cmi Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det jeg mener er den innebygde samtidig som man bruker en ekstern koblet direkte til skoen på kamera (D200), har en SB-50DX jeg vil ha på kamera samtidig som jeg vil bruke den innebygde til og styre SB-600 min, går dette?? Har ikke funnet noe o dette i bruker manualen/håndboken eller google. Noen som kan hjelpe meg?? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Du kan ikke ha blitz på skoen samtidig som du skal bruke den innbygde. Det du derimot kan gjøre er å sette den interne til manuell og de to eksterne i dum slavemodus. Det heter vel SU-4 på SB800, uvisst på 50DX'en men det burde ikke være vanskelig å finne ut. Edit: Uten blitz på skoen altså. Endret 26. oktober 2006 av CWalken Lenke til kommentar
cmi Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 men om jeg gjør dette blir vel SB-50DX ubrukelig?? da jeg må få denne til og utløse seg selv, noe jeg vil tro er vansklig og få til akkurat i det det "smeller"? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) http://www.nikon-image.com/eng/news_releas...b-50dx_main.htm I henhold til den siden så støtter SB-50DX slavemodus. Edit: Jeg trodde du hadde SB-800. Jeg tror ikke SB-600 har enkelt slavemodus som vil trigge på et enkelt blink. I så fall tror jeg ikke du kan få begge de eksterne blitzene til å gå av uten en ekstern slave-trigger. Endret 26. oktober 2006 av Kristallo Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Edit: Jeg trodde du hadde SB-800. Jeg tror ikke SB-600 har enkelt slavemodus som vil trigge på et enkelt blink. I så fall tror jeg ikke du kan få begge de eksterne blitzene til å gå av uten en ekstern slave-trigger. 7158288[/snapback] Hum. Det var vel jeg som dro inn SB-800. Hvis det stemmer at SB-600 ikke støtter dum slave-modus så er jeg dessverre tom for ideer. Du kan selvsagt bruke SB-600'en på kameraet i manuell modus og SB-50DXen som dum slave, men det er jo litt begrensende. Lenke til kommentar
ThorBob Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Edit: Jeg trodde du hadde SB-800. Jeg tror ikke SB-600 har enkelt slavemodus som vil trigge på et enkelt blink. I så fall tror jeg ikke du kan få begge de eksterne blitzene til å gå av uten en ekstern slave-trigger. 7158288[/snapback] Hum. Det var vel jeg som dro inn SB-800. Hvis det stemmer at SB-600 ikke støtter dum slave-modus så er jeg dessverre tom for ideer. Du kan selvsagt bruke SB-600'en på kameraet i manuell modus og SB-50DXen som dum slave, men det er jo litt begrensende. 7159457[/snapback] SB600 funker fint som trådløs slave; kjør D200 intern blitz som "commander" så vil den trigge SB600. Men jeg tror intern blitz må være åpen, så jeg tror ikke du kan kjøre ytterligere en ekstern blitz på hotshoe. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja, SB-600 fungerer bra i commander mode men hvis man skal bruke en SB-50DX samtidig så kan man ikke bruke commander mode siden SB-50DX vil fyre av før bildet blir tatt. SB-800 fungerer som commander når den er montert på kameraet, men SB-600 gjør det ikke. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hum. Det var vel jeg som dro inn SB-800. Hvis det stemmer at SB-600 ikke støtter dum slave-modus så er jeg dessverre tom for ideer. Du kan selvsagt bruke SB-600'en på kameraet i manuell modus og SB-50DXen som dum slave, men det er jo litt begrensende. 7159457[/snapback] SB600 funker fint som trådløs slave; kjør D200 intern blitz som "commander" så vil den trigge SB600. Men jeg tror intern blitz må være åpen, så jeg tror ikke du kan kjøre ytterligere en ekstern blitz på hotshoe. 7191164[/snapback] Her er vi bare interessert i slaveriet hvis slavene er dumme nok Med "dum" mener jeg at blitzen kan fungere som optisk slave som fyrer av ved blitzblink uten noen form for TTL-lysmåling eller pre-flash. Fordelen med slikt er at det er teknologi som har eksistert i flere tiår, og at man dermed kan mikse gammelt og nytt utstyr etter hjertens vilje bare det nye utstyret støtter gamlemåten å gjøre det på. Litt skuffende at SB-600 later til å ikke gjøre det, siden Nikon bruker å være flinkest i klassen på slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå