Toppris Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) venter fortsatt på PC-en min, statusen hos posten står som "REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL", "Poststed: 5020 BERGEN" .. Hva vil det si? Endret 26. oktober 2006 av Toppris Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 All post som kommer til Bergen blir vel først sendt til en omregistreringssentral inni byn. Derfra blir den sendt ut til de enkelte kontorene, som oftest dagen etter den kommer til omlastingssentralen. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Så du sier den er i Bergen nå? Den ble sendt fra Sarpsborg, tar jo litt tid gjør det vel ikke? Angående henting, er jeg nødt til å vente på hentelapp? Det er jo ikke bare hvem som helst som går og betaler 15500 kroner for gøy.. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Du trenger ikke hentelapp. Posten sender SMS til deg om butikken har avtale om det. Om ikke velger du å skrive ut hentelapp selv når den registreres som ankommet på pakkesporingen. Når den er ankommet postkontor får du en knapp som lar deg skrive ut denne. Lenke til kommentar
zapper Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det eneste du trenger for å få utlevert pakken er sporingsnummeret (ikke 100% nødvendig hvis du klarer å beskrive pakken slik at postbetjeningen finner den) og ID. Samt at pakken har ankommet selvsagt Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hos meg trenger jeg ikke ID. Pakkenummer er alt. De spør hva jeg heter før jeg får pakken. Siden det stemmer får jeg den uten noe mer. Må signere på en lapp da. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Pakkesporing er ikke hardwarerelatert, flyttes fra Annet om hardware til Webshop- og butikkdiskusjoner. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Tenkte nettopp på det Rikky hehe. Men kunne noen si meg om det betyr at Pakken er i Bergen nå? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ja selvfølgelig gjør det det. Hva skulle det ellers bety? Vet ikke hvordan det er/var andre steder, men i Drammen var det tidligere et postkontor på omlastingsterminalen og da var det mulig å hente pakken på omlastingsterminalen, men det er ikke mulig lenger, så da blir det å vente en dag ekstra. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Jo jeg tenkte det betydde den var i Bergen, men det gikk da vanvittig fort. Eller har de bare vært trege med å oppdatere "Hendelse" på Pakkesporingen. Johneinar, jeg skrev nettopp opp mitt telefonnummer på "Varsling", så vi får no se på det Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Systemet til Posten fungerer så vidt jeg vet slik: Pakken blir levert til postkontor. Pakken sendes videre til omlastingsterminal. Pakken sendes til den omlastingsterminalen nærmest deg. Pakken sendes til ditt postkontor, evt. via sorteringsterminal. Du henter pakken med hentelapp eller sporingsnummer. Husk ID. Det at pakken har fått status "Registrert omlastingsterminal Bergen" betyr at den har flydd forbi scanneren der, og er mest sannsynlig på vei til ditt nærmeste postkontor/PIB. Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 viss du bur på bygda slik som meg så får du den på døra. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Bruker007 og Zapper: med ID, mener dere legitimasjon? Edit: 26.10.06 09.19 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN Dette står på pakkesporing.. Merkelig at pakken ikke har komt seg lengre. (09.19 er klokkeslett på siste hendelse.) Burde vært hos meg nå. Endret 26. oktober 2006 av Toppris Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 ID > legitimasjon ja, hvis du får pakker på PiB tar det som regel en dag ekstra med pakker. Når postbilene med pakker kjører ut til forskjellige postkontor varierer litt fra terminal til terminal, det kan f.eks være at biler bare kjører ut kl 7 om morgenen fra din terminal , altså, mange muligheter for at den ikke er fremme ennå... Lenke til kommentar
jonernhagen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 For enklere å vite når pakken din er framme, prøv www.pakkespor.no. Det er en gratis tjeneste for sporing av pakker/ems i Norge. Du registrerer epostadresse og pakkesporingsnummer, og så får du mail hver gang status på pakken endres. Kjekk tjeneste. J.A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå