Manfred Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg kjører PHP5 på en server, men når jeg prøver å kalle funksjonen curl_init() får jeg feilmeldingen Fatal error: Call to undefined function curl_init() Noen som har noen gode idéer til hvorfor jeg får denne, og hvordan dette kan løses? Endret 26. oktober 2006 av Manfred Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Bare for å ta med hele koden: $ch = curl_init('https://'.$slogin); curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, $headerArray); curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 1); curl_setopt($ch, CURLOPT_NOBODY, 1); curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1); curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, 0); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1); $header = curl_exec($ch); curl_close($ch); Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Tror kanskje jeg mangler libcurl Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Tror kanskje jeg mangler libcurl 7156866[/snapback] Om du manglar libcurl veit eg ikkje, men PHP er definitivt kompilert utan støtte for CURL Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Asså... nå har jeg installert libcurl. Binaryen "curl" fungerer i shell,m jeg har restarta Apache, men får fortsatt meldingen "Call to undefined funtion curl_init()". Noen som har noen idé om hva jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 windows? Note to Win32 Users: In order to enable this module on a Windows environment, you must copy libeay32.dll and ssleay32.dll from the DLL folder of the PHP/Win32 binary package to the SYSTEM folder of your Windows machine. (Ex: C:\WINNT\SYSTEM32 or C:\WINDOWS\SYSTEM) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Nei, linux... Men jeg løste det egentlig på en annen måte. Bruker exec("curl ...") i stedet Lenke til kommentar
Peter Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 du kompilerte med --with-curl og riktig path osv? exec er utrolig stygt Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Asså... nå har jeg installert libcurl. Binaryen "curl" fungerer i shell,m jeg har restarta Apache, men får fortsatt meldingen "Call to undefined funtion curl_init()". Noen som har noen idé om hva jeg har gjort feil? 7160945[/snapback] Har du installert header-files og rekompilert php med --with-curl ? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har du installert libcurl kan det være så enkelt som å enable curl modulen til php. Finner du ut hvor php.ini ligger er det nok bare å kommentere ut en linje :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå