xtamillion Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Jeg surfet litt rundt og dette virket som ett bra sted å stille noen spørsmål ang. valg av anlegg. Jeg driver for tiden og ser på alternativer til ett øvre mellomklasse anlegg, og kunne gjerne tenke meg en 2.hånds vurdering av oppsettet mitt Dette anlegget skal brukes til 70 % musikk og 30 % film (veldig unøyaktig ) Høytalere: b&w cm7 b&w cm1 b&w cmc b&w asw750 Forsterkere: Denon AVR 2807 Lyngsorf sda 2175 effektforsterker. Avspiller: Denon dvd-2930 La meg vinne i lotto og en dedikert cdspiller kommer her Hva jeg vil ha: God lyd! Det som vil bli spillt er det meste annet en techno igrunnen.. På film trenger jeg litt trøkk og volum, her er jeg litt usikker på om disse høytalerene blir litt små Det jeg er mest kresen på er at lyden er klar og balansert, spesielt på mellomtone og diskant. Høytalerne må kunne spille bra for mer en en plass, så alle som sitter i sofaen får golyd Rommet er en vanelig stue, men det skal nok med tiden iallefall settes opp en bassfelle eller 5 Stua er ikke dedikert lytterom, men det jobbes med å fikse dette også, så deter ikke allverden med andre ting der.(pga snarlig flytting er det ikke noe poeng i å gå i noe detaljer her enda) Jeg vet jeg var litt tynn i beskrivelsen av hva jeg er ute etter... Det er ikke så lett å sette ord på dette gitt Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette anlegget skal brukes til 70 % musikk og 30 % film (veldig unøyaktig ) 7157037[/snapback] Hvorfor kjøper du surround da? Si hva budsjettet dit er så skal jeg finne ett prima stereoanlegg for deg sier seg selv at blir bedre lyd fra 2 høyttalere som koster det samme som 5 andre Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Dette anlegget skal brukes til 70 % musikk og 30 % film (veldig unøyaktig ) 7157037[/snapback] Hvorfor kjøper du surround da? Si hva budsjettet dit er så skal jeg finne ett prima stereoanlegg for deg sier seg selv at blir bedre lyd fra 2 høyttalere som koster det samme som 5 andre 7159059[/snapback] Hvis man bruker ekstra med cash, kan man gjøre som en kompis av meg Surround, med noen kraftige fronthøytalere. Film slås alle på (7.1 mellomklasse høytalere med 2 bra fronthøytalere og en vanvittig sub!) når man skal dundre musikk, tas fjærnkontrollen frem og stereo slåes på utrolig bra Edit, med vanvittig sub menes en 2000W med perfekt kasse, og en egen subforsterker til 4tusen Endret 26. oktober 2006 av Complexity Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 eller bare en svs til samme pris ( på subb delen da ) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 eller bare en svs til samme pris ( på subb delen da ) 7159284[/snapback] hva betyr svs? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Man kan jo få mye bra anlegg for litt penger. hvis du legger i 50000 elns får du kjempeanlegg. Dali Ikon er veldig bra serie, selv har vi det i stua, Med Dali Ikon 7 front og Ikon 2 bak, pluss en Ikon fronthøyttaler (den store), og en Ikon sub. En Denon Forsterker + en NAD Effektforsterker til front-høyttalerne IKON 7 11 996.- IKON 2 5696.- IKON SUB 6498.- Denon 2806 ca 6-9000 Utgått modell. Arvtageren 2807 koster 9000 NAD C272 Effektforsterker 4998.- Denon DVD-2910, ca 5000. arvtageren 2930 koster 7498. SUM 45000.- + kabler. Og i tillegg en Samsung 40" LCD til 30-40000 da vi kjøpte den så hvis man sier totalt 80000+ så er det nok ganske riktig Lenke til kommentar
xtamillion Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Man kan jo få mye bra anlegg for litt penger. hvis du legger i 50000 elns får du kjempeanlegg. Dali Ikon er veldig bra serie, selv har vi det i stua, Med Dali Ikon 7 front og Ikon 2 bak, pluss en Ikon fronthøyttaler (den store), og en Ikon sub. En Denon Forsterker + en NAD Effektforsterker til front-høyttalerne IKON 7 11 996.- IKON 2 5696.- IKON SUB 6498.- Denon 2806 ca 6-9000 Utgått modell. Arvtageren 2807 koster 9000 NAD C272 Effektforsterker 4998.- Denon DVD-2910, ca 5000. arvtageren 2930 koster 7498. SUM 45000.- + kabler. Og i tillegg en Samsung 40" LCD til 30-40000 da vi kjøpte den så hvis man sier totalt 80000+ så er det nok ganske riktig 7159488[/snapback] Har kikket litt på dali også ja =) Syntes den suben ikke var det helt store, men resten er bra. Jeg vipper litt mellom dali og b&w prisen på det anleggt jeg har satt opp ligger på ca 75000 inkludert kabler, uten skjerm. Grunnen til at jeg ikke er så lysten på stereo er rett og slett at jeg er veldig glad i surround lyd, og jeg syntes dette er såpass viktig at jeg gjerne vil legge penger her, forutsatt at jeg får gode høytalere. Surround koster meg ca 15000, så jeg kunne jo i teorien ha fått meg noen fine fronthøytalere(~27 000), og kjøpt meg de 3 andre på litt sikt. Nå ble det litt mer vrient å bestemme seg Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 eller bare en svs til samme pris ( på subb delen da ) 7159284[/snapback] hva betyr svs? 7159309[/snapback] SVS er en produsent som lager sub http://www.lsound.no/nor/?&language_iso=nor Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 hva betyr svs? 7159309[/snapback] AVforum.no er uten tvil en bedre plass å orientere seg om ordentlig hifi framfor diskusjon.no. Her på diskusjon.no er det litt mere generelt, og så er det ikke primært dyr-hifi-brukere som bruker diskusjon.no På AVforum derimot er det nettopp hifi av den dyrere typen enn Logitec som er objekt for diskusjon. Her er det også mange man kan betrakte som hifi-guruer; disse folka kan det meste om lyd, elektronikk og hifi Om du spør om anbefalinger om sub på AVforum vil du bli anbefalt SVS over stort sett alle andre merker av folka der. Jeg sier ikke at SVS automatisk er subben for deg, eller at det er det beste som eksisterer, men basert på den fantastiske kritikken den får av hifi-guruene på AVforum velger jeg å tro SVS er i særklasse - spesielt når man tar prisen i betraktning! Jeg ville uansett anbefale å orientere deg rundt SVS på AVforum før du går til innkjøp av sub. Forøvrig har jeg en B&W ASW600 sub selv, og er stor fornøyd med denne som jeg bruker primært til musikk. Vil tro du også blir veldig fornøyd med ASW750. Men sjekk SVS Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 eller bare en svs til samme pris ( på subb delen da ) 7159284[/snapback] hva betyr svs? 7159309[/snapback] http://www.svsound.com/index.cfm et av di bedre sub merkene etter hva jeg har fortsått , rimelige er di og Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Har kikket litt på dali også ja =) Syntes den suben ikke var det helt store, men resten er bra. Jeg vipper litt mellom dali og b&w prisen på det anleggt jeg har satt opp ligger på ca 75000 inkludert kabler, uten skjerm. Grunnen til at jeg ikke er så lysten på stereo er rett og slett at jeg er veldig glad i surround lyd, og jeg syntes dette er såpass viktig at jeg gjerne vil legge penger her, forutsatt at jeg får gode høytalere. Surround koster meg ca 15000, så jeg kunne jo i teorien ha fått meg noen fine fronthøytalere(~27 000), og kjøpt meg de 3 andre på litt sikt. Nå ble det litt mer vrient å bestemme seg 7161548[/snapback] Grunnen til at det her står en dali Ikon sub, er at alt skulle være samme produsent og se bra ut, sammen med god lyd, og i tillegg så var ikke sub ytelsen det viktigste, men uansett bra lyd i den subben og den klarer fint å jage de fleste i huset ut av rommet. Selv er jeg absolutt ikke skuffa av subben, men det finnes sikkert mye bedre subber til samme prisen eller like bra til mindre penger. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hvis man bruker ekstra med cash, kan man gjøre som en kompis av meg Surround, med noen kraftige fronthøytalere. Film slås alle på (7.1 mellomklasse høytalere med 2 bra fronthøytalere og en vanvittig sub!) når man skal dundre musikk, tas fjærnkontrollen frem og stereo slåes på utrolig bra Edit, med vanvittig sub menes en 2000W med perfekt kasse, og en egen subforsterker til 4tusen 7159176[/snapback] Men hvis han hadde brukt det på en stereoforsterker og 2 høyttalere i stede for 7 så sier det seg selv at det blir bedre. Og btw watt har ikke stort å si... Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) eller bare en svs til samme pris ( på subb delen da ) 7159284[/snapback] hva betyr svs? 7159309[/snapback] http://www.svsound.com/index.cfm et av di bedre sub merkene etter hva jeg har fortsått , rimelige er di og 7166520[/snapback] I Norge benytter vi oss av Lsound for norske priser og bestilling. Kundeservice i særklasse fra Lassesen, 7 dager i uka edit: ja svs er uhorvelig bra. Du skjønner hva god dypbass er etter å ha prøvd en sånn sub. Jeg har PB10 selv og er mer enn fornøyd med den. Og det er den minste av de Endret 31. oktober 2006 av freke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå