Gå til innhold

Overklokking av Nvidia Gefoce 6800LE (luft)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I 6800 serien kan pipelines åpnes med Rivatuner, jeg vet ikke om det er noen ubrukte i 6600 serien. Hadde du sett på stickylisten før du postet hadde du sett at det er en post om det der.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=311841

Virker ikke dette / er alle åpne, kan du ikke åpne flere. Det er bare å sjekke det i Rivatuner.

6600LE er et meget svakt kort, tror ikke det er egnet til klokking. I tilfelle er det nok uansett lite å hente i form av ytelse.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
I 6800 serien kan pipelines åpnes med Rivatuner, jeg vet ikke om det er noen ubrukte i 6600 serien. Hadde du sett på stickylisten før du postet hadde du sett at det er en post om det der.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=311841

Virker ikke dette / er alle åpne, kan du ikke åpne flere. Det er bare å sjekke det i Rivatuner.

6600LE er et meget svakt kort, tror ikke det er egnet til klokking. I tilfelle er det nok uansett lite å hente i form av ytelse.

7156954[/snapback]

Synes ikke 6800LE er noe svakt kort utfra prisen.På Komplett selger de det som demo til rundt 500 kr.Får du åpnet alle pipelines og vs parkerer det greit 6600GT korta.Mener å huske at jeg fikk ca 10500 poeng i 3DMark 03 med det klokket.

Ytelses økningen ble på ca 40%,med alt åpnet og klokket,noe som er ganske ok :)

Lenke til kommentar

Det stod 6600LE før, men nå har han endret det. Jeg var i tvil om dette kortet i det hele tatt fantes. 6800LE er noe helt annet, dette kortet er jo som skapt for klokking.

EDIT: Dette har skjedd med demo-6800LE kortene hos komplett:

Man bestiller ett kort. Prøver å klokke, finner ut at man ikke får åpnet alle pipelines. Bruker angreretten og sender tilbake. (Dette blir solgt som demokort.) Deretter kjøper man et nytt 6800LE kort, prøver å klokke det.. Slik holder man på til man får et kort som alle pipelines fungerer på.

Det er grunnen til at det var rundt 120 6800LE demovarer i en periode hos komplett.

Ikke kjøp demovare om du skal klokke altså, dette er som regel kort som er prøvd å klokke før, og sendt tilbake fordi de ikke klokket så godt som ønsket.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Det stod 6600LE før, men nå har han endret det. Jeg var i tvil om dette kortet i det hele tatt fantes. 6800LE er noe helt annet, dette kortet er jo som skapt for klokking.

Det sto 6600LE først. beklager det..

La ikke merke til 8 tallet fordi jeg hadde ett 6600gt før.

men så tokk jeg av kjølern og først da så jeg at det sto 6800

og måtte endre på d.

beklager så meget for den feil :cry:

6600LE finnes. En kompis av meg har det men i PCI-E utgaven.

Har AGP sjøl.

fikk også åpnet alle pipelines på den :dribble:

Det er vel ikke mulighet og flashe det til 6800GT ?

Endret av Sint_vaffel
Lenke til kommentar

Har hatt noen 6800LE. Får man åpnet alle pipelines, satt en bedre kjøler på det (NV Silencer 5 Rev.2 eller 3 passer utmerket), økt volt på det ved hjelp av bios flash til 1.4 eller 1.5 Volt og klokket det til f.eks 440/900 så øker man f.eks 3DMark05 score fra ca. 2600 til rett over 5000 Poeng! Dersom resten av maskinen ikke er noen flaskehals. Så joda, det er utrolig mye å hente ut av disse kortene.

Og selv om man ikke skulle få åpnet noen pipelines så kan man hente mye bare ved å øke Volt og klokke det. Hadde ett som ikke kunne åpne noen pipelines men greide allikevel å få rundt 4000 3DMark05 på det.

Øker man ikke Volt på GPU så kan man ikke forvente noe særlig mer enn rundt 350MHz (Standard er 300MHz) på kjerna.

Er også enig i at demobrukte kort som selges på komplett pr. i dag ofte kan være kort som folk har sendt tilbake grunnet at de ikke kunne låses opp til 12 eller 16 pipelines.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Øker man ikke Volt på GPU så kan man ikke forvente noe særlig mer enn rundt 350MHz (Standard er 300MHz) på kjerna.

7177740[/snapback]

Gjør man dette før eller etter pipelines-moddingen igjen? (Lenge siden jeg gjorde det sist, har glemt det... :blush: )

Endret av Tor79
Lenke til kommentar

7177740[/snapback]

Gjør man dette før eller etter pipelines-moddingen igjen? (Lenge siden jeg gjorde det sist, har glemt det... :blush: )

7222982[/snapback]

Du øker volt og kjerne/minne frekvens ETTER pipelines-moddinga...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...