noen flotte kladder?? Bare så vi spente sjeler får se hva det går i... Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Jo har arbeidstegninger tegnet i autocad. Hjelper lite med arbeidstegninger når jeg ikke noe å arbeide med :-| Finner jeg ikke tak i rett emne så blir det kanskje en nødløsning, men den er ikke så god. Bilder kommer når den er ferdig. :-) Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 18:01, skrev minimum payne:Hei Hondaen, jobber selv i verksted, og skal sjekke på mandag om jeg finner en alubit som du beskriver, et rør er vel ikke å forakte heller? bare å lodde på en bunn da? forstår det slik at du skal lage den ned i kabinettet fra toppen?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-11-08 18:02 ]</font> Funnet noe ??? Filleren dette ser ikke bra ut :-| Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 hei, nix. ikke en bit som du beskriver, det jeg trodde var alurør var bare rustfrie rør, og jeg fant en alublokk på 100*100*70 mm som det er hull i gjennom, den har vært brukt som underlag i fresen. Såklart hvis du hadde loddet plater på sidene så kunne den jo blitt brukt til noe, men det er vel bedre med noe ordentlig noe. lykke til. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hvis du kan betale meg noen symbolske lapper, så kan jeg alltids sende et emne til deg. Du må komme med et bud, så skal jeg avgjøre om jeg skal sende eller ikke. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 17:06, skrev LeGranDuc:Hvis du kan betale meg noen symbolske lapper, så kan jeg alltids sende et emne til deg.Du må komme med et bud, så skal jeg avgjøre om jeg skal sende eller ikke. Metall katalogen til Astrup ( http://www.astrup.no ) selger runde aluminum bolter. Den dimmensjonen de har der, som jeg kan bruke har en diameter på 90mm, den veier 17,8 kg/meter. Astrup selger bare i lengder på 4.5 meter.. Jeg trenger en bit av denne som er 15 cm lang. Dvs, den veier 0,15 * 17,8 = 2,67 Kg. Kg prisen mener jeg ligger på rundt 70 kr for tiden, den varierer. 2,67 * 70 = 187 kr. Får du da 2 lapper for den, er det greit ? Frakt kommer på 110 kr ( norgespakke ) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Kjøp en 4metring og start produksjon da:D Jeg har noen store klumper liggende hjemme hos far, men det blir nok for dyrt for deg.. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 hvorfor ikke omtenke hele ideen, og lage den av kopperplate? har en plate på jobben som er 1,5 mm tykk, få den bøyd til rett rørtykkelse , lodd den på en 10 mm tykk kloss, isoler tykt på utsiden, og fest pelt til den? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 http://www.overclockers.com/tips1045/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå