Gå til innhold

Problemer med uTorrent; Stopper resten av nettet..

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Bruker uTorrent, og er veldig fornøyd med det, men i det siste; dvs de siste ukene/månedene (har ikke vært så flink til å få finger'n ut og fått gjort noe med det enda), så har jeg hatt kjempestore problemer med programmet..

For; Hver gang uTorrent laster ned, så kveles resten av nettet!

Jeg får knapt surfet på www -sider; Beskjed om at "tjenesten/server ikke funnet", eller hva det ordrett står i FireFox, når man venter lenge på at en side skal lastes og den aldri kommer, men ender til slutt opp med en feilmelding..

Knapt surfet = aldri, med få, få, få unntak..

Når det gjelder msn; Er jeg pålogget, kan det hende at jeg blir logget av! Det skjer ofte at venner får feilmelding om at meldingene ikke har kommet frem, og det samme gjelder meg (hvis jeg skulle klare å være listet som pålogget, that is).. Er jeg derimot IKKE logget på, så har jeg ikke sjangs i havet til å logge på.. Samme opplegg som med www-sider, i grunnen..

Jeg har ei 10k/1k -linje fra Bluecom..

Jeg har prøvd å byttet router, for å se om det hadde noe å si, men dengang ei.. Så der blåste jeg de pengene bort unødvendig.. men, men..

Så vidt jeg har fått med meg, så gjelder dette i hovedsak KUN når det blir lastet NED noe.. Noe jeg har funnet ut etterhvert.. For jeg sitter med 2 maskiner; denne her (signatur), og den andre som uTorrent er lagt inn på (som jeg bruker som server/nedlastingsmaskin).. for, nå har det seg slik at uTorrent kjører, og jeg bare seeder EN torrent, og det på ca 60 - 80 kBps, og nettet fungerer helt OK! Men, det er når jeg jeg setter på andre torrenter, at det hele går galt.. Altså; når jeg laster ned!

Ikke trenger det å gå spesielt fort heller før alt kveles, heller..

Det er mye mulig at det er innstillinger hos meg som føkker opp alt, for jeg husket jeg surfet rundt for å finne de beste innstillingene til uTorrent, for bra utnyttelse, og forandret en del.. Men, jeg kan virkelig ikke si hverken fra, eller til, om det var det som ødela..

Hvis dere forelsår en re-installering av uTorrent, så; Ja, det har jeg store planer om, men det hadde allikevel vært greit å vite hva denne merkelige stoppingen av nettet skyldes allikevel.. Om "global connections" skyldes det hele, eller hva..

Nedlastingen med uTorrent foregår vel greit.. Selv om jeg synes det generelt går litt trengt enn hva jeg hadde håpet på.. Kanskje det er en sammenheng? Slik som med populære torrents, så kan jeg ofte ligge på bare 50 kBps.. en total på alle torrent'ene på ca 300 kBps.. Men, av og til så går det fortere igjen.. Men, noen torrenter går merkverdig treigt...

I første omgang, så er det allikevel nettet generelt som jeg trenger litt hjelp med!

Tusen takk!

Bone :)

EDIT: Mener selvfølgelig kB.. ikke kb..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som torrent som du laster ned belaster mykje av linja,

Når du har mykje i upload har det mykje og seie

Eg har 6mb linje og har sett at uploaden ikkje skal gå over 20 kbps har veldig greie hastig ned ligger stabilt på 200 kbps om trent heile tida men det kjem ann på kor du laster ned.

Still maks på nedlastnig og 20kbps på upload og sjå om det hjelper

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Skal prøve dette, og se hvordan det går.. Takker..

Bruk litt flere punktum neste gang! :) Jeg tror jeg leste innlegget ditt en 5-6 ganger før jeg fikk noen sammheng i det .. :p

Noen andre som vet noe?

Noen som vet hva "global connections" skal stå på? Upload/Download..

Takk-takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...