iChristian Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg føler at GNU/Linux-kategorien begynner å bli rimelig stor og omfavnsrik, så jeg lurte på om det hadde vært en fordel å dele denne kategorien opp i underkategorier. Forslagene jeg har til underkategorier er: Distro: Her kan vi ha stickyer som har med Distroer, Skrivebordsmiljøer og lignende å gjøre, sammen med diskusjoner rundt dette, og ikke minst Slackware Vs. Ubuntu-trådene Programvare: Diverse programvare under GNU/Linux, som backupprogrammer, mailprogrammer, eller lignende Hardware: Her kan vi ha spørsmål angående hardware, støtte for GNU/Linux og hvordan få dette til å fungere under GNU/Linux Installasjonshjelp: Her er kategorien for de som skal installere en distro for første gang og som trenger noen snille jordmødre Diskuter artikler: Her kan man da diskutere offisielle HW-nyheter om Linux (neida, jeg ønsker meg ikke flere linuxnyheter ) (Maskinen starter ikke): Kan forsåvidt inkluderes under Hardware, men tittelen sier seg selv egentlig (Spill): Tittelen her sier forsåvidt også seg selv, men her kan man ha diskusjoner og spørsmål rundt spill i Linux HowTo's: Sier seg selv, kategori hvor brukere legger inn oppskrifter på hvordan gjøre ting (Takk til Xecuter88) Kategoriene i parantes er bare mulige tilleggskategorier som egentlig ligger inkludert i de andre kategoriene, men som forsåvidt kan være greit å få lagt til som egne kategorier. Noen, brukere, moderatorer eller adminer, som har noen tanker rundt dette? Endringer som i såfall kunne gjøres for at disse underkategoriene kunne bli spiselige Edit: Lagt til "Diskuter artikler" Lagt til "HowTo" Endret 28. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Ja dette virker som en god idé! Jeg skulle akkurat til å foreslå at GNU/Linux trenger en Tips&Triks underdel, hvor man skriver HowTo-er. Slik har de det i ubuntuforums.org. Jeg kunne tenkte meg en slik underdel med _norske_ guider. Ser at det kommer flere og flere slike tråder, og det hadde vært kjekt å samle dem et sted. Red.: Jeg føler at Diskuter artikler blir unødvendig. Man har jo tross alt en egen del for det under hardware. Men hvorfor ikke. Endret 28. oktober 2006 av Xecuter88 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Da har jeg lagt til HowTo til i forslaget, synes det var en god ide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg