Wintermuthe Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hei, Jeg har WinXP Home Edition og det funker stort sett greit. Maskina er koplet til nettet via ISDN, og jeg har satt opp E-post kontoen min på korrekt måte. Alt fungerer bra med untak av følgende (utrolig) irriterende greie: hver gang jeg starter Outlook så må jeg gå inn i E-post oppsettet og endre dette fra (sånn ca): Username: mittnavnlocalhost Password: *******localhost Mao, den sleger på "localhost" i oppsettet mitt selv om jeg fjerner dette gang på gang. Dette skjedde etter at jeg satte opp et midlertidig hjemmenettverk der jeg satte maskina mi til type "this machine connects to the Internet through another machine". Det som dermed har skjedd er at Outlook fremdeles tror at maskina kopler seg til Internett via en annen maskin på hjemmenettverket (selv om dette er endret tilbake for lenge siden) og dermed setter opp E-posten til å gå via en annen maskin. Hvordan får jeg WinXP og Outlook til å forstå at den skal slutte å gjøre dette - hvorfor kan den ikke bare lagre de endringene jeg gjør en gang for alle i steden for å slenge rundt seg med localhost i øst og vest? For ordens skyld så kan jeg nevne at når jeg har endret brukernavnet og passordet tilbake til mittbrukernavn/passord så fungerer E-posten fint. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 jg og hadde mye trøbbel med Outlook, gikk over til Express versjonen, prøv å se om det funker der. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Jeg vil ikke skifte til Express da jeg faktisk synes Outlook er et bra program. Men jeg skal sjekke om problemene er de samme i Express. Lenke til kommentar
Solitaire Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Kjører du noe antivirus program? Det er nemlig noen av dem som endrer på konto-oppsettet slik at posten skal gå gjennom skanneren først. Det kan gi krøll en del ganger, løsningen er som oftest å se på innstillingene til antivir.programmet. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Det har jeg ikke sjekket - skal gjøre det. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå