Gå til innhold

Dårlig service fra ASUS

ktone

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk tilbake min maskin var den helt ripet opp og tydelig blitt dårlig behandlet, så jeg sendte den tilbake med krav om å få utbedret skadene som var påført, altså byte skallet. Får maskinen min i morgen og skal bli spennende å se hvordan den ser ut.

fått maskinen tilbake andre gangen fra reperasjon. det er skiftet hovedkort og alt funker nå, men viften går konstant som ikke har gjort før. selv om laptopen ikke belastes går viften hele tiden. skal teste noen dager til og hvis den skal bråke så mye som nå skal ta kontakt med Asus igjen. det går ikke å sitte mer enn halv time om gangen, får bare sussing i ører.....

vet ikke om ANOVO teknikerene, kan kalles "lowbudget teknikere". det er første gang jeg bruker ANOVO.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har altså hovedoppgaven kun på laptopen, og ikke i backup?

Men ellers så skal da ikke du personlig ta kontakt med asus om du kjøper den gjennom en forhandler?

7370098[/snapback]

Jo selvfølgelig har jeg backup, problemet er vel mere det at jeg faktisk ikke hadde en maskin å jobbe på. Dessuten er HDD kræsjer sjelden så fatale folk skal ha det til, så lenge det ikke er en headcrash klarer man å rekonstruere det meste, noe jeg også gjorde. Jeg jobbet tidligere hos forhandleren jeg kjøpte maskinen av. Han som eier butikken er en god venn av meg så jeg fikk GO på å ta tak i dette selv.

Jeg har undersøkt en del rundt ASUS maskinene og det viser seg at de fleste sluttbrukerne med problemer blir videresendt direkte til ASUS Nordic, snart ASUS Scandinavia. Dette er pga RMA avtalen ASUS har med den norske distributøren.

Lenke til kommentar

Da jeg fikk tilbake min maskin var den helt ripet opp og tydelig blitt dårlig behandlet, så jeg sendte den tilbake med krav om å få utbedret skadene som var påført, altså byte skallet. Får maskinen min i morgen og skal bli spennende å se hvordan den ser ut.

fått maskinen tilbake andre gangen fra reperasjon. det er skiftet hovedkort og alt funker nå, men viften går konstant som ikke har gjort før. selv om laptopen ikke belastes går viften hele tiden. skal teste noen dager til og hvis den skal bråke så mye som nå skal ta kontakt med Asus igjen. det går ikke å sitte mer enn halv time om gangen, får bare sussing i ører.....

vet ikke om ANOVO teknikerene, kan kalles "lowbudget teknikere". det er første gang jeg bruker ANOVO.....

7371848[/snapback]

Hei,

Nei er feil å kalle det Lowbudget teknikere. Uansett kommer vi ikke unna at de gjør en veldig VELDIG slurvete jobb. Det som blir veldig feil er at vanlig mann i gata må kunne forsvare hva som er feil og hvordan man må gå frem for å løse problemet. Dette bør en tekniker på det nivået være kapabel å finne ut selv.

Lenke til kommentar

Kanskje en mnd. for seint. Men Om du er i virkelig pengenød kan vel Leasy eller Thorn være løsningen (leie en pc, ikke kjøp hos dem, da er det bedre å skaffe noe skrot fra elkjop/lefdal ettersom totalpris hos dem er mye lavere)?

btw. Hvorfor krever dere ikke at butikkene ordner opp? En butikk skal ikke ha mye problemer med et merke før det blir totalt ulønnsomt å selge.

Endret av vidiware
Lenke til kommentar
Nei er feil å kalle det Lowbudget teknikere. Uansett kommer vi ikke unna at de gjør en veldig VELDIG slurvete jobb. Det som blir veldig feil er at vanlig mann i gata må kunne forsvare hva som er feil og hvordan man må gå frem for å løse problemet. Dette bør en tekniker på det nivået være kapabel å finne ut selv.

7374829[/snapback]

tror jeg må klage mer på ASUS enn lokale teknikere. laptopen var første gang hos ASUS i Nederland (25 dager) og når den kom til Norge etter reperasjon var den helt ubrukelig. så var den sendt til ANOVO i Norge og de byttet hele hovedkortet.

eneste som jeg syns er tragisk at jeg måtte vente 20-25 dager, ettersom ANOVO sitter ikke med deler til ASUS og hovedkortet måtte sendes fra ASUS. ANOVO har ikke heller fullmakt om omlevering, da måtte evt. kontakte ASUS. så uansett hva jeg måtte gjøre, må alt gå gjennom ASUS.

har solgt noen titalls maskiner fra ASUS tidligere, men etter denne episoden sluttet å anbefale laptop(er) fra ASUS. det er alt for dårlig garanti/reklamasjon ordninger for laptop(er) her i landet.

Lenke til kommentar

Høres sykt ut at service verkstedet har "ødelagt" maskinen som du sier.

http://www3.anovo.no/mssql/index.php?p=produktliste

Ser jo at Anovo reparer for mange andre kjente merker også. Så anbefaler deg egentlig bare å ta kontakt med Asus support. Så får vi håpe at du får ordnet pcen. Hadde maskinen min inne til service for 2 uker siden og det gikk ganske så knirkefritt. Mulig jeg var heldig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...