Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømforsyningen tok kvelden - det gjorde XP også

Anbefalte innlegg

Hei

Nå trenger jeg noen tips fra experpanelet....

Igår døde min Hiper strømforsyning brått mens jeg jobbet på pcen. Det kommer en pipelyd fra strømforsyningen og det luktet litt svidd rett etterpå. Den er ferdig og skal i retur;))

Men så koblet jeg opp min gamle strømforsyning på 340W eller noe, for å få pcen opp å stå igjen. PCen starter opp og begynner "såvidt" å laste windows før den restarter om og om igjen. Prøvd å starte den i sikkermodus og sist fungerende konfigurasjon. Begge fører til at den restarter sekunder senere. Hva gjør jeg?

Må jeg reinstallere winXP eller kan jeg kjøre noe recovery som kan fikse det?

Setter pris på alle tips, som kan hjelpe meg med søvnløse netter og generelle nerveproblemer pågrunn av et liv uten min kjære maskin :cry::cry:

TK

Asus A8N-SLI PREMIUM

AMD 3700+

GEFORCE 7800 GT

KINGSTON HYPER X 1024 MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den PSU'en kraftig nok? Restart kan komme av for svak PSU.

Det er jo en liten mulighet for at det er blitt en hardwarefeil som følge av at PSU døde. Det kan også føre til restart.

Du kan kjøre diagnostic som f.eks Memtest86 (finnes på UBCD).

Men kanskje like greitt å prøve å installere på nytt (hvis du er sikker på at PSU er OK). Du har ikke en annen disk å prøve på?

Siste mulighet er å prøve en Repair Install, da beholder du alt som er installert.

Lenke til kommentar

Har testet nå med en kraftigere PSU identisk med den jeg hadde, men problemet er det samme. Virker som den ikke finner windows skikkelig, har prøvd å kjøre recovery console men når jeg velger 1 og ENTER for å velge den ene installasjonen jeg har så låser den seg, det samme skjer når jeg prøver å reinstallere windows, når den søker etter tidligere versjoner av windows så henger den......

hmmm kanskje det er raptoren(disken) min som har tatt kvelden.......?? :hmm:

Lenke til kommentar

Da har det ordnet seg. Har skjedd noe rart med XP installasjonen. Ikke noe galt med disken, har kjørt diverse check disc programmer. Måttte formatere hele disken på en annen pc, da fungerte win xp installasjonen.

Veldig snodig...godt å få det i orden. Godt jeg har backup;)

Diiiiig azzzzzzzzzz :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...