Ustedalen Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Jeg begynner aa lurer paa om skjermen min ikke er skikkelig kalibrert. Hadde ikke forundret meg, siden ingen av skjermene mine har noen sinne hvert kalibrert. derfor lurer jeg paa om dette er noe som kan faa skikk paa kalibreringen? Er det enkelt aa bruke? Og er det verdt det? Endret 27. oktober 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Så absolutt et meget brukbart verktøy til enhver skjerm. Skal du ha "top notch" utstyr så er nok GretagMacbetch sine EyeOne-spektrometere det beste valget. Kjøp Spyder2Express til en billig penge for så å oppgradere til PRO-versjonen for en billig penge på nettsiden til Spyder. Det er det samme kolorimeteret som følger med Express, "Vanilla" og Pro. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Billigste fargekalibratoren på markedet nå er vel Huey. Den kan i tillegg fungere som en måler for bakgrunnslyset og justere kalibreringen fortløpende under bruk. Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 har en spyder 2 og er veldig fornøyd med den :-) Anbefales Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har en Spyder 2 Express og er godt fornøyd med den til hjemmebruk; ser detaljer i enkelte av bildene mine som jeg ikke har lagt helt merke til tidligere. Pro-utgaven er nok bedre men på den annen side er det vel 100x bedre å ha en slags kalibrering enn å ikke ha. Lenke til kommentar
isiac Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Edit: feil tråd. Endret 26. oktober 2006 av isiac Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har en Spyder 2 Express og er godt fornøyd med den til hjemmebruk; ser detaljer i enkelte av bildene mine som jeg ikke har lagt helt merke til tidligere. 7154963[/snapback] Hvordan fungerer programmet? Kan du forklare litt om hva det gjoer? Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvordan fungerer programmet? Kan du forklare litt om hva det gjoer? 7156335[/snapback] Det er en todelt greie; først stiller du inn lysstyrke/kontrast ut i fra ulike mønster på skjermen. Deretter monterer du en sensor på skjermen (via USB-port) som automagisk leser av ulike fargetoner og justerer fargeprofilen din ut i fra det. Tar vel 10 minutter pr. gang eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå