mirene Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har 2 Lacie 2TB eksterne disker. Når en får melding om "cluster error" og cross linka filer,selv etter formatering. Er det da Hardiskene som det er feil på..og de må byttes ? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Skofus Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Etter min erfaring fungerer det somregel fint å bytte disken(e)... Lenke til kommentar
mirene Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Etter min erfaring fungerer det somregel fint å bytte disken(e)... 7153455[/snapback] Det betyr altså at det ER fysisk feil på hardiskene ?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Crosslinked betyr at deler av 2 eller flere filer tilsynelatende ligger på samme cluster på harddisken. Dette skyldes feil i filallokeringstabellen som sier hvor filene ligger. Dette skyldes normalt ikke fysisk harddiskfeil. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Crosslinked betyr at deler av 2 eller flere filer tilsynelatende ligger på samme cluster på harddisken. Dette skyldes feil i filallokeringstabellen som sier hvor filene ligger. Dette skyldes normalt ikke fysisk harddiskfeil. 7153778[/snapback] Men...Hvorfor får jeg disse meldingene ETTER at jeg har formatert hardisken !! Har prøvd å formatere både med PartitionMagic 8.0 og vanlig Windows formatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå