hcoa Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg bruker McAfee's sikkerhetspakke. Når jeg så prøvde å gå over til Opera som nettleser, fikk jeg problemer med at Spamkiller-funksjonen i Mcafee ikke virket som den skulle. Dette fikk jeg beskjed av McAfee kundestøtte sannsynligvis skyltes at de ikke støttet Opera. De ba meg om å gå tilbake til Internet Explorer for å sikre maskinen min igjen.... Er det slik, eller? Jeg skjønner ikke dette her.... Lenke til kommentar
b21a Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Kjenner ikke til McAfee's produkter, men er ikke spamkill funksjonen knyttet opp mot e-post? I såfall ville det vel løse seg med at du brukte OE eller Outlook som standard e-post klient? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Syns nå operas spam filter fungerer bra nok alene jeg da, uten andre programmer som styrer spam. Ville heller brukt opera uten McAfees spamfilter. Så min mening er da at Opera er mer sikkert enn IE selv uten spamfilter( samt at jeg også syns det bare er bedre rett og slett.) Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Noe vet jeg ikke hva Spamkiller-funksjonen i Mcafee er for noe. Spam er noe man får på epost. Den viktigste grunn til å bruke et sikkerhetsprogram sammen med Internet Explorer er på grunn av alle sikkerhetshullene som finns i IE og som brukes av suspekte websider til å spre virus mm. Opera har ikke disse hullene og er mye tryggere enn IE. Jeg ser ikke behovet for ekstra sikkerhetsprogramvare når man bruker Opera. McAfee-programmet er sikkert basert på bruk av ActiveX og kan da vanskelig fungere med annet enn IE. ActiveX er en de første tingene jeg alltid slår av IE med hensyn på sikkerheten... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Syns nå operas spam filter fungerer bra nok alene jeg da, uten andre programmer som styrer spam. Ville heller brukt opera uten McAfees spamfilter. Så min mening er da at Opera er mer sikkert enn IE selv uten spamfilter( samt at jeg også syns det bare er bedre rett og slett.) 7154702[/snapback] Joda opera er sikker bedre på sikkerhet nå? Men hva skjer om det blir like mye brukt som IE? Hvem gidder lage dritt til et program som bare har 1mil brukere? Bruker begge eg, IE og opera. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Har på nytt kontaktet McAfee. Fikk nå høre at jeg godt kunne bruke Opera, men måtte benytte IE som default ellers kunne det gjøre at McAfee ikke fungerte som det skulle....Og skal jeg laste ned noe fra McAfee så må jeg bruke IE. Så nå vet dere det... Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Har på nytt kontaktet McAfee. Fikk nå høre at jeg godt kunne bruke Opera, men måtte benytte IE som default ellers kunne det gjøre at McAfee ikke fungerte som det skulle....Og skal jeg laste ned noe fra McAfee så må jeg bruke IE. Så nå vet dere det... 7197675[/snapback] hehe, latterlig at "spamkiller" trenger IE til å kontrollere epost, siden IE faktisk ikke kan håndtere epost.. Tror noen hos support i McAfee har misforstått... Jeg vil tippe spamkiller trenger Outlook eller Outlook express, slik jeg har forstått denne tråden. Med andre ord: du kan uansett trygt bruke Opera til normal websurfing. antivirus-delen av programmet skal fungere fint uavhengig av nettleser. (hvis ikke er det et latterlig dårlig produkt, siden virus kan ankomme din pc på mange fler måter enn via en nettleser). E-post-scanninga av McAfee virker trolig kun mot Outlook, og da har du to valg: bruk Outlook som default mailprogram (det er intet problem selv om Opera er standard nettleser), eller bruk et annet program til å sjekke epost, og dermed drite i at McAfee ikke klarer å finne spam-mail. (Operas innebygde spam-funksjon fungerer ypperlig, og den lærer utrolig bra av mail som du klassifiserer som spam) At nedlastninger og online-scanning fra McAffe (hvis de tilbyr dette) krever IE kan godt hende, og isåfall er det sannsynligvis fordi de bruker ActiveX. Slik jeg har forstått det tillater ActiveX en nettside langt mer kontroll over din PC en hva som er sunt eller fornuftig. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil. Endret 2. november 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Jeg lurer på om det er slik at Opera vil fungere tregere ettersom IE er satt som default browser. Eller er det en annen grunn til at jeg opplever maskinen som tregere nå? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 nei, kan ikke forstå hvorfor Opera skulle bry seg om hvilken nettleser som er satt som standard. Føler du at maskina di har blitt tregere etter at du installerte Opera? Det virker svært snodig - du har ikke installert noen andre programmer i det siste som kan føre til at maskina virker tregere? Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Den ble ikke tregere etter at jeg installerte den, men nå i det siste har den blitt treg. Du lurer på om jeg har installert noen andre porgram, og da måtte jeg jo tenke litt. Det eneste jeg fant på Installer/fjern program var et Lek og lær - program som tok ca 250 mg (?). Kan det ha vært det? Jeg har et par andre barne-spill til også, kanskje de som gjør dette? Eller kan det være virus? Har mcAfee's sikkerhetspakke, og har kjørt adWare og spyboot flere ganger. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Litt opprydding vha. ccleaner og en diskdefragmentering (start -> alle programmer -> tilbehør -> systemverktøy) pleier å hjelpe litt mot treghet. Du kan også poste en hijackthis-logg for å se om det kan ligge noe annet til grunn for tregheten. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Helt tåpelig.. Sikkerhetseksperter advarer mot bruk av IE og her kommet er sikkerhetsselskap og anbefaler bruk av IE for å gjøre PCen sikrere. Hovedgrunnen til den dårlige sikkerheten i IE er stort sett ActiveX som gir en nettside stor tilgang til din PC utover det som er normalt. Jeg synes Opera sitt spamfilter er veldig bra. Den oppdager all søppelpost som kommer inn og legger det i Søppelpostmappen, men den fjerner den ikke automatisk. Noen foretrekker vel det, men et hvilket som helst spamfilter kan også ha "false positives" som er ordinær e-post klassifisert som søppelpost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå