Jonhei Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Har en Golf III 93-modell, med en dør som nederst ha dårlig lakk. Tenkte jeg skulle lakere det, men er usikker på hvordan. Bør jeg kun lakkere det området eller hele døren? Hvordan lakkerer jeg enklest med best resultat? Området som må lakkes er ca. 10*5 cm. Mvh Jonhei Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg ville lakkert det området som er nednfor lista. Da ser man ikke fargeforskjellen (om det blir) spesielt bra, og skjøten med lakk kommer under lista, dvs skjult. Du kan jo høre med en lakkerer om han klarer å kun lakke området uten problemer, men uansett trenger du nok ikke lakke hele døra om lakken over lista er bra. Kjent problem at det er dårlig beskyttelse nederst på dørene, er vel omtrent standard å få rustroser der.. Endret 26. oktober 2006 av Marvil Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Fint Marvil, bra utgangspunkt fra lista! Lakerere bruker denne metoden g.... Jonhei; Hvis du vil gjøre et forsøk selv, billigst muli : Puss ned døra me ca 300 (pussepapir), så 500 (så alle grove slisse forsvinner - ellers blir de synlig ved lakkering). der dt er rust må du pusse helt ned til metallet - og grunne me syregrunning! Så grunner du med vanlig grunning, så lakkerer du me den fargen som skal være! For enda bedre resultat - ha klarlakk oppå! Alle disse grunningene og lakkene (etter fargekode) får du hos en/mange forhandlere som har med lakk å gjøre! Et annet tips er å gå til en yrkesskole (hvis du har det i nærheten) og spør de om pris, og om de kan gjøre dette! Mvh Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Tusen takk for svar! Går det greit om jeg bruker sprayboks, eller er det et must med sprøyte, kompressor o.l? Endret 27. oktober 2006 av Jonhei Lenke til kommentar
illest Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det anbefales på det sterkeste å bruke sprøyte hvis du vil ha en bra finish på bilen. Derimot hvis du aldri har prøvd å lakkere før, så burde du øve deg litt på noe før du tar bilen din. Det kan blir et OK resultat med sprayboks også, men jeg ville ikke ha brukt det.. Blir helt klart best resultat med ordentlig grunning og sprøyte. Husk at du antakeligvis skal selge bilen, og det drar ikke akkurat opp prisen hvis bilen er lakkert med sprayboks Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Men hvis jeg skal lakkere med sprøyte, må jeg ha kompressor i tillegg da, eller finnes det sprøyte som ikke trenger det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå