Gå til innhold

Sapphire Radeon X1600 Pro, bra kort?

Fisk1

Anbefalte innlegg

Da mitt kjære Sapphire Radeon X700 (256 MB) tok kvelden, bestemte Komplett seg for å erstatte det med et Sapphire Radeon X1600 Pro (også 256 MB), da X700'n ikke var på lager mer. =/

Er det noen som har erfaring med dette kortet, og kan si noe om det er en god erstatter, kanskje til og med bedre? :)

Hadde vært greit å vite hva jeg går til...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anbefale dette kortet, kjører 2 X1600pro i crossfire nå, og d fungerer dårligere enn mitt gamle X800xl.....

Kan ikke skjønne at dette skal være så dårlig... men min foreløpige erfaring er att dette suger....

Ser ut som at jeg får ett par X1600pro til salgs nå...bytter de ut m ett noe grovere kort...

Lenke til kommentar
  T5 skrev:
Jeg vil ikke anbefale dette kortet,  kjører 2 X1600pro i crossfire nå,  og d fungerer dårligere enn mitt gamle X800xl.....

Kan ikke skjønne at dette skal være så dårlig...  men min foreløpige erfaring er att dette suger....

Ser ut som at jeg får ett par X1600pro til salgs nå...bytter de ut m ett noe grovere  kort...

7165341[/snapback]

Det er fordi et X800 kort er raskere enn X1600Pro. Hvis du oppgraderte fra X800 til X1600Pro fordi du trodde at det var raskere har du tatt feil. X1600Pro er nyere enn X800, men X800 var et toppkort da det kom ut. X1600Pro er og har alltid vært et mellomklassekort.

Lenke til kommentar
  skyhawk skrev:
  Panodil skrev:
Har hatt Sapphire Radeon X1600 Pro, 256 MB RAM AGP siden det kom ut.

Hadde neppe kjøpte det kortet igjen.

7167371[/snapback]

Hvorfor ikke?

7168019[/snapback]

Jeg antar det er fordi kortet er vanvittig treigt (Radeon X1900XT, GeForce 7950GT og GeForce 7900GTO er rundt 4 ganger kjappere) og gir lite ytelse for penga (X1900XT, X1950Pro, og 7900GS gir omtrent 40-45% mer ytelse for penga)

For eksempel. :)

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig, men kortet er jo et middelklasse-kort. Det ga ganske mye ytelse for penga da det kom ut i slutten av 2005 til 1000kr. Med ytelsen til et 6600GT kort, faktisk litt bedre. X1900XT, 7950GT osv ligger mye høyere opp og er high end kort som ikke kan sammenliknes.

Men han får jo kortet gratis, og det er bedre enn X700 kortet, så skjønner ikke hva folk klager om her. Han kunne vel ikke forventa et X1950XTX kort i erstatning heller

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen. ;)

Alt i alt ser det ut som om jeg har grunn til å være fornøyd, møter de kravene jeg stiller, og er en pen liten oppgradering fra X700'n. :)

Jeg er ikke så nerd at jeg trenger det grommeste hardcorekortet.

Det kan vente til PCI-Expresskortene har utviklet seg litt mer. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...