eternal Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Skal remontere min Aquacomputer HD kjøler nå. ( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC25107&mcat=14s279 ) Har tynne skumplast matter av typen man får med nye grafikkort etc. som jeg har tenkt å montere for å dempe støy (den som følger med gikk ii oppløsning - ubrukelig). Går det fint å bruke skumplasten på begge sider - dvs også på den siden elektronikkortet (IC) er på harddisken? Kan det ligge direkte gnidd opp mot denne eller er det ikke bra for elektronikken så jeg bør ta antistatisk pose imellom (og er antistat pose brukelig når det går strøm gjennom?) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Skumplast = plast. Plast = isolerer strøm. Det er nettopp isolasjonen som er problem med statisk elektrisitet. Antistatisk plast er ørlite grann ledende (men kan fint ligge mot et kretskort med strøm). Vanlig plast er ikke noe problem sålenge du passer på å lade den ut når den skal monteres. Dvs du legger den mot chassis før du legger den mot disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå