Spaz Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 I slutten av november skal Sapphire slippe ut "Ultimate Edition" av sine Radeon 9700 Pro skjermkort. Ingen vifte = null støy :smile: http://www.warp2search.net/article.php?sid...=thread&order=0 [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-11-08 14:15 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Herlig! Jo færre vifter i PC'n, jo bedre! Da kan man faktisk få rå grafikk lydløst også :smile: Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Men overklokking da..... Hm hm Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Er ikke det bare en heatpipe som Zalman lager? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 15:29, skrev Kafarsken:Er ikke det bare en heatpipe som Zalman lager? Ser slik ut ja. Det er sikkert en modell for de som prioriterer støyfritt fremfor tweaking. Les hvordan denne kjøleløsningen kommer ut i en test på http://www.overklokking.no Lenke til kommentar
Treat Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 akurat den der selger de på microplex fra han du over nevnte ja koster samme som ei vifte big deal :razz: Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 beste hw nyheten jeg har sett på lenge hater pc støy Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 15:14, skrev larsmk:Men overklokking da..... Hm hm Overklokking i seg selv er ikke noe mål for meg. Man får jo rå ytelse uten overklokking og det holder i hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Keiso Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg har brukt denne løsningen en god stund nå, ATi Radeon 9700 Pro sammen med Zalman ZM80-HP. Det funker som en drøm. PCen bråker en god del mindre. MEN etter min erfaring med dette oppsettet, er det bare tull å hevde at man kan kjøre dette kortet alene med heatsinken. Jeg er nødt til å bruke Zalman FB123 vifte i tillegg for at kortet skal havne på et akseptabelt temperatur nivå. Jeg prøvde først å kjøre kortet med heatsinken bare, og etter 10 min med Unreal 2003, kom temperaturen på kortet over 90. Egentlig ikke så mye høyere enn hva kortet ellers gjør med standard vifta, men jeg klarer ikke å sove godt om natten med dette tallet bare. Så prøvde jeg å installere FB123 viften med braketten i tillegg, og det gjorde vidunder med varmen. Nå ligger kortet rundt 40-50 uansett hvor mye stress jeg gir det. FB123 i silent mode er praktisk talt lydløs, så jeg mener det er verdt jobben å installere heatsinken og viften. Anbefales!!! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 15:14, skrev larsmk:Men overklokking da..... Hm hm Men tenk at den er uten vifte og likevel stabil så kan du jo sette på en kraftig vifte og overklokke som bare pokker! Tror eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå