Ody Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg får ikke til å bruke min ide harddisk med sata'en. Jeg har xp å sata'en, men den vil ikke boote opp når jeg setter i ide harddisken. Sata hd'en står ikke som noe master i bios heller. Siden sata ikke bruker noe master/slave system, hvordan kan jeg få den til å fungere med en ide harddisk? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Skift Jumperne på IDE disken til slave:D Skal funke fint da Lenke til kommentar
holvik Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Du må i bios og sette S-ata disken som "1st boot device". Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jepp, det er BIOS innstilling som er cluet. Når du setter inn en IDE disk så husker ikke BIOS at innstillingen var å boote fra SATA. Lenke til kommentar
Ody Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Ja det var akkurat det som gjorde det holvik, skjønte ikke helt hva du mente først, men fant ut av det. Takk skal dere ha for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå