Kimble Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Noen som kan anbefale en wifi dongle som skal brukes i en linux maskin som skal stå som aksesspunkt? Oppdatering: kjøpte meg selvfølgelig en usb dongle som ikke kunne kjøre i master mode, se post nedenfor Endret 20. november 2006 av astrox Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ikke stol 100% på den da... Jeg brukte en "Hawking Tech 802.11g HWU54G", men den var utstabil ved større overføringer, hele router-PCen klikka. Den står som green. Det endte med at jeg kjøpte et D-Link aksesspunkt, noe som har funka perfekt:) Hvis du har et ledig ethernet-kort så er ikke det så dumt, for da slipper du noe tull med drivere. Eneste "negative": du kan ikke spionere på data som går mellom de trådløse klientene, og det å bytte IP-adresse, ssid, kryptering, etc må gjøres via web grensesnitt. Hvis du vil ha en USB så er altså mitt råd å sjekke opp litt mer om den, det å sende melding på Hw-forumet var jo en god idé, bare synd at jeg ikke egentlig kunne hjelpe deg... Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Endte selvfølgelig opp med å kjøpe en usb dongle som fungerte fint i linux, men ikke i master mode Det finnes en veldig veldig ustabil driver (rt2x00) som iallfall rent teoretisk støtter master mode, men ut i fra egne erfaringer og det som står i forumet deres har jeg gitt opp den saken. Sånn er det når man ikke undersøker godt nok Obs. Jeg må ha en usb dongle da jeg ikke har plass til flere pci kort i maskina (mini-itx). Dermed er alle dongels basert på Atheros chipsettet utelukket da MadWIFI ikke støtter usb dongels enda. I og med at jeg skal sette opp et aksesspunkt må kortet støtte master / hostap mode. Når Atheros chipset er utelukket ser det ut som den eneste valget jeg har er å finne en dongle som kan brukes sammen med Prism54 drivern. (Grunnet støtte i hostapd). (http://www.prism54.org/newdrivers.html). Så er det bare å finne en dongle som bruker et av de chipsettene som er støttet. Verken de norske nettbutikkene eller produsentene selv er særlig flinke til å oppgi hvilket chipset som faktisk sitter i produktet. Så til saken.. Noen som vet om en (billig?) usb dongle som har et av de chipsettene prism54 støtter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå