Sundman Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg holder for tiden på med å innrede ei kjellerstue på ca 30-35 m2 og har ei sofagruppe som er ca 4-5 meter fra en vegg hvor jeg vurderer anskaffelse av PJ kontra det å kjøpe en 46-50 tommers plasma flat tv. Mitt bruksområdet vil primært være: Film (DVD), sportssendinger samt tv titting. Det er kun 3 små kjellervinduer tilknyttet rommet så det burde være mulig å blende godt. Det jeg egentlig lurer på er : 1. Hvor "klart" blir egentlig en PJ kontra en vanlig LCD/Plasma TV. Ser for meg at PJ kunne bli "grovkornete". 2. Når det er rundt 4-5(max) meter sitteavstand til vegg/lerrett , hvor stort bildefremvisning/lerret vil være optimalt ? 3. Kan prosjektorer endre billedstørrelse og samtidig holde klarheten? 4. Med en avstand på ca 5 meter fra enden av sittegruppa til veggen, hvor langt i fra veggen monteres prosjektoren? Og hvor stort lerret bør jeg kjøpe ? 5. Monteres de fleste prosjektorer i taket ? 6. Det finnes en Hitachi PJ som visstnok koster rundt 12-13000 kroner og som skal være best i test i noe "cinema" blader. Er denne noe bra? ha en fin dag hilsen T Sund fra en stormfull Stavanger Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 hei du.. har en PJ 200.. vedlig vedlig fornøyd, angrer ikke ett sekund på at jeg valgte det istede for en lcd tv.. sitter rundt 4m fra en skjerm som er ca 3m fra vestrehjørne (nede) til høyere (oppe) det er stort...utrolig klart og pent bilde. ser ikke noe kornete ut.. men du må jo selfølgelig kjøre HD matriale på den. men vanlig dvd er også like bra som en 40" lcd tv. blir ikke noe dårligere kvalitet på bilde hvis du har 7,50m lerret (som er maks på denne PJ). min Pj står på en hylle bakerst i rummet du kan justere ned vertikalt, og horisontalt. kjøp en sånn du, kommer ikke til angre det kan jeg vedde på.. etter du har sett på den er en 50"LCD tv veldig liten og du får langt i fra den samme følelsen som et stooort lerret. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) 1. Hvor "klart" blir egentlig en PJ kontra en vanlig LCD/Plasma TV. Ser for meg at PJ kunne bli "grovkornete".2. Når det er rundt 4-5(max) meter sitteavstand til vegg/lerrett , hvor stort bildefremvisning/lerret vil være optimalt ? 3. Kan prosjektorer endre billedstørrelse og samtidig holde klarheten? 4. Med en avstand på ca 5 meter fra enden av sittegruppa til veggen, hvor langt i fra veggen monteres prosjektoren? Og hvor stort lerret bør jeg kjøpe ? 5. Monteres de fleste prosjektorer i taket ? 6. Det finnes en Hitachi PJ som visstnok koster rundt 12-13000 kroner og som skal være best i test i noe "cinema" blader. Er denne noe bra? 7154744[/snapback] 1: Eg synest ikkje det er noko problem med skarpheten. 2: Rundt 2-3 meter i diameter vil eg tru, sitteavstanden og kasteavstanden bestemmer. 3: Du har zoom på projektoren, men det vil ikkje påvirke kvaliteten spesielt mykje. 4: Sitter du 5 meter frå veggen kan du ha ganske stort lerret. Til å rekne ut størrelse kan du bruke ein kalkulator. 5: Ja 6: Eg har lese mykje bra om denne, du finn ein lang tråd om projektoren her. Eg har hatt projektor i eit par månadar og har ikkje angra eit einaste sekund, 50" Plasma er ingenting samanlikna med eit lerret på 100". Eg har ein 32" CRT-TV til å sjå TV på og ein Panasonic AE-700 projektor til film. Endret 1. november 2006 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå