Moksha Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har lært noen nye ord... Jeg har postet en post i kjøp og salg, nemlig denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=653197. Nå lurer jeg på hva slags harddisker jeg skal velge. Har ikke lyst til å bruke så veldig mye på det, men vil samtidig at det skal gå raskt... som alle andre tenker jeg . Over 3000 kroner er mye OS-disk: Tenker på å kjøpe Raptor her, med gummioppheng. Er det greit å kjøpe den rimeligste størrelsen? 36.7 GB? Kommer ikke til å lagre så mye her tror jeg så kapasiteten er stor nok for meg. Lagringsdisk: Et eller annet med 250 eller 320 GB. Kanskje Raid 0 her? Kan dere komme med noen tips til et oppsett til under 3000? Lenke til kommentar
Tutters Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har lært noen nye ord... Jeg har postet en post i kjøp og salg, nemlig denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=653197. Nå lurer jeg på hva slags harddisker jeg skal velge. Har ikke lyst til å bruke så veldig mye på det, men vil samtidig at det skal gå raskt... som alle andre tenker jeg . Over 3000 kroner er mye OS-disk: Tenker på å kjøpe Raptor her, med gummioppheng. Er det greit å kjøpe den rimeligste størrelsen? 36.7 GB? Kommer ikke til å lagre så mye her tror jeg så kapasiteten er stor nok for meg. Lagringsdisk: Et eller annet med 250 eller 320 GB. Kanskje Raid 0 her? Kan dere komme med noen tips til et oppsett til under 3000? 7157481[/snapback] Jeg ville kanskje ikke ha kjørt dem i raid 0, fordi da får du ingenting tilbake hvis den ene disken fucker seg mener jeg å huske at da får du ikke tilbake dataene fra den andre disken, som sto i raid sammen med den som da ble fucka opp. Lenke til kommentar
Tutters Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har lært noen nye ord... Jeg har postet en post i kjøp og salg, nemlig denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=653197. Nå lurer jeg på hva slags harddisker jeg skal velge. Har ikke lyst til å bruke så veldig mye på det, men vil samtidig at det skal gå raskt... som alle andre tenker jeg . Over 3000 kroner er mye OS-disk: Tenker på å kjøpe Raptor her, med gummioppheng. Er det greit å kjøpe den rimeligste størrelsen? 36.7 GB? Kommer ikke til å lagre så mye her tror jeg så kapasiteten er stor nok for meg. Lagringsdisk: Et eller annet med 250 eller 320 GB. Kanskje Raid 0 her? Kan dere komme med noen tips til et oppsett til under 3000? 7157481[/snapback] Jeg ville kanskje ikke ha kjørt dem i raid 0, fordi da får du ingenting tilbake hvis den ene disken fucker seg mener jeg å huske at da får du ikke tilbake dataene fra den andre disken, som sto i raid sammen med den som da ble fucka opp. 7159851[/snapback] Men etter priser jeg fant på nett, får du en raptor pluss en vanlig SATA disk til under 3000. Raptor,SATA. Gå også inn på komplett.no, og se litt på SCSI disker, emn du må være klar over at jo mer rpm det er på dem, jo mere bråker de. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 2x raptor i raid0 gjør susen på det meste Lenke til kommentar
eggi Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hovedkortet du har valgt støtter vel 6 disker i raid? Da kan du jo evt. bruke 6x160gb, der du bruker 5gb av hver disk i raid0 til OS, og resten setter du opp i raid5. Denne løsningen havner vel rundt ca. 3000 kroner Selv bruker jeg 4 disker på denne måten, går som det suser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå