Misantropen Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg bare lurer på hva som er forskjell på SoundBlaster X-Fi XtremeMusic og de to nye modellene XtremeGamer og XtremeAudio (som nevnt i en annen tråd her). Finner ikke noe særlig om det på nett (Google) og produktsidene til Creative er ikke akkurat informative de heller. Etter det jeg har forstått er kortene billigere enn XtremeMusic og de andre modellene man får i dag. Hva er evt fjernet av funksjoner? XtremeGamer produktside XtremeAudio produktside Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg bare lurer på hva som er forskjell på SoundBlaster X-Fi XtremeMusic og de to nye modellene XtremeGamer og XtremeAudio (som nevnt i en annen tråd her). Finner ikke noe særlig om det på nett (Google) og produktsidene til Creative er ikke akkurat informative de heller. Etter det jeg har forstått er kortene billigere enn XtremeMusic og de andre modellene man får i dag. Hva er evt fjernet av funksjoner? XtremeGamer produktside XtremeAudio produktside 7155431[/snapback] XtremeGamer ligger muligens nært opptil XtremeMusic, uten at jeg har sjekket det kortet kjempegrundig. XtremeAudio er intet annet enn skrot påført X-fi-navnet for å øke salget. Creative har gitt ut denne typen billigkort før... Husker ikke navnene i farta. IKKE kjøp det! Gå heller for den vanlige varianten, bulk-versjonen fåes billig hos PS Data. Liker ikke de nye kortene, kort og godt fordi det virker som om Creative utnytter X-fi's popularitet til å slippe en del mer eller mindre gode kort for å øke salget. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 jeg har lite peil, så hva du sier er "XtremeMusic" er bra, men XtremeGamer og XtremeAudio er dårlig? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 jeg har lite peil, så hva du sier er "XtremeMusic" er bra, men XtremeGamer og XtremeAudio er dårlig? 7158049[/snapback] Er litt usikker på gamer, men magefølelsen sier nei. Ikke mye å spare på å gå for gamer ift. music uansett. Audio er bare dritt ja. På forumet til creative sies det at audio er noe a la det samme som Live!24bit/AudigySE. Det lover ikke akkurat bra. Les her Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Etter det jeg kan se i dag i nettbutikkene, koster et XtremeMusic bulk ca det samme som et XtremeGamer retail. Så med mindere det blir vesentlig billigere, hva er vitsen? (PS: Har et XtremeMusic, og ingen planer om å bytte det ut. Bare lurte ) Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 men XtremeMusic, passer det bra til spilling? eller hva anbefales da? Lenke til kommentar
mariusN Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=200348 read and get enlightened ;p Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 men XtremeMusic, passer det bra til spilling? eller hva anbefales da? 7160675[/snapback] Xtreme Music passer utmerket til gaming - like bra som Xtreme Gamer... XtremeMusic kan stilles inn på game-modus. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 men XtremeMusic, passer det bra til spilling? eller hva anbefales da? 7160675[/snapback] Extreme Music er flott til gaming det. Anbefales, flott lydkvalitet Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Ok så etter det jeg har lest av tråder o.a. her så er det slik de nye X-Fi modellene er: XtremeAudio - et simpelt lydkort som gjør lydprosessering i software (ligg unna!) En skam at man skal besudle X-Fi navnet med et slikt produkt. XtremeGamer - et litt simplere kort en XtremeMusic, det kan kun antagelig kjøres i Gamer Mode, det har ca samme hardware som XtremeMusic, men kommer i en simplere utførelse, dvs, billigere PCB, ikke gullbelagte kontakter, men farget plast. Det er også kommet et "nytt" kort som heter XtremeGamer Fatal1ty pro series eller noe slikt, som er priset ca 200kr mer enn et XtremeMusic, som rett og slett er en modell med 64MB X-RAM, men uten frontpanel slik det andre Fatal1ty kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå