LarZen Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Spiller det på X360 og trenger eller savner ikke noen mods i det hele tatt. Men en må vel ha det for at det skal bli bra på en pc...mohaaa. Lenge leve Microsoft og X360! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Spiller det på X360 og trenger eller savner ikke noen mods i det hele tatt. Fordi du ikke aner hvor mye dårligere spillet er uten mods enn med, og snakker ikke om mange mods heller, bare noen få! Men en må vel ha det for at det skal bli bra på en pc...mohaaa. Det er akkuratt samme spillet... bare med en microsmule bedre grafikk og flyt på en topp PC. Det er bekreftet flere steder! (uten mods, med mods ser det minst 4x bedre ut enn X360!) Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Spiller det på X360 og trenger eller savner ikke noen mods i det hele tatt. Men en må vel ha det for at det skal bli bra på en pc...mohaaa. Lenge leve Microsoft og X360! 7214290[/snapback] Tro nok det bare er du som ikke har oppdaget hvor ødelagt spillet er. Kanskje kommer du aldri til å oppdage det, men for oss som har fulgt serien siden starten er det pinlig tydelig. Og rent teknisk er Oblivion allerede bedre på PC enn på 360, til og med uten mods. Men det hjelper lite når hele grunnsystemet er ødelagt io begge versjonene. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Vanilla Oblivion var en stor skuffelse. Man vet det er noe galt når banditter løper rundt i Mithril armor. Og instant-travel systemet? Noe så anti-immersivt har jeg ikke sett på lenge. Heldigvis kom mods som fikset problemene ganske så fort. Men jeg må si at Cyrodiil ikke er en like spennende verden som Morrowind. Den er altfor generisk, mens Morrowind hadde en mer eksotisk følelse. Alle de rare dyrene, de store soppene istedefor trær, Silt Striders, Sadrith Mora, Tel Vos, Balmora (som ga meg en Mos Eisley følelse). Morrowind med Oblivion engine (minus levling av NPCer) hadde vært ganske knall. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Og instant-travel systemet? Noe så anti-immersivt har jeg ikke sett på lenge. 7219027[/snapback] Vel, noe sier meg at du er en av de 98 % som ikke har fått med seg at det er frivillig. Du må overhodet ikke bruke det hvis du ikke vil. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Og instant-travel systemet? Noe så anti-immersivt har jeg ikke sett på lenge. 7219027[/snapback] Vel, noe sier meg at du er en av de 98 % som ikke har fått med seg at det er frivillig. Du må overhodet ikke bruke det hvis du ikke vil. 7219943[/snapback] Vet det er frivillig, men jeg blir fort lei av å gå overalt hele tiden, spesielt visst jeg skal bare stikke innom en by en snartur. Har en mod for øyeblikket som legger til hest og vogn utenfor hver by. Bare å snakke med føreren så tar han meg dit jeg skal for litt gull. Mod-en legger også til teleportering i mage's guilds pluss Mark og Recall spells. Og før noen spør hvorfor jeg bruker en mod som grunnleggende gjør akkurat det samme som spillet gjør uten en mod, så er det for at jeg liker å rollespille karakterene mine, og når jeg rollespiller liker jeg ikke at noe bryter innlevelsen i spillet, som f.eks. fast-travel, NPCer som auto-levler, quest-piler, osv. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Og instant-travel systemet? Noe så anti-immersivt har jeg ikke sett på lenge. 7219027[/snapback] Vel, noe sier meg at du er en av de 98 % som ikke har fått med seg at det er frivillig. Du må overhodet ikke bruke det hvis du ikke vil. 7219943[/snapback] Problemet med fast-travel er ikke at det er der. Problemet med fast-travel er at det er kombinert med levellingsystemet for fiendene og skattene. Elders Scrolls serien har alltid handlet om å utforske. Og utforsking har alltid vært en utfordring. Hvis man er lav level, er det få ting gøyere enn å snike seg rundt på de endeløst store kartene og håpe man ikke møter ett monster som er for høy level for deg. Gevinsten er at man får masse experience, får muligheten for fast-travel gjennom teleporteringmagi og transportmidler, og hvis man er heldig og greier å drepe et monster av høyere mye level enn deg selv får man masse godsaker. Fast-travel var et gode man fikk av å utforske, samt å utvikle karakteren(Få teleport spells). Men hvis man ikke brukte magi eller penger på reisen, var det alltid en sjanse for å møte på de fiendene man ellers ville møtt, så det var ikke trygt med mindre man ofret noe for det. Ergo: Fast-travel i Elder Scrolls serien var gøy og nyttig. Dessuten er det morsomt å pløye gjennom de samme stedene når man har spill fram en überkarakter og knuser alle fiendene som fluer. Likevel greide alltid Elder Scrolls spillene å kaste utfordringer mot deg i form av main-quest dungeuns og noen tilfeldige high-level dungeons. I Morrowind ødela de noe av reisesystemet ved å ta vekk vanlig fast-travel, senke kraften av teleporteringen, skrenke inn transportmidlene(Færre reisebyråer, ingen hester), og ta vekk vanlig fast-travel. Systemet fungerte ennå, fordi verdenen var mindre, og det var ennå ekstremt spennende å utforske til fots på lav level. Dessuten fikk man gevinsten når man hadde bygget opp en überkarakter(Selvom plagsomme lydeffekter på de konstante Cliff-Racerene gjorde sitt beste for å sette en demper på gleden). I Oblivion er alt lagt til rette for utforskingen kan bli gøyere enn noensinne. Verdenen er fantastisk, og man kan se hele på en gang. Dessuten er hester tilbake. Men problemet er at det aldri er noen ordentlig utfordring. Hva enn som kommer mot deg, KAN man vinne. Og man vil aldri få noen særlig stor gevinst for det. Man finner et par spesielle steder rundt omkring, men questene tilknyttet disse er som oftest lagt til byene. Man blir aldri en überkarakter, så kampene vil alltid vare en stund. Og de blir plagsomme etterhvert. Fast-travel har ingen fare forbundet med seg, og ingen grunn til utforsking. Med en gang man får en quest kan man reise dit. Man trenger ikke gjøre noe offer for det, ikke penger, ikke magipoeng. Og på grunn av lengden på kampene så sparer man ofte in-game tid også på fast-travel. Med mindre man bestemmer seg bare for å løpe rett forbi alt, noe som ikke er noe problem siden man får tilbake stamina av å løpe. Tilsammen betyr dette at enn hva man kommer til å møte så kan man uansett drepe det på toppen ett par quick-loads, men det er ingen vits i å drepe det uansett for man kan gjøre alt det viktige i spillet uten å utforske noe. I Daggerfall derimot, kunne man som oftest greie å løpe til nærmeste by ved 16-17 quickloads enn hvor mektig monster man møtte. Noen ganger kunne man greie å ta monsteret med flaks og triks, og da fikk man i alle fall en eller annen ingrediens som var verdt gull. Det de har gjort er å ta det meste av gameplayet rundt utforsking og reise vekk. Spillet oppfordrer til fast-travel gjennom dårlig design. Og det er ekstremt synd i en serie som Elder Scrolls. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg elsket og utforske i Morrowind! Klarte ikke og få meg til å bruke "fast travelen" som var der. Men Oblivion føltes så likegyldig at det gjorde liksom ikkenoe og bare fast travle dit ett quest viste meg at jeg skulle, får jo ikke engang lov til og finne ut hvor det er selv! Utforskning er ikke noe gøy i Oblivion, med ett altfor lett tilgjengelig fast travel system og et veldig kjedelig "monster/dyreliv" som ikke gjør det verken givende, eller morsomt og utforske. All naturen ser jo nesten lik ut! Eneste forskjellene er grønt/gult gress og grønt/grått gress med snø på! Ville valgt Morrowind sitt travel system over de andre i serien. Morrowind sitt hadde magiteleporti, men ikke for kraftig. Morrowind sitt hadde Stilt Strider og båter som fikk deg dit du skulle, men for en pris. Morrowind hadde også Mages Guild teleportering, mot en pris. Alt i Oblivion er så likegyldig at man tar det for gitt, i Morrowind kunne man faktisk ende opp med og ikke ha nok penger til "bussen" til det stedet du skulle! (uansett hvor sjeldent, sjangsen var der) My Rant Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 My rant: Vanilla oblivion sux Mods for the win the end Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 My rant: Vanilla oblivion sux Mods for the win the end 7234419[/snapback] Som jeg skulle sagt det selv(Men med et par tusen færre ord enn jeg hadde brukt). Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Fikk akkuratt låne Ovlivion av søskenbarnet mit og jeg synest der er BRA... men har ikke spilt noen andre i serien! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Noe som er litt teit med det litt høye gresset i oblivion er at det blåser fra side til side hele tida, og det betyr jo at vinden skifter totalt retning hvert 2 sekund! Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Noe som er litt teit med det litt høye gresset i oblivion er at det blåser fra side til side hele tida, og det betyr jo at vinden skifter totalt retning hvert 2 sekund! 7235362[/snapback] Kanskje Tamriel ligger i Trondheim? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Noe som er litt teit med det litt høye gresset i oblivion er at det blåser fra side til side hele tida, og det betyr jo at vinden skifter totalt retning hvert 2 sekund! 7235362[/snapback] Kanskje Tamriel ligger i Trondheim? 7236550[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Noe som er litt teit med det litt høye gresset i oblivion er at det blåser fra side til side hele tida, og det betyr jo at vinden skifter totalt retning hvert 2 sekund! 7235362[/snapback] Har ikke jeg lagt merke til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg er blei så skuffa over Oblivions LevelScaling at jeg bare la det på hylla. Pga. mods (Primært OOO & BT) er jeg i gang igjen. Det er helt ufattelig at folk syns Vanilla Oblivion er gøy. Pga. LevelScaling finner du ALDRI noe digg items og møter ALDRI noe monster som griller deg. Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Noe som er litt teit med det litt høye gresset i oblivion er at det blåser fra side til side hele tida, og det betyr jo at vinden skifter totalt retning hvert 2 sekund! 7235362[/snapback] er du perfeksjonist eller?? har ikke jeg heller lagt merke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå