Gå til innhold

Klarer maskina mi winxp ?


ahdrage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører win 2000 på en celeron 433 med 64 MB ram. Det går jo an, men det er ikke spesielt kjapt. Og XP er neppe mindre krevende.

 

Tipper du får lagt det inn, men det spørs om du har noen spesiell glede at det, da du sikkert må regne med å vente på at alt fra menyer til tooltips skal poppe opp etter hvert ...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-15 02:00, jan rune skrev:

hvil ikke anbefale deg å kjøre noe annet enn ME og nedover hviss du skal ha noe glede av det,men hviss du bare skal ha det for vise deg fram så kan vell dere være tøft det å :smile:


 

Slike svar kan du egentlig holde for deg selv. Fikk du inntrykk av at "ahdrage" ville legge inn winxp for å vise seg frem?

----------------------------------------------------

 

Alf Henning:

 

Jeg kjørte WinXP på en Celeron400, 128 PC100 SDRAM, 10GB Harddisk og ett Voodoo3 kort. Det fungerte, men noen stor glede av operativsystemet og dets muligheter hadde jeg ikke. Prøv å legge det inn og se hva du synes selv.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-15 10:28, |Drencrom| skrev:

Quote:


On 2001-12-15 02:00, jan rune skrev:

hvil ikke anbefale deg å kjøre noe annet enn ME og nedover hviss du skal ha noe glede av det,men hviss du bare skal ha det for vise deg fram så kan vell dere være tøft det å :smile:


 

Slike svar kan du egentlig holde for deg selv. Fikk du inntrykk av at "ahdrage" ville legge inn winxp for å vise seg frem?

----------------------------------------------------

 

Alf Henning:

 

Jeg kjørte WinXP på en Celeron400, 128 PC100 SDRAM, 10GB Harddisk og ett Voodoo3 kort. Det fungerte, men noen stor glede av operativsystemet og dets muligheter hadde jeg ikke. Prøv å legge det inn og se hva du synes selv.

 

 

-------------

 

ram er tingen da gutter. det skal jo gå fint med 229 :roll:

Lenke til kommentar

jeg anbefaler å ha en del minne når du skal kjøre xp,minstekravet er 128 så jeg aner ikke åssen han ene der klarte å kjøre det med 64mb,jeg kjørte det før med 128,nå jeg hadde flere explorer vinduer åpne så klikka de,slutta å responde,så kjøpte jeg 256 til og da ble allting mye bedre

Lenke til kommentar

Anbefaler egentlig win 2000. Det er det mest stabile ms noengang har lirt av seg, og krever ikke sinnsykt maskin for å fungere tilfredstilende. Det burde gå helt fint på maskinen din.

 

Xp for du også opp å gå,og det vil gå ok. Men når mesteparten av maskinkraften går til selve os'et, hvor fint blir det da når du starter tunge appz.

 

Når man ikke har en helt up-to-date maskin, som meg, må man velge om man skal ha en funksjonabel maskin eller en noe som ser ut som en blomsterkasse.

 

anbfaler egentlig bare å legge det inn og finne det ut selv!

Lenke til kommentar

Broderen min har en 300 mhz, 6,5 GB, 128 mb ram (hadde 32 før) og den funker helt fint. egentlig ikke spesielt treg heller...

 

hvis du skrur av alle "visuelle effekter" og bakgrunnsbilde, og kjører classic theme vil det ihvertfall gå bra.

 

 

Forresten, dere snakker om at han ikke vil så særlig mye "Glede" av xp med den maskinen;

 

Du får ihvertfall ingen glede med win 98 eller ME uansett hvilken maskin du har. Der er det bare crash, klikk og annet jævelskap...

 

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2001-12-15 19:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...