Qizaa Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hello. Jeg har nettop kjøpt meg nytt skjermkort ved navn Gainward 7600GS (AGP). Jeg har installert de nyeste driverene og alt ser ut til å være i orden helt til jeg prøver et spill da böger grafikken seg. Her er et eksempel Hva kan være galt, er det software error eller er det hardware error? Jeg takker på forhånd <3 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 hmm, enten kan du legge ut et screenshot, eller lage en film i et litt med en litt mer vanlig codec, jeg får ikke spilt av filmen ihvertfall, verken i VLC eller WMP. Vet ikke helt hva det at grafikken böger seg vil si... Lenke til kommentar
roberts83 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 tror ikke du har nok strøm jeg..hvilken psu har du? disse kortene krever myyye strøm.. Lenke til kommentar
Qizaa Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Har en psu på 420W tror du ikke det holder? Jeg skal fikse filmen slik at dere kan se den i VLC Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 jeg kjører min E6600 og 7900GT overklokka på en 420W PSU. Nå er det dog ikke bare effekten som tilsier hvor kraftig en PSU er. Se hvor mye strøm (ampere) den leverer over +12v. Lenke til kommentar
Qizaa Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg har funnet ut at filmen bare virker i WMP av en eller annen merkelig grunn =/ Men jeg tror ikke det har noe med PSU jeg tror 420W skal holde til det meste men jeg lurer på om det kan være software problemer, hvis ikke er det bare å returnere kortet og få et nytt, det er litt kiipt hvis jeg leverer inn kortet og finner ut at det ikke var noe feil med det alikevel, at det bare var en feil på software... hmm, enten kan du legge ut et screenshot Jeg prøvde ta screenshots men grafikkproblemene viste ikke på bildene =/ Men hvis dere ikke får til å se filmen skal jeg prøve å forklare hva som skjer. Når jeg starter et spill i mitt eksempel World of Warcraft. Når jeg er ingame og i loginscreen er det linjer eller grafikk som ligger løst på skjermen, det har ikke noe der å gjøre i det heletatt. Men skjermen er ikke utydelig, det går an å se hva som står der det er bare artifact som flyter rundt på skjermen noen steder. Noen forslag? <3 Endret 27. oktober 2006 av Qizaa Lenke til kommentar
Qizaa Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Tror jeg fant feilen. Her er PSU spesifikasjonene til den PSUen jeg har: AC INPUT 115V/230V - 60/50Hz DC OUTPUT +3.3V +5V +12V1 +12V2 -12V -5V +5VSB 31A 29A 14A 16A 0.8A 0.3A 2.0A Watts 420W Alså på 12V1 = 14A 12V2 = 16A Endret 27. oktober 2006 av Qizaa Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 hvis artifacts blir verre jo lengre du spiller, så kan det være et problem med kjølingen. sjekk at viften spinner på kortet. det skal også være mulig å sjekke tempen til kortet inni nvidia sine kontrollpaneler. hvis det ikke er varme som skaper problemer, så kunne du prøvd å slette driverne og legge dem inn på nytt. om det ikke hjelper så tror jeg at jeg ville sendt kortet inn igjen. hva PSU angår, så tror jeg ikke at 30A er så gale til 12v linjen, så du burde være gardert der, med mindre du har masse annet i maskinen også. Lenke til kommentar
Qizaa Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 hva PSU angår, så tror jeg ikke at 30A er så gale til 12v linjen, så du burde være gardert der, med mindre du har masse annet i maskinen også. 7161217[/snapback] Jeg tror kansje jeg har feilinformert, 12V var på 16A og på 14A mer speccs for PSUen min Her. Det blir ikke noe serlig verre, jeg har heller ikke krashet med det nye kortet så jeg tror ikke det er kjølingen til kortet som er problemet. Men jeg skal prøve det med driverene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå