CreativeNX Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) shoppingliste skal kjøpe meg ny pc i månedskifte November/desember og har satt sammen ett forslag. denne pc'en skal brukes til gaming av høy-grafikk spill uten en eneste lagg. skal brukes til å se film på og høre musikk. ca alt mulig men det viktigste er at den takler ca alt som finnes av spill. (skjerm har jeg fra før av) har ingen spes planer om å overklokke noe. ikke med det første ihvertfall. så om dere kan ta en titt på det og gjerne komme med forslag og forbedringer så hadde det vært kjempe fint. her er ca det jeg kunne tenke meg. har noen forslag til forbedringer? kanskje mulig å senke prisen litt uten å miste noe kvalitet og kraft? takker for alle råd Endret 26. oktober 2006 av CreativeNX Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 For tidlig å sette opp PC nå, kommer sikkert mye nytt på markedet til desember. Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 For tidlig å sette opp PC nå, kommer sikkert mye nytt på markedet til desember. 7153490[/snapback] har ventet med å kjøpe pc helt fra i sommer så trenger ny pc nå snart. og har uansett ikke tenkt meg å kjøpe noe 4-kjernes CPU. da går jeg heller for Crossfire oppsett og 2* Raptor X disker i RAID: så gi heller kommentarer på dette oppsettet og ikke tenk så mye på det som kommer over nyttår. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Her er min data...funker utmerket! C2D E6600 @ 2.9 /m Zalman 9500LED Antec P180 1GB OCZ 7900GTX Asus P5N32 SLI SE Deluxe Mist 500W 80GB + 160GB HDD Logitech Z-5500 Logitech G5 Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 venter fortsatt på meninger og forslag til forbedringer. trenger råd folkens. Råd!! Lenke til kommentar
FredrikM90 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei:) Synes du har sett deg ut en veldig bra på! Det eneste er att jeg har hørt att Raptor Disker koster mer enn de smaker! Ellers Konge Oppsett *lyst på sånn sjøl Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 For tidlig å sette opp PC nå, kommer sikkert mye nytt på markedet til desember. 7153490[/snapback] jeg som bestile ny pc på mandag Ikke ta min selvsikkerhet fra meg! Men det kommer jo hele tiden nye greier, greier som er helt unødvendig for dagens spill! Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 vet. det kommer alltid noe nytt. derfor må man bare bestemme seg for at: NÅ SKAL JEG KJØPE PC!! dettehar jeg da gjort men tar gjerne imot tips Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 vet. det kommer alltid noe nytt.derfor må man bare bestemme seg for at: NÅ SKAL JEG KJØPE PC!! dettehar jeg da gjort men tar gjerne imot tips 7161119[/snapback] Det er helt sant at det alltid kommer noe nytt og at man bare må kjøpe der og da hvis man trenger det. Akkurat nå er jeg derimot ikke helt sikker. Jeg ville nok ventet til skjermkort som støtter DX10 kommer ut. Det er tross alt ikke mange ukene til. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 De kommer til å koste skjorta da! Og hva er vitsen? Du kommer ikke til å få bruk for det enda! Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) De kommer til å koste skjorta da! Og hva er vitsen? Du kommer ikke til å få bruk for det enda! 7161280[/snapback] Du får bruk for det f.eks. når Crysis kommer. Det er grunn nok alene, spør du meg. Og det grafikkortet han har plukket ut koster en skjorte det også. Skal han kjøpe en skjorte til om et halvt år, eller en litt dyrere skjorte om noen uker, som han kan ha litt lenger? Endret 27. oktober 2006 av Azaz Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 De kommer til å koste skjorta da! Og hva er vitsen? Du kommer ikke til å få bruk for det enda! 7161280[/snapback] Du får bruk for det f.eks. når Crysis kommer. Det er grunn nok alene, spør du meg. Og det grafikkortet han har plukket ut koster en skjorte det også. Skal han kjøpe en skjorte til om et halvt år, eller en litt dyrere skjorte om noen uker, som han kan ha litt lenger? 7161809[/snapback] Med flekker (bugs) som følger med når han kjøper den? Første kortet er aldri optimalt (heller ikke det siste, men det er ikke poenget). Første kortet er alltid full av bugs! Og kjøper han er skjorte nå, og en om et halvt år, vil det vare enda lenger (og det er nok billigere da) enn om han kjøpte "skjorta" som kommer om noen uker...! Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 dessuten så lyder den siste meldingen fra microsoft sånn: DX10 vil bare gjelde for Windows Vista. ikke for XP. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det kommer en versjon til XP også men husker ikke hva den heter...DX9M ellerno! Husker ikke hva det stod etter, men det var hvertfall en bokstav... Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 det sa de først ja men den kom enda en offisiell melding og der sto det at DX10 eller den omtalte DX9m IKKE kommer til Windows XP. og siden jeg ikke skal ha Vista på godt og vel lenge så trenger jeg ikke et skjermkort som støtter DX10. siden det bare vil støtte vista. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Ja, sant det! Fikk ikke emd meg at de sa nei, jeg, men...da lurer jeg på om jeg går for enda et 7900GTX kort. Siden jeg heller ikke gidder å kjøpe Vista før om et halvt til 1 år ellerno! Lenke til kommentar
sparrow Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 litt nysgjerrig på valget ditt av kabinett - noen spes grunn til å gå for standard 6070 stedenfor a) den dempede SCANDutgaven eller b) den nyere Pluss IIutgaven ? ellers ser det jo rimelig solid ut til spill (avhengig av skjerm selvfølgelig - med 24 eller 30 tommer widescreen ligger jo de nyeste spillene (nwn2, ~20 fps med ATI Radeon X1900XTX 512) så høyt at det diskuteres behov for neste gen' i quad eller quatro ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå