ken8 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei. Skal bygge BAR og trenger da også et stereoanlegg. Tenkte at høytalerene skal henge på veggen bak baren, så trenger ikke de største høytalerene på markedet. Er ingen Hi-Fi freak, så trenger kun et som gir ok lyd og litt trøkk . Rommet det skal stå i er på rundt 6m x 5m. Har ingen anelese om hva prisen bør ligge på, men pris/ytelse (at man får noe for pengene) betyr mye. Takker for all svar. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Fikk et nytt stereoanlegg til konfirmasjon... er et DENON - CD Receiver RCD-M33 med noen heftige B&W (Bowers & Wilkins) høytalere. Jeg er storfornøyd! og anbefaller deg det på det sterkeste.. Er usikker på pris, men tror nok at det koster en del Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Er litt vanskerlig å vite hvis du ikke oppgir noe pris. Siden det er i en bar så regner jeg med det er av interesse å spille høyt. Så en NAD C325BEE sammen med B&W DM603 S3 vil nok passe bra tror jeg. Og hvis det skal brukes til litt fester oev så er jo folk glad i bass da. Så da kan du jo vurdere en subwoofer etter hvert! Ellers så er nok PSB iMage b25 ett godt valg på høyttaler fronten. Jeg har en høyttaler i image serien og vet at de elementene som sitter i de høyttalerene tåler høye lydtrykk. Så har jeg også ett alternativ til på forsterker fronten det er Marantz PM7001 den forsterkeren har en veldig bra fonksjon sopm gjør at du kan velge mellom å bare bruke "A" delen av forsterkeren. Den bruker du hvis du skal sitte å høre på musikk. Mens den vanlige "AB" er for fester. Da blir det brukt mer kraft enn i "A" moduset. Endret 26. oktober 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
L.Arve Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Så har jeg også ett alternativ til på forsterker fronten det er Marantz PM7001 den forsterkeren har en veldig bra fonksjon sopm gjør at du kan velge mellom å bare bruke "A" delen av forsterkeren. Den bruker du hvis du skal sitte å høre på musikk. Mens den vanlige "AB" er for fester. Da blir det brukt mer kraft enn i "A" moduset. 7156475[/snapback] Forklar gjerne dette for oss uinnvidde. Endret 26. oktober 2006 av L.Arve Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 For å si det veldig enkelt er det ett party modus og ett lytte modus. På lyttemoduset blir det fokusert mere på å låte "nøytralt" sånn som det ble innspilt på cd/lp du spiller. Dvs rett og slett penere lyd. Mens party moduset da er det mere dynamikk, bass, den spiller høyere. Skal prøve å lage en sammenligning her. Som å kjøre fort i bil, hvis du kjører fort på en mottorvei er det ikke spessielt ubehagerlig, men hvis du kjører samme fart i småveier kan det bli ubehagerlig. Samme som her rett og slett bedre lyd med lyttemoduset. Men du må ikke tro at det er dåligere lyd med vanlig modus. Det er egentlig ikke ett party modus. Det er rett og slett at det er ett ekstra modus for lytting. De fleste forsterkere i prisklasse 500-10.000,- har bare AB. Det er det som er vanlig. Men på bare A presses forsterkeren på en måte til å yte det lille ekstra som gjør lyden enda bedre. (ikke høyere, men penere) Lenke til kommentar
L.Arve Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jaha. Og dette velger man med A-B knappene på fronten da? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Takker for mange svar. Men hadde håpet på å finne noe som ikke koster over 10 000. Synes nesten det er litt mye også Spørs vel hvem man snakker med om det er mye å bruke på anlegg. Skal ta en titt i helga og se hva jeg finner ut av. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jaha. Og dette velger man med A-B knappene på fronten da? 7159101[/snapback] stemmer hvertfall på den moddelen ste-faren min har; 7000 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) GnoMiz: Det du sier om Marantz PM7001 stemmer ikke. 7001 har ingen knapp for valg av klasse A eller A/B modus. Det var PM-7200 som hadde det (den er utgått). I klasse A var den 2x25 watt og i A/B 2x95 watt. A-B knappen på 7001 er bare for å velge høyttalerutgang. Din forklaring på hva som er forskjell på klasse A og A/B watt er nok ikke så enkel som å si "lyttemodus og partymodus". Marantz er forresten ikke et merke jeg ville valgt til en Bar. I en Bar skal det rockes og da er Harman/Kardon eller Nad gode og billige allternativer som rocker bedre enn Marantzen. Endret 28. oktober 2006 av Morten K Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 GnoMiz: Det du sier om Marantz PM7001 stemmer ikke.7001 har ingen knapp for valg av klasse A eller A/B modus. Det var PM-7200 som hadde det (den er utgått). Din forklaring på hva som er forskjell på klasse A og A/B watt er nok ikke så enkel som å si "lyttemodus og partymodus". 7170578[/snapback] Jeg skriver jo i innlegget over at det i hvertfall var på den gamle modellen. Og jeg fant ikke noe bedre måte å forklare det med A/B og A på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå