Gå til innhold

Bruke HDD fra moddet Xbox..

Goliath

Anbefalte innlegg

Jeg har en 250Gb HDD i Xboxen som ikke blir brukt siden jeg har satt opp stuepc oppmot TVen. Nå er jo harddiskens filstruktur FAT32 (hvis ikke jeg tar feil). Kan man bare nappe ut disken og sette den originale 8Gb HDD tilbake? Slik at jeg kan sette den 250Gb HDD'en i et ekstern diskkabinett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en 250Gb HDD i Xboxen som ikke blir brukt siden jeg har satt opp stuepc oppmot TVen. Nå er jo harddiskens filstruktur FAT32 (hvis ikke jeg tar feil). Kan man bare nappe ut disken og sette den originale 8Gb HDD tilbake? Slik at jeg kan sette den 250Gb HDD'en i et ekstern diskkabinett?

7154790[/snapback]

Filsystemet er Vel FATX i xbox'en.. Men ja du kan ta den ut og sette den i pcen om du ikke har låst den da.. har du låst så lås den opp med xbox'en før du tar den ut. og etter du har satt den i pcen må du nok regne med og slette alle partisjoner og lage en fat32 eller ntfs partisjon på den igjen

Lenke til kommentar

Ja, stemmer. FATX, my bad! Så, hvordan sjekker jeg om den er låst eller ikke? Kan FTP inn og ut og bruker XBMC. Dette ble satt opp av moddekaren.

Men hva skjer hvis den originale HDD går inn i Xboxen igjen mtp. chipmoddingen?

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Ja, stemmer. FATX, my bad! Så, hvordan sjekker jeg om den er låst eller ikke? Kan FTP inn og ut og bruker XBMC. Dette ble satt opp av moddekaren.

Men hva skjer hvis den originale HDD går inn i Xboxen igjen mtp. chipmoddingen?

7154976[/snapback]

er den låst får du sånn rar meleding i biosen og ikke tilgang til den..

Lenke til kommentar

Det du gjør er følgende

1) Skaff deg programmet CONFIG MAGIC 1.6 (google på nettet)

2) Overfør det til xboxen din

3) Start det som du starter et spill/tool

4) velg UNLOCK HDD..

Når den er ferdig, skrur du av xbox, bytter om disken så er du ferdig.

Når du stapper 250 giggen inn i windows bare formaterer du den der. ferdig

Lenke til kommentar

xbox HD tools

Tutorials

You need to unlock the hard drive of the xbox before you can access the xbox hard drive in windows.

Som igjen betyr at du må unlocke orginal xbox hd'en for å føre tilbake xbmc til den.

xbmc ligger sikkert i E:\apps mappa

ta backup av C:\ og E:\ partisjonen på 250GB hd'en

unlock orginal hd

legg så tilbake c: og e: (backup)

har boxen din mulighet for booting med orginal bios, og du har tengt å bruke den på xbox live, så la orginal hd vere umodda.

en ny 250gb hd koster rundt 900kr.

ser liten vits i å herpe en modda xbox for å spare litt gryn + bryet

er nesten bedre å selge boksen som den er = mye peng, og kjøp en ny orginal

Endret av mago
Lenke til kommentar

takk for svar Mago..

ser ikke bryet med å beholde xboxen generelt. Har stuePC og Xbox360..Xboxen står der sørgelig og ubrukt. Da kan jeg like godt slenge disken i en ekstern kabinett og selge ferdigmoddet xbox uten HDD til noen hundrelapper..

Eller selge ferdigmoddet Xbox med 250Gb disk og XBMC for prisen av en ny 250Gb + 200kr! Sånn ca. 800spenn! :hmm:

Dette er ikke ment som noe annonsering

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...