Gå til innhold

ASUS P4GE-V TEST

Boralis

Anbefalte innlegg

Er nå ferdig med en litt mer grundig test av Asus P4GE-V dette er testet opp mot Asus P4PE og det er ikke store forskjeller på disse men muligens nok for de som liker å tyne mest mulig ut av systemet.

Med et P4GE-V klarer jeg å klokke prosessor og minnet litt lengre en med P4PE,forskjellen er som følger i mitt system:

Prosessor: 3,36 på GE-v

3,25 på PE

Minnet: 421 mhz på GE-V

413 mhz på PE

Som dere ser er det ikke så veldig store forskjeller på disse to.

P4 2,8 @ 3,32

Corsair XMS 3500 512mb & 421 mhz

Asus P4GE-V

Vannkjøling

2*180 gb Western digital 8mb cache

Lian Li pc 70

3D Mark 18362

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-11-08 15:30 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-11-08 16:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snekker'n....jeg vedder på at du kommer til å bytte hovedkort igjen når Granite Bay kommer :grin:

Mer stabilt volt på P4GE-V kanskje? Noe må det være som får det til å kunne kjøre CPU og RAM høyere.

Hmmmm sitter å vurderer om jeg skal slenge inn en Corsair XMS2700 512MB brikke i maskina...har en XMS3200C2 nå som jeg kjører på DDR380, menne setter jeg i den gamle brikka får jeg jo 1024MB :smile:

Klart ytelsen går ned forde XMS2700 klarer ikke mer enn DDR357 ellerno på 2.7volt...menne da slipper jeg swapfil bruk som igjen gir litt mer ytelse. Hmmmm.

Lenke til kommentar

God morgen... :smile:

Snekker'n jeg satte i den gamle Corsair brikka og det funker med begge to! Måtte sette den i riktig slot for at det skulle virke da menne... Kjører de nå på DDR358 2.5-3-3-6 setting og 2.7 volt. Kjører Prime95 nå for å teste stabilitet. Jeg gikk ned 300 poeng i Sandra minne testen, men jeg merker nok INGENTING i vanlig bruk av maskina :smile: Bortsett fra at jeg har nå 1 GB med RAM da...

MEN vet du hva jeg klarte!!?? Da jeg skulle ta ut skjermkortet for at jeg kunne sette i RAM brikka, så datt det plutselig en kondensator av skjermkortet! Jeg var forsiktig og ikke hardhent, men den datt av! Merklig nok funker skjermkortet enda, selv om jeg må få nytt fordet. Bare å ringe Komplett det vel?

Oooopppps...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Takk for tips. Fant at MPX hadde en bra pris på 1024MB DDR, så jeg kjøpte der. Hovedkortet er dette som dere har testet, kommer vel til å bytte det etter en stund da jeg kjøpte det billig brukt. Men om ytelsen ikke på noen måte "lider", vil jeg sikkert beholde det til det ryker eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...