Luc1fer- Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har lurt på å sette i et powerfilter, og bytte ut endepotta mi. Regner med at dette vil gi litt grommere lyd, og kanskje en liten effektøkning. Bilen er en Toyota Carina E GLi 92mod. 139HK. Gi gjerne andre tips som kan gjøre at den yter bedre eller får grommere lyd! Forresten. Hvis jeg bare kjøper powerfilter, vil jeg høre noe forskjell da? Lenke til kommentar
packs Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 å bare bytte bakpotta er vel ikke særlig hensiktmessig annet enn utseendet. noe særlig hester vil du nette få. regn med 0-4hk med bakpotte og åpent filter. noe mere lyd vil du vel få Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Lydnivået blir å øke ganske mye med powerfilter og blir også og forandre karakter på tomgang og spessielt på høyt turtall, min bil fikk en helt annen lyd både på tomgang og under gasspådrag. Når det gjeller eksosanlegget så er det best å kjøpe et "Cat-back" system der du bytter ut alt fra katalysatoren og bakover, Simons har et slikt sett til din bil, koster ikke så mye og kvaliteten er god. Endret 26. oktober 2006 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Rebel-Rider: Link til simons? Lenke til kommentar
Fukaniso Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Har lurt på å sette i et powerfilter, og bytte ut endepotta mi. Regner med at dette vil gi litt grommere lyd, og kanskje en liten effektøkning. Bilen er en Toyota Carina E GLi 92mod. 139HK. Gi gjerne andre tips som kan gjøre at den yter bedre eller får grommere lyd! Forresten. Hvis jeg bare kjøper powerfilter, vil jeg høre noe forskjell da? 7155194[/snapback] På den "gamle" Carinaen (RIP) til min bror så fikk vi bedre drag av å sette på filter.. Dette var da en 1.6ltr med originalt 116hk, og det hjalp betraktelig. Men vet ikke hvordan det blir på din 2.0ltr (som jeg regner med at det er siden du har 139hk) Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Ok, kanskje jeg skal kjøre nedom proff bildeler i dag og bestille meg et powerfilter.. Kosta 500,- Er egentlig mest ute etter penere lyd, men gjerne også litt mer effekt. Btw: Kjører bestefar-bil, og har den sprekeste bilen i kameratgjengen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå