Skandinav Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Tenkte å skaffe meg Olympus Eyetrek for som skal brukes til pc'n, tv og DVD. Har noen erfaringer av hvordan bildekvaliteten er? For meg som er nærsynt (høyre -3.5 venstre -4 plus noe astigmatisme), blir det noen problemer da? Videre lurer selvfølgelig på om dette produktet er verdt pengene eller om man heller skal legge motsvarende sum på en større tv? Takk for råd. Lenke til kommentar
beldin Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Mine erfaringer med Eyetrek er kanskje litt utdatert, men jeg var borti et sett for 1.5 år siden i forbindelse med et skole prosjekt. Men om jeg ikke husker helt feil så var det FMD-700 vi brukte og ifølge Olympus.com er dette fortsatt en topp modell. Til å se film med var brillene helt ok, særlig om det var helt mørkt i rommet. Men sammen med pcen var de ikke mye å skryte av. Brillene hadde rett og slett for dårlig oppløsning så bildet ble uklart og flimrete. Dessuten var maks oppløsning (om du vil se hele skjermen) 800*600, over det så man bare øverste venstre hjørne av skjermen.. Igrunn er det eneste problemet med brillene antall pixler.. 700 modellen har 180,000 i hvert øye (glem ALT olympus sier om OSR og 720,000pixler.. OSR er nemlig den funksjonen som gjør bildet uklart og dårlig på pc). 180,000 høres egentlig ganske mye ut, men om man regner ut antall pixler i en 640*480 oppløsning så får man 307,200. Bilder med mye bevegelse (altså film og tv) er egentlig det eneste som brillene kan brukes til På pluss siden så var det ikke noe problem å bruke EyeTrek sammen med vanlige briller og de er faktisk mye mer komfortable å ha på seg enn de ser ut.. Min konklusjon etter å ha brukt brillene i et par måneder var at de er et morsomt leketøy som jeg sikkert hadde kjøpt meg om prisen var under tusenlappen. Alt over det er bortkastet spør du meg.. Men uansett hva du gjør så anbefaler jeg at du prøver et par briller før du kjøper dem.. iallefall om de fortsatt koster like mye som de gjorde!! .beldin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå