SilentNET Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Noen som har vært borti dette før? Jeg har i alle fall ikke det Det sies at jeg trenger et eller annet spesielt verktøy for å klemme ut lageret eller noe? Har et liggende som har kraft opp til 1.5 tonn (i følge en fyr).. Selv vet jeg knapt hva forskjellige verktøy heter Finner noe som passer og bruker det når jeg skrur. Skal ikke gjøre jobben alene, men hadde vært veldig greit om noen har vært borti dette tidligere og kan fortelle kort om jobben. Lenke til kommentar
otis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Du er jo inne på noe der. Ta av hjulet, av med bremsekaliper, av med bremseskive. Men her kommer "problemet", jeg vet ikke om hjullageret sitter fast i bremseskiven eller direkte på navet, men jeg antar at det er fast i bremseskiven. Og da bruker du ditt verktøy for å presse ut lageret. (Jeg gjorde samme jobben en gang på min bil, og da måtte jeg ha 8 tonn med trykk på lageret før det smalt og løsnet.) Men når dette er gjort, så er alt i orden, bare monter igjen. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Så det er skivebremser på bilen altså? Er ikke min bil nemlig, så jeg aner ikke hvordan det ser ut enda Jo, det er vel sikkert skivebrems foran, selv om det er Hyundai. 8 tonn trykk!? Tror jeg må låne meg annet verktøy da... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå