Gå til innhold

Microsoft presser oss til å kjøpe vista

Anbefalte innlegg

Skjønner at Microsoft ønsker å tjene penger, men synes dette er helt utrolig. Håper jeg har fått med meg hovedpoengene. Rett meg gjerne.

* Directx10 skal kun lanseres til vista

* Flere eksklusive spill som kun kommer til Vista, men som kunne vært på Xp om Microsoft hadde ønsket det.

Så om man vil spille disse eksklusive spillene så er det bare å punge ut.

Samtidig så koster den versjonen som passer best til en pc spille plattform ca 2500 kr? Har akkurat oppgradert maskinen min, ca 5-6 måneder siden, da jeg kjøpte 2GB ram og ett 7800 gt kort. Men nå ser det ut som om at man må oppgradere til ett Dx10 kort for å kunne utnytte Vista og Dx10 fullt ut.

Med den stive prisen microsoft setter på Vista så håper jeg for deres skyld at de klarer å hindre for mye piratkopiering. For blir det enkelt så tror jeg mange kommer til å kjøre en piratkopi av Vista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du MÅ ikke ha et directx 10 kort for å spille de nye spillene. Å kjøpe det er jo helt ditt valg

7153923[/snapback]

Men Vista MÅ man ha for å spille en del av de nye spillene?

7153945[/snapback]

Hm det er jeg ikke kjent med, men du kan jo i verste fall ty til pirat :p

Uansett er det bare tull at du trenger versjonen til 2500 kr. Eneste ekstra er vel det programmet som sjekker om du har bra nok pc ved å sammenligne windows performance rating mot minimal og recommended ratings på spillet

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar
nekt å skaffe meg vista for å game.. er jo bare idiotisk, har ikke tenkt til å bytte til vista før dem har ordnet den bra nok for meg

7153981[/snapback]

Jeg var også relativt anti-vista før jeg prøvde det selv. Bruker nå rc2 som hovedoperativsystem, og jeg elsker det. XP har aldri sett så dårlig ut som etter at jeg lastet ned vista :)

Eneste problemet er vel det at microsoft priser windows ALT for høyt :no:

Mener DX10 kommer i en XP-versjon og...

7153990[/snapback]

Nei, det var en myte som stammet fra en versjon av directx 9 som ligger i vista (dx 10l eller noe) slik at man ikke trenger å bruke dx 10. Directx 10 vil aldri komme til xp

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar
SasaB: ro deg ned. Som med alle andre grafikkoppgraderinger krever en ny DX versjon ett kompitabelt skjermkort. Det er det eneste du trenger for å nyte DX10 på vista...ett DX10 skjermkort.

7154512[/snapback]

Ja jeg fikk litt panikk... Mne dataen min her holder på å dø, og jeg trenger en ny om et par måneder, da lønner det seg å kjøpe en god PC som støtter alt av alt i Vista, ikke sant?

*hyperventilerer* :ph34r:

Lenke til kommentar
Man vil kunne kjøre DirectX 10-spill med Win Xp(dette skal DirectX 9.0L fikse), men da ikke med alle grafikkeffektene.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35110

7154537[/snapback]

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35140

Hvorfor kan ikke folk lese de tidligere postene før de poster slike villedende ting som dette....Hadde skjønt det hvis tråden hadde gått over flere sider, men denne tråden er jo tross alt bare 10 poster eller noe

Lenke til kommentar
Man vil kunne kjøre DirectX 10-spill med Win Xp(dette skal DirectX 9.0L fikse), men da ikke med alle grafikkeffektene.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35110

7154537[/snapback]

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35140

Hvorfor kan ikke folk lese de tidligere postene før de poster slike villedende ting som dette....Hadde skjønt det hvis tråden hadde gått over flere sider, men denne tråden er jo tross alt bare 10 poster eller noe

7154795[/snapback]

Jeg leste de tidligere postene jeg og så ingenting om Direct X 9L eller theinquier tidligere.
Lenke til kommentar

Jeg leste de tidligere postene jeg og så ingenting om Direct X 9L eller theinquier tidligere.

7155151[/snapback]

Han tenkte vel mer på posten han siterte, som linket til en artikkel som snakket om at DX 9L var Dx10 til XP, mens det viser seg at DX 9L er DX 9 til Vista.

Øystein

Lenke til kommentar
Det er ingen som tvinger spillutviklerne til å benytte seg av DirectX10-spesifikke funksjoner - eller hindrer dem fra å bruke OpenGL for den sak sin skyld. Hva dreier diskusjonen seg egentlig om?

7155481[/snapback]

Uvitenhet og saueflokkmentalitet (Microsoft-hat).

Lenke til kommentar

Grinete faner... At Microsoft har lyst å tjene penger er jo soleklart...Folk blir jo grinte for alt de gjør, de gjør som alle andre, nemlig å tjene mest mulig penger! XP har jo vært kompatible med enkelte 95 programmer så skjønner ikke at dere blir grinete for at Vista ikke er kompatible med 11 år gammel programvare!

Folkens, det er fult mulig å kjøre de fleste spill på en ok kvalitet på XP, så hvis dere skal være så jævlig kjipe å bli sur fordi: "Jeg vil ikke betale ekstra penger for å spille de nyeste av de nyeste piratkopierte spillene mine" så får dere heller drite i det og drive på med noe annet!

"DET KOSTER Å VÆRE KAR" er vel det rette her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...