Gå til innhold

Microsoft + Blu-ray mulig

Kjeksmestern

Anbefalte innlegg

[quote name=SasaB :thumbdown: ' date='26/10-2006 : 13:18]Jeg vil ikke ha Blu-ray men en konsoll som er en konsoll sånn som N64 var...

Altså kun spill, ikke noe annet. Ren nytelse for en sann gamer... DVD er fint, men jeg har en allerede nå, så ja hva gjør jeg med den?

7154671[/snapback]

N64 var ikke noe bedre fordi den ikke hadde DVD spiller... :dontgetit:

Tipper de fleste synes det er veldig greit at den kan lagre musikk, streame filmer, se DVD og lagre bilder på den. Jeg synes det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja tror ikke dette er en veldig smart uttalelse av MS, det kan oppfattes som om de er svake i troa, og kan skape usikkerhet..

7155350[/snapback]

Uttalelsen er det ikke noe i veien med; "Det er teknisk mulig å lage blu-ray spiller til xbox 360, hvis det skulle være behov for det". Problemet er de hylende massene som overtolker det til å bety at de ikke har tro på hd-dvd.

Lenke til kommentar
Ja tror ikke dette er en veldig smart uttalelse av MS, det kan oppfattes som om de er svake i troa, og kan skape usikkerhet..

7155350[/snapback]

HD DVD er jo ikke Microsofts eget produkt. De kan like gjerne støtte det ene som det andre. Litt verre for Sony der, siden det er de som står for Blu Ray. Vinner HD DVD (noe jeg tror skjer) har de gått på en real smell. Skulle mot formodning Blu Ray vinne, går bare Microsoft hen og lager støtte for det. Vinn-vinn situasjon for Microsoft.

Lenke til kommentar

Dette er vel gammelt nytt det her. Microsoft har jo tidligere fortalt hvordan de vurderte Blue Ray som et format å støtte da nye filmformater var under utvikling, men som de gikk bort fra pga de så flere fordeler med HD-DVD. Peter Moore har også sagt tidligere at de godt kan lage BlueRay addon til 360 senere hvis det skulle bli aktuelt.

Tror bare dette viser friheten Microsoft har - også med sin 360 - i motsetning til Sony som har mere låst i sitt BlueRay format. Microsoft lager jo videocodec som brukes av begge formater f.eks.

Ser ikke det helt oppsiktsvekkende i dette, og som sagt - det har vært oppe før. Uansett tror jeg ikke dette skjer. Tror nok vi over på neste generasjon konsoll før det er aktuelt.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

7155350[/snapback]

Uttalelsen er det ikke noe i veien med; "Det er teknisk mulig å lage blu-ray spiller til xbox 360, hvis det skulle være behov for det". Problemet er de hylende massene som overtolker det til å bety at de ikke har tro på hd-dvd.

7155958[/snapback]

Ja og MS burde kanskje tenkte på disse hylende massene når de foretar offentlige uttalelser? Hvorenn uproblematiske de er i seg selv, men nok om det.

7155350[/snapback]

HD DVD er jo ikke Microsofts eget produkt. De kan like gjerne støtte det ene som det andre. Litt verre for Sony der, siden det er de som står for Blu Ray. Vinner HD DVD (noe jeg tror skjer) har de gått på en real smell. Skulle mot formodning Blu Ray vinne, går bare Microsoft hen og lager støtte for det. Vinn-vinn situasjon for Microsoft.

7156048[/snapback]

Fullt klar over det.

Lenke til kommentar

En stor fordel trur jeg er navnet... HD-DVD... det ordet består av to veldig kjente uttrykk for folk flest.... HD, som i HD-Ready TV, og DVD som i dvd-spiller ;P

Jeg er under den oppfatning at man velger det som man har hørt om, så derfor tror jeg HD-dvd har et overtak. Men såklart, Bluray har jo PS3, så hvis den viser seg å være en suksess, så får vi se... for og ikke nevne hvor mye innflytelse sony har i filmverdenen.

Blir i allefall spennende å se ;)

Lenke til kommentar
En stor fordel trur jeg er navnet... HD-DVD... det ordet består av to veldig kjente uttrykk for folk flest.... HD, som i HD-Ready TV, og DVD som i dvd-spiller ;P

Jeg er under den oppfatning at man velger det som man har hørt om, så derfor tror jeg HD-dvd har et overtak. Men såklart, Bluray har jo PS3, så hvis den viser seg å være en suksess, så får vi se... for og ikke nevne hvor mye innflytelse sony har i filmverdenen.

Blir i allefall spennende å se ;)

7162694[/snapback]

du har et poeng, navnet HD DVD er vel et klokt valg siden folk sjønner hva dette er.. Blu-ray, hva tenker ola normann? jo, "hva er det? en hip-hop'er?" :)

Lenke til kommentar

Hip-hop :D

Har tenkt på det samme eg også. Og det er veldig mulig eg har blingset mye, men eg har enda til gode å se ein Sony HD-skjerm med HD-Ready logoen påklistret? Er det eg som har vert "uheldig" eller er det bevisst ifra Sony sin side?(om dette er tilfellet da)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg ville tro Blu-ray ville ringe i ørene til mange som:

Bokser Blue Ray Robinson (Sugar Ray R.)

Blues gitarist Blue Ray Vaughan (Stevie R. V.)

Eller nylig avdøde R&B ikon Blue Ray Charles

:D

Uansett så klistrer det seg lett fast Blu-ray også. Se på Bluetooth og ikke minst Bluemovies :D

Jeg er forøvrig forbanna på HD DVD at det pokkern ikke går ann å forkorte det mer. :mad:

EDIT: Kom på en til.. The infamus and leathally poisonus Caribbean Blue Ray that killed Steve Irwin.. :cry:

:D

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

NB!: Les signatur :p

ONT: Personlig ser jeg ingen problem med at Microsoft sier dette. Viser bare at den konsollen vi har kjøpt, er mere allsidig enn det vi først trodde. Om Microsoft velger å støtte Blu-ray den dagen formatet har vunnet, er som sagt tidligere, en vinn-vinn situasjon for Microsoft.

Jeg er nokså sikker på at HD DVD går av med seieren, selv om PS3 bundles med en Blu-ray spiller. Men vi får se, kommer ikke til å kjøpe meg en HD spiller for HDTV er i hus.

Lenke til kommentar

I USA er det vel HD DVD som har kommet lengst. Men jeg tror en faktor kan være hvor flinke Sony er til å reklamere for PS3 m/ Blu-ray funksjonen. Gjør de det rett, kan de vinne en liten brukegruppe der. Men om det blir stort nok til å vinne over HD DVD, kan vi ikke si før om 2-3 år.

Ed1t: leif.

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...