Orjanp Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg har en Thinkpad som jeg har koplet en seriell Logitech MouseMan. Under installasjon av Slackware kunne jeg velge mus. Valgte da Logitech seriell mus installert på port com 1(Mener det skal være riktig ifølge windows. Har kun en com port og den er merket com 1 i device manager). Når jeg etter installasjonen skal starte opp KDE fungerer ikke musa. Har prøvd xf97config med forskjellige musetyper uten at det fungerer. Dokumentasjonen på Slackware sine sider nevner også XF86Setup for grafisk oppsett, men det fungerer ikke. Finner ikke den. Hva gjør jeg for å installere musa korrekt? Vil det funke å ikke installere mus, for deretter å kople den til og starte opp Slackware. Blir den autodetektert under oppstarten av KDE? I windows kan jeg bruke tab for å navigere rundt med. I KDE hopper jeg kun rundt på skrivebordet og ikke på menyen. Hvordan kan jeg komme inn i menyen uten bruk av mus? Hva er tilsvarende kommando til dir/p i linux? Har lett igjennom man sidenen til ls uten å finne noe. Jeg installerte med default kjerne. Er det noen andre kjerner som bedre egnet til en bærbar maskin? Skulle hatt støtte til trackpointer/touchpad(Thinkpad UltraNav som IBM kaller det), innebygd wlan og blutooth. Det kan jo være at det finnes drivere til dettte hos IBM. Har igrunn ikke lett så mye etter det enda, men siden jeg alikevel poster så kan jeg jo bare spørre. Lenke til kommentar
dEv Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Om ikke musen din er alt for gammel ville jeg ha anbefalt å koble den til ps/2 porten på pcn din, kjør deretter "mouseconfig" og sett opp gpm. :razz: Lenke til kommentar
dEv Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 >Hva er tilsvarende kommando til dir/p i linux? Har lett igjennom man sidenen til ls uten å finne noe. Bare sleng på |more etter kommandoen så blir du promptet til å trykke en tast for å scrolle deg videre nedover. Eksempel: ls -la |more [ Denne Melding var redigert av: dEv på 2002-11-08 16:32 ] Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 eller | less less er bedre (eller less is more som noen sier :smile: Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Takker så mye for less is more.... Når det gjelder musen har jeg ikke noen overgang fra seriell til ps/2. Den ble detektert automatisk i Red Hat på en Dell bærbar som jeg låner igjennom UIT. Funker mouseconfig uansett om det ikke er en ps/2 mus? Må jeg starte opp maskinen på nytt etter at jeg har kjørt mouseconfig? _________________ MSI K7T Turbo, AMD AthlonXP 1800, 512MB TwinMos SDRam, Gainward Ti4200 Ultra, 3xWD1200BB I&S EYE916sc IBM Thinkpad T30 [ endret av Orjanp den 2002-11-08 19:42 ] Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Får igrunn ikke musa til å fungere. Har prøvd med mouseconfig. Det gir ingen forskjell. Noen som har noen flere tips. Det er ikke ps/2 port på maskinen. Hvordan finner jeg ut hvilke porter som er tilgjengelig? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Kanskje jeg skulle prøve en annen distro? :sad: Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Installerte RedHat 8.0. Musa fungerte ikke der heller. Tenker jeg kjøper en billig USB mus senere idag så får vi se. Under installasjonen av RH fungerte både pekepinnen og pekebrettet på Thinkpad'en, men etter installasjonen fungerer det ikke. Noen som har noen tips på hvordan dette kan ordnes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå