Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel omega problem!


Anbefalte innlegg

Dette er ikke min bil, men broderns sin! Men til saken!

Når han kjørte for en uke så kokte motoren, så han måtte stoppe. Når han skulle starte igjen, da ville den ikke starte, men etter en halv time gjorde den det! Dette skjedde idag åsså, men nå så kokte den ikke! Hva trur dere det er?

PS. Dette er en 91 mod! 2.0 i motor

Endret av elektroboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff...kan være mye, han kan bare ha vært uheldig - sånn at startproblemet intraff akkurat når motoren kokte! Prøv å stikke innom en Opel-forandler og hør om de har nen symptomer....

Veit du kanskje om vannet sprutet over noe elektronikk da dn kokte over? Kanskje noe med tenning e.l.?

Endret av slobbix
Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått er det en Omega A og 2.0i motoren er mest sannsynlig en C20NE (motorkode) Mange hester der det i den?. Er forresten veldig gode sladdebiler!

 

Bytt termostaten! Radiatoren kan være tett den og. Varmkjør den på tomgang og se om radiator blir varm. Det er vel ikke elektrisk vifte på disse? Og sjekk for lekkasjer...

Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått er det en Omega A og 2.0i motoren er mest sannsynlig en C20NE (motorkode) Mange hester der det i den?. Er forresten veldig gode sladdebiler!

 

Bytt termostaten! Radiatoren kan være tett den og. Varmkjør den på tomgang og se om radiator blir varm. Det er vel ikke elektrisk vifte på disse? Og sjekk for lekkasjer...

7185919[/snapback]

 

Vi er ingen mekaniker,hehe! Så vi tar den på verksted.

Det er en 115hk, har ikke fått testa den på vinteren enda. Men den slipper veldig lett på våt asfalt hvertfall. Er jo ikke noe vekt bak, så trur vi må legge noen sandsekker baki,hehe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...