Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om Linksys WRT54GL

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå kjøpt meg Linksys WRT54GL, men tror jeg har misforstått litt.

Som regel da jeg kjøper meg ting, ser jeg veldig mye rundt produktet for å se om det er virkelig er det som passer best for meg og om det er best for den prisen. Men nå lot jeg være, det kan nok ha vært dumt.

Jeg trodde da jeg kjøpte Linksys WRT54GL at dette ville da også fungere som adsl-modem, så at jeg kunne bare ta kabelen fra splitteren og rett i boksen. Men dette ser dårlig ut. Fungerer hvis jeg setter den gamle Billion 5100 routeren min der først. Men har ikke no lyst til å bruke den da den er ganske så ustabil.

Så er det slik at jeg har gjort en bommert? :p

Og har jeg det, er det noen som har peiling på hvilket vanlig adsl-modem uten noe slik ekstra, bare et som tåler adsl2/+ finnes?

Mvh. Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, takk!

Men det ser ut til det er bare et modem som ikke har trådløst, og det tar en god tid før det er på lager.

Ved at det sto bredbånd router på linksys-en trodde jeg var nok for å få nett, med bare den burken.

Men hva er det den gjør som er så bredbånd aktig da? Den fungerer vel bare som en slags svitsj?

Lenke til kommentar
Ved at det sto bredbånd router på linksys-en trodde jeg var nok for å få nett, med bare den burken.

Men hva er det den gjør som er så bredbånd aktig da? Den fungerer vel bare som en slags svitsj?

7160903[/snapback]

Det er en router med innebyggd switch, bredbånd er veldig mye annet enn ADSL takk og lov.

Lenke til kommentar
Har selv den SpeedTouch 546i i bridge til wrt54g/gl.

Smekk bra.

7161075[/snapback]

Jupps. Men viss du ikke setter den i bridge så vill nette knele mange ganger :p

Er mange som gjør feil og bruker det modemet som ruter og får da ruter på ruter :p noe som er totalt bortkastet :p

Du har ikke ett modem du kan bruke som bare modem nå da? (bridge) og bruke ruteren din til å koble opp, da vill du få mye mer stabilt nett enn viss du nå bruker modemet til å dele nette med også...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Den er egentlig ikke defekt, men den begynner å dra på åra.

Nettleverandøren min sa at det ikke er "god" nok grunn for å bytte den inn..

Hadde jeg visst dette, kunne jeg jo sagt at den var knust eller noe, men nu er det forsent. Derfor får jeg kjøpe meg nytt modem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...